Site logo

Studia na kierunku marketing i PR w Lublinie

Studia marketing i public relations | Lublinie

Gdzie na studia marketing i PR w Lublinie?

Wszystkie kierunki marketingowe i piarowe (public relations) w Lublinie i na Lubelszczyźnie

List view

Opinie o studiach z marketingu i public relations

Poradniki dla przyszłych studentów kierunków marketingowych i PRowskich w Lublinie i na Lubelszczyźnie. Studia z marketingu i public relations okiem ekspertów, studentów, absolwentów i pracodawców.

Biznesowe
Redakcja Studia.pl

Zawód: Rzecznik prasowy

Wyobraź sobie, że w mediach pojawiła się informacja, że działania firmy X doprowadziły do sytuacji Y. Zwołana zostaje konferencja prasowa, na której ktoś będzie musiał

Czytaj więcej »
Biznesowe
Sebastian Szczęsny

Studia marketingowe

W gospodarce rynkowej jednym z podstawowych warunków sukcesu w biznesie jest zorientowanie na klienta i użytkownika produktów oraz umiejętność sprawnego planowania i organizowania zadań przedsiębiorstwa.

Czytaj więcej »
Biznesowe
Redakcja Studia.pl

Zawód Specjalista ds. Public Relations

Specjalista ds. Public Relations, zwany także największym przyjacielem dziennikarza, odpowiada za całościowe planowanie i realizowanie strategii komunikowania się firmy z otoczeniem wewnętrznym i zewnętrznym. Stosując

Czytaj więcej »

Zobacz inne studia biznesowe w Lublinie

Szukasz innych studiów związanych z zarządzaniem i biznesem? Sprawdź wszystkie kierunki studiowania związane z zarządzaniem personelem, projektami, firmami, finansami, sprzedażą, marketingiem i przedsiębiorczością oraz analizą ekonomiczną świata biznesu.

Kierunek marketing i PR - program studiów, praca, zarobki (film)

Zobacz kierunek studiów w wideopigułce. Dowiesz się najważniejszych informacji: o czym są te studia, czego można się na nich nauczyć, przedmioty w planie zajęć, jakie trzeba mieć predyspozycje do kierunku, z czego można pisać pracę dyplomową, gdzie można znaleźć pracę po studiach. Przejrzyj dokładnie ofertę uczelni, które zachęcają do studiowania marketingu i PR. Zapoznaj się z oferowanymi specjalnościami, szczegółowym programem zajęć, poznaj wykładowców oraz współpracę z potencjalnymi pracodawcami. Ten kierunek może nie tylko stworzyć możliwości budowania kariery, ale i rozwijania pasji oraz poszerzania horyzontów.

Czy warto iść na kierunek marketing i PR w Lublinie i na Lubelszczyźnie?

Zastanawiasz się nad studiowaniem kierunku z marketingu i public relations na uczelni prywatnej lub państwowej? Podpowiadamy, co warto o tym wiedzieć.

Studia z marketingu i PR w pigułce

Co warto wiedzieć o studiach związanych z marketingiem i public relations? Jeśli wahasz się, czy ma sens studiowanie jednego z kierunków związanych z marketingiem i PR, to poniższe informacje będą dla Ciebie bardzo interesujące. Zanim przystąpisz do rekrutacji na zarządzanie – dowiedz się o nim więcej. Sprawdź, co to jest marketing i PR, jakie daje możliwości studiowania i pracy dla absolwentów. Kierunki związane ze strategią i działaniami marketingowymi oraz PR dostępne jest na studiach licencjackich (3 lata), inżynierskich (3,5 roku) oraz na magisterskich studiach uzupełniających (2 lata). Po studiach z zarządzania uzyskasz umiejętność planowania i realizacji planu w zmiennym otoczeniu i nierzadko trudnych warunkach. Na zarządzaniu z pewnością będziesz uczyć się matematyki, mikroekonomii, makroekonomii, prawa gospodarczego na podyplomówkach uzyskasz podstawowe kompetencje w dziedzinie zarządzania lub pogłębisz wiedzę z wcześniejszych etapów edukacji. Podczas wykładów, ćwiczeń poznasz takie obszary kompetencji, wiedzy i umiejętności, jak statystyka, podstawy zarządzania, nauka o organizacji, ekonomia, prawo, zarządzanie zasobami ludzkimi, zarządzanie procesami w organizacji, marketing, zarządzanie projektami, negocjacje i mediacje, informatyka w biznesie, czy podstawy psychologii. Na pewno interesuje Cię, jakie kierunki i specjalności w zakresie zarządzania masz do wyboru. Można je pogrupować ze względu na obszary, w których będziesz wykorzystywać swoje kwalifikacje np. w kierowaniu ludźmi, zarządzaniu finansami, zarządzaniu wiedzą i kulturą organizacyjną, zarządzaniu produkcją i produktami, posługiwaniu się różnymi metodykami zarządzania.

Marketing: Kierunek studiów marketing obejmuje wiedzę związaną z aktywnym handlem. Marketing zajmuje się, w ogólnym rozumieniu, potrzebami konsumenckimi pod różnymi kątami. Na przestrzeni lat i rozwoju technologicznego powstało mnóstwo nowych metod marketingowych. Osoby odpowiedzialne za marketing posiadają wiedzę o mechanizmach funkcjonowania rynku, ale w głównej mierze interpretują potrzeby i źródła satysfakcji klienta. To bardzo dobry wstęp do rozpoczęcia po studiach pracy na specjalistycznych stanowiskach, na których zarządza się kwestiami dotyczącymi budowania świadomości marki, PR-u. Program studiów na marketingu obejmuje wiedzę z zakresu nowoczesnych koncepcji funkcjonowania przedsiębiorstw na rynku w aspekcie dynamicznie zmieniającego się otoczenia, wiedzę i umiejętności w zakresie prowadzenia działalności marketingowej, w szczególności działań ze sfery badań rynku, komunikacji rynkowej, budowania relacji z klientami, sprzedaży, PR, budowania wizerunku, zarządzania marką, wykorzystania nowoczesnych technologii w biznesie. Podczas studiów marketingowych będziesz poznawać m.in. takie zagadnienia, jak marketing związany z tworzeniem treści wykorzystywanych w biznesie (marketing natywny, narracyjny, content marketing, wirusowy), marketing związany z funkcjonowaniem Internetu (marketing cyfrowy, internetowy, mobilny, afiliacyjny, SEM – marketing w wyszukiwarkach internetowych, social media, remarketing, real-time marketing), marketing związany ze sferami stricte pozabiznesowymi (marketing polityczny, społeczny, zaangażowany społecznie, sportowy), marketing związany z organizacją eventów oraz oddziaływaniem na różne zmysły człowieka (marketing sensoryczny zapachowy marketing SMS), obszarem public relations powiązanym z marketingiem (PR wewnętrzny, media relations, ambient, employer branding, marketing szeptany, personal branding).

PR (public relations, peer, piar, pijar): Studia związane z public relations to zdobywanie kompetencji z obszaru kształtowania wizerunku oraz korzystnych relacji z otoczeniem organizacji (firm, instytucji) i osób. To świadome, przemyślane działania dotyczące komunikowania się zarówno z otoczeniem wewnętrznym organizacji (PR wewnętrzny – pracownicy, współpracownicy, podwładni, przełożeni, właściciele, akcjonariusze), jak i otoczeniem zewnętrznym (PR zewnęrzny – głównie z mediami, ale także obecnymi, potencjalnymi i przyszłymi klientami, dostawcami, odbiorcami, a także z opinią publiczną, instytucjami rządowymi i samorządowymi, organizacjami branżowymi, konkurentami biznesowymi). Podczas studiowania PR poznasz m.in. takie obszary kompetencji, jak komunikacja wewnętrzna (wewnętrzny PR), budowanie wizerunku pracodawcy (employer branding), zarządzanie kryzysowe (crisis management), audyt komunikacyjny, relacje z mediami (media relations), lobbing, identyfikacja wizualna firmy, produktu i usługi (corporate identity), organizacja wydarzeń (event marketing), relacje z inwestorami (Investor relations), e-PR (komunikacja w Internecie), monitorowanie mediów (media tradycyjne i elektroniczne), sponsoring, relacje z blogerami i influencerami.

Public relations i reklama: Studia na kierunku public relations i reklama mają na celu zwrócenie słuchaczom uwagi na budowę relacji i dialogu pomiędzy organizacją, a jej otoczeniem. W trakcie studiów studenci uczą się takich dziedzin jak marketing, media, PR, komunikacja, zarządzanie.
Zajęcia pozwalają na zdobycie takich umiejętności jak: planowanie i realizowanie strategii marketingowych, skuteczne działanie w obszarze pr, kreowanie wizerunku, tworzenie marki osobistej, rozliczanie kampanii marketingowych.

Komunikowanie promocyjno-wizerunkowe – reklama, branding, public relations: Studia na kierunku komunikowanie promocyjno-wizerunkowe mają na celu przygotowanie słuchacze do pracy w agencjach marketingowych. W trakcie studiów student nabędzie kompetencje z zakresu: promocji, reklamy, marketingu i brandingu, poznania i wykorzystania najnowszych technologii, narzędzi i metod komunikowania marketingowego, strategii i narzędzi public relations w ramach komunikowania wizerunkowego, projektowania promocyjnego i grafiki komputerowej, badania i analizowania fenomenu komunikowania wizerunkowego.

Design media i marketing wizerunkowy: Studia na kierunku design media i marketing wizualny mają na celu wyjście naprzeciw oczekiwaniom stawianym marketerom przez współczesny świat transformacji cyfrowej. Studia łączą wiedzę z komunikacji z jej praktycznym zastosowaniem. W trakcie studiów organizowane są wykłady gościnne ze specjalistami z zakresu marketingu i kształtowania wizerunku, a zajęcia warsztatowe realizowane są w specjalistycznych pracowniach multimedialnych: studio telewizyjnym, studio fotograficzno-filmowym, laboratorium dźwięku, laboratorium eyetrackingu. Jako absolwent kierunku media design i marketing wizerunkowy znajdziesz pracę jako: trendwatcher i trendsetter, analityk danych marketingowych, specjalista ds. projektowania badań marketingowych, social and mobile media content manager, specjalista ds. monitoringu mediów, digital marketing specialist, copywriter, PR specialist, brand manager, influencer, UI i UX designer, buzz, viral i ambient marketing specialist.

Reklama i kreowanie wizerunku: Studia na kierunku reklama i kreowanie wizerunku mają na celu przygotowanie słuchacza do pracy w agencjach marketingowych oraz działach marketingu w różnych firmach. Dzięki zajęciom z zakresu wiedzy o mediach i podstawom dziennikarstwa studenci mogą także pełnić rolę rzeczników prasowych biur poselskich lub instytucji państwowych. W trakcie studiów słuchacze uczą się planować strategie marketingowe, kreować wizerunek osób i firm, perswazyjnego stosowania języka, tworzenia tekstów promocyjnych oraz praktycznych podstaw prawa reklamowego.

Digital media – kreatywność, analiza, zarządzanie: Studia na kierunku digital media – kreatywność, analiza, zarządzanie mają na celu wyposażenie słuchacza w fachową wiedzę i pogłębione umiejętności z zakresu poznania nowych technologii medialnych, wykorzystania mediów cyfrowych w komunikowaniu, poznanie kreatywności wirtualnej oraz analityki sieci. Dodatkowo słuchacze poznają nowoczesne metody badań oraz funkcjonalność social mediów.

Twórcze pisanie i marketing wydawniczy: Studia na kierunku twórcze pisanie i marketing wydawniczy to studia mające na celu przygotować słuchacza do przyszłej aktywności zawodowej na rynku wydawniczym. Zajęcia obejmują treści kształcenia dotyczące z jednej strony twórczości literackiej, poetyckiej i scenopisarskiej, z drugiej marketingu wydawniczego.
W trakcie studiów studenci nabywają wiedzę i umiejętności dotyczące natury, przebiegu i rozwiązywania problemów w ramach procesu twórczego oraz zgłębiają specyfikę rynku wydawniczego w Polsce i narzędzi marketingowych wykorzystywanych na jego gruncie. Dodatkowo studia mają charakter praktyczny, dzięki czemu słuchacze potrafią wykorzystać zdobytą wiedzę w przyszłym życiu zawodowym.

Innowacyjność produktu: Studia na kierunku innowacyjność produktu mają na celu przygotować absolwenta do podejmowania działań z zakresu prognozowania popytu na produkt, identyfikowania nisz rynkowych, opracowywania planów rozwojowych organizacji. Dodatkowo absolwent uzyska wiedzę z zakresu prowadzenia projektów związanych z opieką nad produktem.

Studia w Lublinie i na Lubelszczyźnie

Lublin to największy ośrodek akademicki we wschodniej Polsce. Na licznych uczelniach państwowych i prywatnych, studiuje rocznie około 70 tysięcy studentów, którzy mogą skorzystać z szerokiej oferty studiów licencjackich, inżynierskich, jednolitych magisterskich i studiów drugiego stopnia. Co roku tytuł absolwenta uzyskuje kilkanaście tysięcy studentów. Łącznie tutejsze uczelnie oferują ponad 200 różnych kierunków studiów, dzięki czemu każdy bez trudu wybierze idealną propozycję dla siebie. Oczywiście nie samą nauką człowiek żyje. Lublin to stolica gospodarcza regionu, a w całym województwie zarejestrowanych jest około 180 tysięcy pracodawców. To sprawia, że studenci lokalnych uczelni mogą płynnie, bez komplikacji, wejść na rynek pracy. To sprawia, że w Lublinie spotkacie nie tylko studentów z okolic, ale również z innych części kraju, a także liczne grono studentów zagranicznych. Stolica Lubelszczyzny to także ciekawe miejsce do życia i odpoczynku. Miasto znane jest z licznych terenów zielonych, w tym kilkunastu miejskich parków. Najbardziej znane z nich to Ogród Saski, Park Jana Pawła II, Park Ludowy, czy Park Bronowice. Tereny zielone zajmują około kilkunastu procent powierzchni tego miasta. Lublin posiada również atrakcyjne ścieżki rowerowe i piesze, które polubią fani aktywnego wypoczynku. Ponadto w mieście znajduje się bogata oferta kulturalna, w tym liczne kina studyjne i teatry. Fani historii mogą spędzać czas zwiedzając lokalne zabytki. W mieście nie można narzekać na brak dobrej jakości pubów, barów, restauracji i klubów, dzięki którym wieczorne i weekendowe życie studentów będzie bardziej urozmaicone. Województwo lubelskie pod kątem studiowania to nie tylko Lublin. Oferta studiów dostępna jest również w mniejszych ośrodkach, w takich miastach jak: Zamość, Chełm, Ryki, Dęblin, Biała Podlaska, Puławy, Józefów oraz Łuków, gdzie studiuje kilka lub kilkanaście tysięcy osób.

Biznesowe studia podyplomowe w Lublinie i na Lubelszczyźnie

Gdzie w Lublinie i na Lubelszczyźnie zdobywać podyplomowo wiedzę z zarządzaniem personelem, projektami, firmami, finansami, sprzedażą, marketingiem i przedsiębiorczością oraz analizą ekonomiczną świata biznesu - stacjonarnych i on-line?

Praca po studiach z marketingu i PR

Zastanawiasz się, jakie perspektywy pracy po skończeniu kierunków z zakresu marketing i PR na lubelskich uczelniach?

Zawód: Rzecznik prasowy

Wyobraź sobie, że w mediach pojawiła się informacja, że działania firmy X doprowadziły do sytuacji Y. Zwołana zostaje konferencja prasowa, na której ktoś będzie musiał zgromadzonym licznie dziennikarzom wszystko wyjaśnić i jednocześnie doprowadzić do neutralizacji wszelkich problemów. To właśnie rola, w którą musi wcielić się rzecznik prasowy. Jak nim jednak zostać i co trzeba umieć? Zacznijmy od podstaw, czyli jak

Czytaj więcej »

Copywriter internetowy – content writer| Zawód z pasją

Na czym polega praca e-copywritera? Kim jest content writer? Czy do wykonywania zawodu wystarczy mieć “lekkie pióro”? Jak zostać autorem treści promocyjnych? Czy studia polonistyczne dają odpowiednie kompetencje do tworzenia tekstów reklamowych? O swoich doświadczeniach zawodowych opowiada Ada Manikowska, copywriterka-freelancerka,  absolwentka studiów marketingowo-medialnych na filologii polskiej w kaliskiej filii UAM. Jak wygląda praca w e-copywritingu? Czym się zajmuje copywriter?Każdy copywriter

Czytaj więcej »

Zawód: copywriter internetowy

Co to jest zawód copywriter internetowy  – co musisz wiedzieć. Na czym polega ta praca w branży content manager? Jakie trzeba mieć predyspozycje i przygotowanie? Jak wygląda kariera? Ile się zarabia? Kim jest copywriter internetowy? Czym się zajmuje? Zawód copywritera internetowego jest związany z tworzeniem tekstów reklamowych i promocyjnych dla potrzeb działalności online. Copywriterzy internetowi piszą teksty na stronach internetowych,

Czytaj więcej »

Praca po studiach z marketingu i PR

Praca po studiach z marketingu i PR dotyczy głównie pracy w działach marketingu przedsiębiorstw z różnych branż (w przypadku mniejszych firm to najczęściej samodzielne stanowisko ds. marketingu PR). To także praca w wyspecjalizowanych agencjach marketingowych i PR-owskich i formach doradczych świadczących usługi z poszczególnych obszarów marketingu i kształtowania wizerunku w biznesie, sferze publicznej oraz wizerunku znanych osób, celebrytów. To także praca w działach promocji, biurach prasowych instytucji państwowych, samorządowych i organizacji NGO.

Marketingowiec (specjalista ds. marketingu): Zawód marketingowca można wykonywać po ukończeniu studiów z zakresu zarządzania i marketingu. Studia na tych kierunkach mają zwykle praktyczny charakter i dobrze przygotowują do zawodu. Praca marketingowca bardzo często zależy od tego, dla jakiej instytucji pracuje. Współcześnie za skuteczną sprzedaż wielu produktów odpowiadają działy marketingu, które to przygotowują to coraz bardziej wymyślne kampanie marketingowe tak, aby klienci byli zainteresowani zakupem, nie tylko tu i teraz, ale również związali się emocjonalnie z firmą. Pozwala to wówczas na przyciągnięcie do firmy wielu nowych klientów, ale również utrzymanie ich na lata przy sobie. Dzięki temu firma może w trybie długoletnim możliwości swojej sprzedaży i zarządzania portfelem. Dlatego też specjaliści ds. marketingu mają za zadanie jak najlepiej poznać klienta, aby w prawidłowy sposób dostosować do niego kampanię. Aby zostać marketingowcem, należy mieć wykształcenie średnie, jednak wraz z rozwojem i profesjonalizacją zawodu coraz częściej wymaga się ukończenie studiów kierunkowych z zakresu zarządzania i marketingu. Przyszli twórcy kampanii reklamowych znajdą zatrudnienie we wszystkich firmach, które oferują swoje produkty oraz agencjach i domach marketingowych. Absolwenci studiów z zakresu zarządzania i marketingu mogą znaleźć zatrudnienie jako marketingowcy, kierownicy i menedżerowie w przedsiębiorstwach produkcyjnych, przedsiębiorstwach handlowych, przedsiębiorstwach usługowych, instytucjach, fundacjach, stowarzyszeniach pozarządowych, biznesie, bankach, urzędach administracji państwowej i samorządowej.

Menedżer produktu: Do zawodu menedżera produktu dobrze przygotowują studia z zakresu ekonomii, zarządzania, zarządzania informacją, marketingu i biznesu, reklama i kreowanie wizerunku. Menedżer produktu to osoba, która zajmuje się zbieraniem informacji od klientów o ich potrzebach i wdrażaniem ich w życie. W trakcie pracy menedżer skupia się na generowaniu nowych pomysłów na produkt, który zaspokoi potrzeby rynku, tak aby maksymalizować dochody firmy. Dodatkowo do jego obowiązków możemy zaliczyć: wykonywanie planów rozwoju, udoskonalanie i modyfikowanie aktualnego portfela produktów, wdrażanie strategii, tworzenie analizy finansowych dla produktu oraz przewidywanie wad i opracowywanie rozwiązań tych wad. Osoby chcące podjąć zatrudnienie na tym stanowisku powinny ukończyć studia z zarządzania o specjalizacji marketing, powinny cechować się otwartością na ludzi i dobrą obsługą komputera. Przyszli produkt menedżerowie znajdą zatrudnienie we wszystkich firmach, które zarządzają portfelem swoich produktów.
Absolwenci studiów z zakresu zarządzania, reklamy, kreowania wizerunku, marketingu i biznesu mogą znaleźć zatrudnienie jako marketingowcy, kierownicy i menedżerowie w przedsiębiorstwach produkcyjnych, przedsiębiorstwach handlowych, przedsiębiorstwach usługowych, instytucjach, fundacjach, stowarzyszeniach pozarządowych, biznesie, bankach, urzędach administracji państwowej i samorządowej.

Copywriter, twórca reklamy, pracownik działów marketingu i agencji reklamowych: Skoro reklama opiera się na skutecznej perswazji, potrzebne są w niej zarówno biegłość w posługiwaniu się językiem polskim, jak i znajomość kodów kulturowych, a takie kompetencje mają absolwenci studiów z marketingu i PR. Dodatkowo w przypadku medialnych, marketingowych ścieżek studiów mają także wiedzę teoretyczną oraz praktyczne umiejętności przygotowania użytkowych tekstów takich jak slogan, tekst ulotki czy ogłoszenia, scenariusz filmu reklamowego i spotu radiowego, do wykorzystania w promocji. W przypadku mediów interaktywnych to także kompetencje dotyczące materiałów na strony internetowe przy zachowaniu wymogów SEO.

PR-owiec, specjalista ds. public relations, rzecznik prasowy: Po marketingu i PR możesz zajmować się komunikacją marketingową na rzecz firm, marek, instytucji, osób publicznych, Zatem absolwent studiów marketingowo-piarowych jest naturalnym kandydatem na rzecznika prasowego i specjalisty ds. public relations, osobę odpowiedzialną za kształtowanie opinii publicznej i budowanie wizerunku w mediach, w tym w mediach społecznościowych.

Influencer, bloger, vloger, podcaster, youtuber: Studia z marketingu i PR mogą być dobrą podstawą do budowania kariery internetowego lidera opinii, skupiającego się na polskim kręgu kulturowym lub społecznościach posługujących się innym językiem obcym. Wiedza na temat mechanizmów marketingowych i komunikacji, biegłość w posługiwaniu się mową i pismem w połączeniu z kontekstem kulturowym, przekłada się na możliwość budowania zasięgu w grupie obserwatorów oraz wpływanie na ich decyzje związane z biznesem, show businessem, poradnictwem i innymi sferami życia.

Badacz marketingu i komunikacji społecznej: Jako absolwent studiów z marketingu i PR możesz związać się z aktywnością naukową na uczelni lub w instytucji badawczej związanej z obszarem marketingowo-piarowym. Przy pracy naukowej nieuniknione będą studia doktoranckie (po studiach magisterskich uzupełniających), praca naukowa, niekiedy praca dydaktyczna (uczenie studentów). Będziesz uczestniczyć w pracach badawczych, na ich podstawie przygotowywać artykuły i inne publikacje naukowe, uczestniczyć w seminariach i konferencjach związanych z funkcjonowaniem komunikacji społecznej i marketingu.

Rynek pracy w Lublinie i na Lubelszczyźnie

Rynek pracy w Lublinie i w całym województwie lubelskim jest bardzo atrakcyjny dla absolwentów i studentów. Tak jak wspominaliśmy, w regionie działa 180 tysięcy firm, w których jest zapotrzebowanie na wysokiej klasy specjalistów w różnych dziedzinach. Obecnie w Lublinie stopa bezrobocia wynosi 5,6% i jest trochę niższa od średniej krajowej, co może przyciągać do tego miasta osoby, które po studiach chcą od razu wejść na lokalny rynek pracy. Niestety bezrobocie w całym województwie szacuje się na 10,3%, czyli więcej niż średnia krajowa. Na szczęście w Lublinie jest ono na satysfakcjonującym poziomie, dlatego do tego miasta udają się studenci, absolwenci oraz inne osoby poszukujące atrakcyjnego zatrudnienia w swojej branży. Kto należy do grona największych firm i pracodawców w regionie? Wśród największych firm znajdują się: PGE Dystrybucja S.A., Grupa Azoty Zakłady Azotowe Puławy S.A., sieć sklepów Stokrotka, czy też kopalnia Lubelski Węgiel Bogdanka. Bardzo atrakcyjni pracodawcy to również producent mebli firma Black Red White, WSK PZL-Świdnik, Stanchem, Mastermedia, Perła Browary Lubelskie, SM Spomlek, Fabryka Cukierków Pszczółka Sp. z o. o., czy producent żywności Lubella. Bardzo ważnym sektorem lubelskiej gospodarki jest również rolnictwo i firmy, które są z nim związane. Pod kątem potencjału i możliwości, Lublin zdecydowanie wyróżnia się we wschodniej Polsce i jest dobrym miejscem do studiowania. Wpływ na to ma szeroka oferta studiów, bogata oferta spędzania wolnego czasu oraz atrakcyjny rynek pracy.

Portal Studia.pl wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia Ci pełnego dostępu do jego funkcjonalności i gromadzeniu danych analitycznych. View more
Akceptuję