Marketing i public relations (PR) - kierunek studiów

Marketing i public relations (PR) na skróty

Gdzie studiować marketing i public relations?

Wszystkie studia na kierunku marketing i public relations w Polsce

  • Niestety, nie znaleźliśmy wpisów pasujących do Twoich kryteriów Zresetuj filtry
  • List view

    Ekonomiczno-biznesowe studia podyplomowe w Polsce

    Gdzie zdobywać wiedzę na studiach podyplomowych, kursach, szkoleniach?

    Poradniki dla przyszłych studentów marketingu i public relations

    Opinie studentów, absolwentów i pracodawców

    Ekonomiczno-biznesowe
    Miłosz Szkudlarski

    Studia marketingowe

    W gospodarce rynkowej jednym z podstawowych warunków sukcesu w biznesie jest zorientowanie na klienta i użytkownika produktów oraz umiejętność sprawnego planowania i organizowania zadań przedsiębiorstwa.

    Czytaj więcej »
    Kariera po studiach
    Redakcja Studia.pl

    Zawód: Specjalista ds. Social Media

    Gdy mówisz swoim znajomym, że cały dzień spędzasz na facebooku lub instagramie i jednocześnie na tym zarabiasz, to oznacza, że jesteś Specjalistą ds. mediów społecznościowych.

    Czytaj więcej »

    Zobacz inne kierunki ekonomiczno-biznesowe

    Szukasz innych studiów ekonomiczno-biznesowych? Sprawdź wszystkie kierunki studiowania w obszarze ekonomii i biznesu.

    Czy warto studiować marketingu i public relations?

    Zastanawiasz się nad studiowaniem kierunku marketing i public relations na uczelni prywatnej lub państwowej? Podpowiadamy, co warto o tym wiedzieć.

    Kierunek marketing i public relations w pigułce

    Co warto wiedzieć o kierunku marketing i public relations (pr)? Jeśli wahasz się, czy studiowanie marketingu i PR ma sens, to poniższe informacje będą dla Ciebie bardzo interesujące. Zanim przystąpisz do rekrutacji na studia o marketingu i public relations – dowiedz się więcej o tym kierunku. Na pewno interesuje Cię program studiowania, co takiego będzie działo się na zajęciach. Tak naprawdę wiele zależy od uczelni, które prowadzą studia w zakresie marketingu i PR. Jednak w każdym przypadku będą one wiązały się z określonym profilem. Słyszeliście pewnie określenie “Janusze marketingu”? Dzięki takim ludziom działania w zakresie marketingu i PR mają złą renomę, kojarzą się z naciąganiem, oszukiwaniem i wciskaniem na siłę towarów i usług. Podczas wykładów, ćwiczeń i laboratoriów poznasz takie obszary kompetencji, wiedzy i umiejętności, jak język angielski, badania marketingowe, narzędzia marketingowe, gry decyzyjne, odpowiedzialność społeczna biznesu, planowanie i realizowanie strategii marketingowych, skuteczne działanie w obszarze pr, kreowanie wizerunku, tworzenie marki osobistej, rozliczanie kampanii marketingowych. Studia w tej dziedzinie przygotowują do rzetelnego i uczciwego promowania dóbr. W skrócie, chodzi o planowanie, projektowanie produktów i usług, tworzenie strategii rynkowej i promocji. Celem jest oczywiście sprzedaż i zysk obu stron transakcji! Przejrzyj dokładnie ofertę uczelni, które zachęcają do studiowania marketingu i PR. Zapoznaj się z oferowanymi specjalnościami, szczegółowym programem zajęć, poznaj wykładowców oraz współpracę z potencjalnymi pracodawcami. Ten kierunek może nie tylko stworzyć możliwości budowania kariery, ale i rozwijania pasji oraz poszerzania horyzontów.
    Kierunek marketing i public relations - program studiów, praca, zarobki (film)

    Zobacz kierunek studiów w wideopigułce. Dowiesz się najważniejszych informacji: o czym są te studia, czego można się na nich nauczyć, przedmioty w planie zajęć, jakie trzeba mieć predyspozycje do kierunku, z czego można pisać pracę dyplomową, gdzie można znaleźć pracę po studiach. Przejrzyj dokładnie ofertę uczelni, które zachęcają do studiowania marketingu i public relations. Zapoznaj się z oferowanymi specjalnościami, szczegółowym programem zajęć, poznaj wykładowców oraz współpracę z potencjalnymi pracodawcami. Ten kierunek może nie tylko stworzyć możliwości budowania kariery, ale i rozwijania pasji oraz poszerzania horyzontów.

    Podyplomowe na kierunku marketing i public relations

    Co warto wiedzieć o podyplomowych studiach w zakresie marketingu i PR? Jeśli myślisz o podyplomówce jako absolwent studiów na kierunku marketing i public relations (pr), to poniższe informacje będą dla Ciebie bardzo interesujące. Takie zdobywanie wiedzy i umiejętności może być bardzo efektywnym sposobem pozyskiwania nowych kompetencji. Po pierwsze – możesz wybrać studia podyplomowe ściśle związane z ukończonym kierunkiem studiów. Studia w tej dziedzinie przygotowują do rzetelnego i uczciwego promowania dóbr. W skrócie, chodzi o planowanie, projektowanie produktów i usług, tworzenie strategii rynkowej i promocji. Celem jest oczywiście sprzedaż i zysk obu stron transakcji! Zatem możesz dzięki edukacji podyplomowej specjalizować się w jakimś obszarze marketingu i public relations. Poszukaj programów podyplomówek, np. związanych z pogłębianiem wiedzy i umiejętności wyniesionych ze studiów, takich jak język angielski, badania marketingowe, narzędzia marketingowe, gry decyzyjne, odpowiedzialność społeczna biznesu, planowanie i realizowanie strategii marketingowych, skuteczne działanie w obszarze pr, kreowanie wizerunku, tworzenie marki osobistej, rozliczanie kampanii marketingowych. Jednak nie ograniczaj się do myślenia tylko o studiach będących kontynuacją dotychczasowej ścieżki kształcenia, ale także komplementarnych do marketingu i PR. Zastanów się nad innymi podyplomowymi studiami z dziedzin o biznesie i ekonomii. Może także zainteresują cię różne kierunki skierowane do osób chcących awansować, rozwiać się zawodowo poprzez nowe uprawnienia, miękkie kompetencje, czy łączące specyfikę Twoich doświadczeń ze studiów, praktyk i staży z zarządzaniem projektami, ludźmi albo strukturami operacyjnymi.

    Praca po kierunku marketing i public relations

    Zastanawiasz się, jakie perspektywy pracy po skończeniu kierunku marketing i public relations?

    Zawód: Makler

    Makler to osoba, która jest odpowiedzialna za zawieranie transakcji kupna lub sprzedaży papierów wartościowych. Brzmi dość prosto, prawda? To niestety tylko pozory, gdyż poziom stresu, jaki towarzyszy codziennym obowiązkom, jest naprawdę wysoki i niewiele osób będzie potrafiło odnaleźć się w tym zawodzie. Uważasz, że masz silny charakter i nerwy ze stali? Przeczytaj dalszą część tego artykułu, z której dowiesz się,

    Czytaj więcej »

    Zawód: Analityk finansowy

    “Cyferki, wszędzie cyferki!” – jeśli w matematycznym świecie czujesz się doskonale, to praca w analizach finansowych jest dla Ciebie: dane ekonomiczne, ich prognozy, stan i tendencje, tabelki, wykresy, raporty z wnioskami i rekomendacjami.

    Czytaj więcej »

    Zawód: Doradca zawodowy

    Obserwowane przez wszystkich zmiany na rynku pracy, bezrobocie, wzrastająca liczba informacji na temat zawodów i ogrom dróg kształcenia wpływają na zwiększenie zainteresowania usługami doradców zawodowych. Z każdym rokiem zawód ten zyskuje na znaczeniu, a korzystać z jego pomocy zaczynają nawet gimnazjaliści – kto wie, czy nie jest to jeden z najpewniejszych zawodów przyszłości. Czym zajmuje się doradca zawodowy? Doradca zawodowy

    Czytaj więcej »

    Możliwości zawodowe po kierunku marketing i public relations

    Jak będzie wyglądała Twoja przyszłość po studiach w zakresie marketingu i PR? Na pewno warto brać pod uwagę możliwości rozwoju po ich ukończeniu. Zastanów się, czy charakter pracy dla absolwentów kierunku studiów o biznesie i ekonomii zgodny jest z Twoimi predyspozycjami, charakterem i upodobaniami. Po tym kierunku studiów możesz brać pod uwagę budowanie swoich ścieżek kariery w firmach i instytucjach publicznych, poprzez karierę freelancera, pracę w dziale marketingu i reklamy, doradztwo w zakresie pr, bycie rzecznikiem prasowym, działalność w sferze politycznej. Możesz też założyć własną działalność gospodarczą. Kompetencje wyniesione ze studiów pomogą w prowadzeniu własnego biznesu. Masz szansę na sukces zarówno w branży bezpośrednio związanej z kierunkiem marketing i public relations (pr), jak i w innych sektorach gospodarki. Wykorzystasz wtedy kompetencje miękkie i doświadczenia związane z pracą w kołach naukowych, zdobyte podczas praktyk studenckich oraz w programach stażowych. Oczywiście jakość studiów to nie wszystko. O sukcesie zawodowym po ukończeniu studiów w zakresie marketingu i PR będą decydowały także Twoje predyspozycje do tego kierunku studiów i do pracy po ich ukończeniu, takie jak: zmysł obserwacji, zaangażowanie, dynamizm, dobry kontakt z ludźmi, kultura osobista, determinacja. Na pewno pomoże w wyborze dalszej drogi zawodowej profilowanie zainteresowań podczas wyboru seminarium dyplomowego oraz tematu pracy dyplomowej. Możesz zagłębiać się w szczegółowe obszary marketingu i PR i tworzyć prace dyplomowe na tematy takie jak: wizerunek medialny kobiet w polityce, tworzenie polityki wizerunku przedsiębiorstwa, rola CSR w PR, system identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa.
    Portal Studia.pl wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia Ci pełnego dostępu do jego funkcjonalności i gromadzeniu danych analitycznych. View more
    Akceptuję