Site logo

Podyplomowe studia marketing i PR w Warszawie

Podyplomowe z marketingu i Public Relations | Warszawa

Gdzie studiować podyplomowo marketing i PR w Warszawie?

Wszystkie studia podyplomowe związane z marketingiem, public relations, social media, produktem, badaniami, strategią marketingową w Warszawie, na Mazowszu i online

Zobacz inne biznesowe studia podyplomowe związane z biznesem w Warszawie

Zastanawiasz się nad "podyplomówką" z marketingu, public relations, social media, produktu, badań, strategii marketingowej na uczelni prywatnej lub państwowej? Podpowiadamy, co warto o tym wiedzieć.

Czy warto studiować podyplomowo marketing i PR w Warszawie i na Mazowszu?

Zastanawiasz się nad "podyplomówką" z marketingu, public relations, social media, produktu, badań, strategii marketingowej na uczelni prywatnej lub państwowej? Podpowiadamy, co warto o tym wiedzieć.

Ciągły rozwój przedsiębiorstw spowodował rosnące zapotrzebowanie na wyspecjalizowaną kadrę marketingową. W obszernej kategorii studiów podyplomowych na kierunkach związanych z zarządzaniem i marketingiem znajdują się programy stworzone z myślą o kadrze specjalistów do spraw marketingu i PRowców sektora publicznego i prywatnego, które chciałaby rozwijać się i pogłębiać zdobytą wiedzę.

Studia podyplomowe z zakresu marketingu i PR pozwalają na uzyskanie bardzo specjalistycznej i ukierunkowanej wiedzy, obejmującej również zagadnienia praktyczne i dające dodatkowe uprawnienia. Studia menedżerskie i marketingowe wymagają od absolwenta ciągłego aktualizowania i dostosowywania zdobytej wiedzy do zmian zachodzących w czasie szybkiego rozwoju całej dziedziny. Absolwent kierunków z marketingu i PR może dzięki edukacji podyplomowej specjalizować się w konkretnym obszarze dziedziny, dzięki czemu staje się specjalistą poszukiwanym na rynku pracy.

  • Podyplomowe studia z marketingu i PR: Ciągły rozwój przedsiębiorstw spowodował rosnące zapotrzebowanie na wyspecjalizowaną kadrę marketingową. W obszernej kategorii studiów podyplomowych na kierunkach związanych z zarządzaniem i marketingiem znajdują się programy stworzone z myślą o kadrze specjalistów do spraw marketingu i PRowców sektora publicznego i prywatnego, które chciałaby rozwijać się i pogłębiać zdobytą wiedzę. Studia podyplomowe z zakresu marketingu i PR pozwalają na uzyskanie bardzo specjalistycznej i ukierunkowanej wiedzy, obejmującej również zagadnienia praktyczne i dające dodatkowe uprawnienia. Studia menedżerskie i marketingowe wymagają od absolwenta ciągłego aktualizowania i dostosowywania zdobytej wiedzy do zmian zachodzących w czasie szybkiego rozwoju całej dziedziny. Absolwent kierunków z marketingu i PR może dzięki edukacji podyplomowej specjalizować się w konkretnym obszarze dziedziny, dzięki czemu staje się specjalistą poszukiwanym na rynku pracy.
  • Media i design marketing internetowy: Podyplomowe studia na kierunku media i design marketing internetowy łączą wiedzę o komunikacji z jej praktykowaniem. W trakcie studiów realizowane są ćwiczenia oraz zajęcia warsztatowe. Uczelnie prowadzące ten kierunek organizują wykłady gościnne ze specjalistami z zakresu marketingu i kształtowania wizerunku, a zajęcia warsztatowe realizowane są w specjalistycznych pracowniach multimedialnych: studio telewizyjnym, studio fotograficzno-filmowym, laboratorium dźwięku, laboratorium eyetrackingu.
  • Manager produktu: Podyplomowe studia na kierunku menedżer produktu mają na celu przygotowanie słuchaczy do koordynacji różnych sfer zarządzania a w szczególności nabycia umiejętności kalkulacji i kontroli kosztów oraz cen, organizowania i analizowania badań marketingowych, kształtowania produktu i jego wartości, rozwijania nowych produktów, planowania kampanii reklamowych i szeregu innych działań stanowiących styk światła marketingu i innych funkcji zarządczych przedsiębiorstwa. Absolwent kierunku menedżer produktu jest cenionym i poszukiwanym specjalistą w zakresie kreowania marki i potrzeb rynku. Znajdzie zatrudnienie we wszystkich typach przedsiębiorstw i instytucji.
  • Management instytucji publicznych i public relations: Podyplomowe studia na kierunku management instytucji publicznych i public relations obejmują zagadnienia z public relations, funkcjonowania mediów, wystąpień publicznych, tworzenia materiałów reklamowych, autoprezentacji retoryki i erystyki. Absolwenci kierunku management instytucji publicznych i public relations znajdą zatrudnienie jako specjaliści w agencjach PR, doradcy wizerunkowi, rzecznicy prasowi.
  • Marketing i kreatywna reklama: Podyplomowe studia na kierunku marketing i kreatywna reklama skierowane są do absolwentów wszystkich kierunków. Zajęcia mają na celu przygotowanie od podstaw kompetentnych specjalistów z zakresu marketingu i kreatywnej reklamy. W trakcie studiów słuchacz zdobędzie wiedzę niezbędną do opracowywania, wdrażania i zarządzania skuteczną strategią marketingową, w tym kreatywną kampanią reklamową korzystając z narzędzi marketingowych.
  • Komunikacja marketingowa w internecie: Podyplomowe studia na kierunku komunikacja marketingowa w internecie skierowane są do absolwentów wszystkich kierunków studiów, w szczególności do osób chcących podnieść swoje kompetencje i realizować skuteczne kampanie marketingowe w internecie. Dużą zaletą kierunku jest jego praktyczny charakter.
  • Marketing i strategie marketingowe: Podyplomowe studia na kierunku marketing i strategie marketingowe skierowane są do absolwentów wszystkich kierunków studiów, a w szczególności do menedżerów i specjalistów marketingu z przedsiębiorstw oraz innych osób, którzy chcą poszerzyć wiedze o strategie marketingowe. Studia mają charakter praktyczny. Zajęcia mają na celu przekazanie wydatnie wzbogaconej wiedzy o marketingu i strategiach marketingowych, którą można wykorzystywać w prowadzeniu i doskonaleniu działalności zawodowej.
  • Marketing internetowy: Podyplomowe studia na kierunku marketing internetowy skierowane są do absolwentów wszystkich kierunków studiów, którzy chcieliby poszerzać kompetencje dotyczące zastosowania narzędzi marketingowych w internecie. Zajęcia mają na celu przekazanie słuchaczom najbardziej aktualnego, kompleksowego oraz praktycznego know-how dotyczącego wykorzystania internetu do celów marketingowych i biznesowych.
  • Marketing sportu: Podyplomowe studia na kierunku marketing sportu skierowane są do absolwentów wszystkich kierunków studiów, a w szczególności do menedżerów klubów sportowych, przedsiębiorców i sportowców. Zajęcia mają na celu przekazanie wiedzy na temat zastosowania marketingu w organizacjach sportowych oraz możliwości wykorzystania marketingu przez sport przez firmy oraz jednostki samorządu terytorialnego.
  • Public relations: Podyplomowe studia z Public relations skierowane są do absolwentów wszystkich kierunków studiów. Zajęcia mają na celu przekazanie podstawowej wiedzy z zakresu Public relations a także dziedzin „wspomagających”, czyli zarządzania, teorii komunikacji i teorii mediów. Studia pozwalają na zdobycie konkretnych umiejętności potrzebnych do planowania, realizacji i kontroli działania ze sfery PR.
  • Public relations i strategiczne komunikowanie w firmach: Podyplomowe studia na kierunku Public relations i strategiczne komunikowanie w firmach skierowane są do absolwentów wszystkich kierunków studiów, a w szczególności do menedżerów i specjalistów ds. public relations oraz komunikacji. Zajęcia mają na celu mają na celu pokazanie znaczenia całego procesu komunikacji i powiązań pomiędzy jej elementami, by móc zaplanować i zrealizować strategię komunikacyjną w jak najlepszy sposób.
  • Reklama: Podyplomowe studia na kierunku reklama skierowane są do absolwentów kierunków humanistycznych i społecznych, a w szczególności pracowników branży marketingowej. Zajęcia mają na celu kształcenie i doskonalenie praktycznych umiejętności z zakresu PR i reklamy, jak również dziennikarstwa.
  • Nowoczesny marketing: Podyplomowe studia na kierunku nowoczesny marketing skierowane są do absolwentów wszystkich kierunków studiów, a w szczególności dla osób pracujących w działach marketingu oraz osób chcących rozpocząć swoją karierę w branży. Zajęcia mają na celu przekazanie wiedzy z zakresu nowoczesnych narzędzi marketingowych, jak również nabycie twardych i miękkich kompetencji z branży marketingowej.
  • E-marketing: Podyplomowe studia na kierunku E-marketing skierowane są do absolwentów wszystkich kierunków studiów. Zajęcia mają na celu przekazanie praktycznej, zróżnicowanej i aktualnej wiedzy na temat sposobów wykorzystania Internetu w marketingu, ze szczególnym uwzględnieniem najnowszych trendów panujących na rynku mediów elektronicznych. Dużą zaletą studiów jest ich praktyczny charakter.
  • Digital marketing: Podyplomowe studia na kierunku digital marketing (nowy marketing) skierowane są do absolwentów kierunków humanistyczno-społecznych, w szczególności do absolwentów kierunków z zakresu zarządzania i marketingu, którzy chcieliby zaktualizować zdobytą wiedzę o nowoczesne metody i narzędzia marketingowe. Zajęcia rozszerzają wiedzę o nowe dziedziny takie jak: content marketing, mobile marketing, marketing automation, lean marketing, growth hacking, video marketing, marketing 3.0 czy marketing społecznościowy. Studia mają charakter praktyczny.
  • Marketing 3.0: Podyplomowe studia na kierunku marketing 3.0 skierowane są do absolwentów wszystkich kierunków studiów, którzy chcieliby poznać nowoczesne metody marketingowe. Zajęcia mają na celu przekazanie słuchaczom najbardziej aktualnej wiedzy oraz doświadczenia wykorzystania mediów w celach marketingowych i nie tylko. Studia uczą tworzenia stretegii marketingowej w mediach społecznościowych od początku: od tworzenie contentu, projektowania, analityki, reklamy do mierzenia wyników.
  • Organizacja eventów, koncertów i wydarzeń: Podyplomowe studia na kierunku organizacja eventów, koncertów i wydarzeń skierowane są do absolwentów wszystkich kierunków studiów, którzy chcieliby rozpocząć swoją karierę jako menedżerowie eventów. Zajęcia mają na celu przekazanie wiedzy, a przede wszystkim praktycznych umiejętności związanych z organizacją wydarzeń. W trakcie zajęć słuchacz pozna ekonomikę takich przedsięwzięć, zasady ich planowania i obsługi z uwzględnieniem wymogów bezpieczeństwa. Pozna specyfikę poszczególnych rodzajów imprez, ich promocji, także z wykorzystaniem narzędzi internetowych.

Studia podyplomowe w Warszawie i na Mazowszu

Studia podyplomowe w Warszawie cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem. Zdecydować się mogą na nie tylko absolwenci studiów pierwszego stopnia lub magisterskich, w zależności od regulaminu danej uczelni lub kierunku. Ofertę studiów podyplomowych w Warszawie, studenci znajdą zarówno na uczelniach państwowych, jak i prywatnych. Szeroka gama możliwości sprawia, że tok studiowania oraz specyfikę kierunku można dobrać bezpośrednio do swoich potrzeb. Bezsprzecznym atutem studiów podyplomowych jest ich niestacjonarny tryb, czyli możliwość odbywania zajęć w weekendy. Na taką drogę edukacyjną decydują się osoby aktywne zawodowo. Standardowo studia podyplomowe trwają od 2 do 4 semestrów. Poszerzając zakres swoich kwalifikacji wzrasta spektrum stanowisk pracy, czy też możliwość awansu. Na studia podyplomowe bardzo często decydują się osoby, które planują się przebranżowić i szukają dla siebie nowych rozwiązań lub wyzwań. Ukończenie takich studiów w Warszawie lub w innej miejscowości w województwie mazowieckim, daje spore możliwości. Pracy można szukać zarówno w stolicy i okolicach oraz w innych miejscach w Polsce. Na ukończenie studiów podyplomowych bardzo często decydują się nauczyciele z Warszawy, którzy w ten sposób mogą pozyskać nowe umiejętności i niezbędne wykształcenie. Dużym powodzeniem cieszą się kierunki związane z biznesem, marketingiem, kompetencjami miękkimi i sprzedażą. Wiedzę na nich zdobytą można wykorzystać w mniejszych zakładach pracy oraz w globalnych korporacjach, których oddziały znajdują się w Warszawie. Studia podyplomowe w województwie mazowieckim to bardzo dobra droga do zwiększenia swoich kompetencji lub przebranżowienia się.

Magisterskie studia marketing i PR w Warszawie i na Mazowszu

Dobrą alternatywą dla podyplomowych studiów z marketingu i PR mogą być uzupełniające transportowe studia magisterskie z marketingu, public relations, social mediów, produktu, badań, strategii marketingowej. Zobacz, gdzie wWarszawie i na Mazowszu warto zacząć studia marketing i PR na kierunkach magisterskich

Możliwości pracy po marketingu i PR

Zastanawiasz się, jakie perspektywy pracy po skończeniu kierunków podyplomowych z marketingu, public relations, social mediów, produktu, badań, strategii marketingowej na warszawskich i mazowieckich uczelniach?

Zawód Specjalista ds. Public Relations

Specjalista ds. Public Relations, zwany także największym przyjacielem dziennikarza, odpowiada za całościowe planowanie i realizowanie strategii komunikowania się firmy z otoczeniem wewnętrznym i zewnętrznym. Stosując wielkie uproszczenie możemy zatem dojść do wniosku, że to dzięki niemu postrzeganie firmy na rynku jest pozytywne lub negatywne. Czy warto zostać Specjalistą ds. PR? Co trzeba umieć, żeby sprawdzić się w tym fachu? No

Czytaj więcej »

Zawód: Specjalista ds. Social Media

Gdy mówisz swoim znajomym, że cały dzień spędzasz na facebooku lub instagramie i jednocześnie na tym zarabiasz, to oznacza, że jesteś Specjalistą ds. mediów społecznościowych. Nie myśl jednak, że obowiązki zawodowe ograniczać się będą wyłącznie do wrzucania “piąteczków, koteczków i innych bzdetków”, to już bowiem nie wystarczy! Obszerna wiedza z zakresu marketingu, odrobina psychologii społecznej, kreatywność i zmysł analityczny to

Czytaj więcej »

Zawód: Bloger

Ich zdjęcia są na pierwszych stronach gazet, a niektórzy dorobili się statusu celebrytów. Blogerzy, żywy dowód na to, że ciekawym i systematycznym pisaniem da się dzisiaj w Polsce zarobić na życie. Bloger to ktoś, kto dąży do zbudowania grona odbiorców wokół swojej osoby lub marki (czyli nazwy bloga). W regularnych odstępach czasu tworzy treści na blogu, który ma  spójną koncepcję i

Czytaj więcej »

Praca po studiach z marketingu i PR dotyczy głównie pracy w działach marketingu przedsiębiorstw z różnych branż (w przypadku mniejszych firm to najczęściej samodzielne stanowisko ds. marketingu PR). To także praca w wyspecjalizowanych agencjach marketingowych i PR-owskich i formach doradczych świadczących usługi z poszczególnych obszarów marketingu i kształtowania wizerunku w biznesie, sferze publicznej oraz wizerunku znanych osób, celebrytów. To także praca w działach promocji, biurach prasowych instytucji państwowych, samorządowych i organizacji NGO.

  • Marketingowiec (specjalista ds. marketingu): Zawód marketingowca można wykonywać po ukończeniu studiów z zakresu zarządzania i marketingu. Studia na tych kierunkach mają zwykle praktyczny charakter i dobrze przygotowują do zawodu. Praca marketingowca bardzo często zależy od tego, dla jakiej instytucji pracuje. Współcześnie za skuteczną sprzedaż wielu produktów odpowiadają działy marketingu, które to przygotowują to coraz bardziej wymyślne kampanie marketingowe tak, aby klienci byli zainteresowani zakupem, nie tylko tu i teraz, ale również związali się emocjonalnie z firmą. Pozwala to wówczas na przyciągnięcie do firmy wielu nowych klientów, ale również utrzymanie ich na lata przy sobie. Dzięki temu firma może w trybie długoletnim możliwości swojej sprzedaży i zarządzania portfelem. Dlatego też specjaliści ds. marketingu mają za zadanie jak najlepiej poznać klienta, aby w prawidłowy sposób dostosować do niego kampanię. Aby zostać marketingowcem, należy mieć wykształcenie średnie, jednak wraz z rozwojem i profesjonalizacją zawodu coraz częściej wymaga się ukończenie studiów kierunkowych z zakresu zarządzania i marketingu. Przyszli twórcy kampanii reklamowych znajdą zatrudnienie we wszystkich firmach, które oferują swoje produkty oraz agencjach i domach marketingowych. Absolwenci studiów z zakresu zarządzania i marketingu mogą znaleźć zatrudnienie jako marketingowcy, kierownicy i menedżerowie w przedsiębiorstwach produkcyjnych, przedsiębiorstwach handlowych, przedsiębiorstwach usługowych, instytucjach, fundacjach, stowarzyszeniach pozarządowych, biznesie, bankach, urzędach administracji państwowej i samorządowej.
  • Menedżer produktu: Do zawodu menedżera produktu dobrze przygotowują studia z zakresu ekonomii, zarządzania, zarządzania informacją, marketingu i biznesu, reklama i kreowanie wizerunku. Menedżer produktu to osoba, która zajmuje się zbieraniem informacji od klientów o ich potrzebach i wdrażaniem ich w życie. W trakcie pracy menedżer skupia się na generowaniu nowych pomysłów na produkt, który zaspokoi potrzeby rynku, tak aby maksymalizować dochody firmy. Dodatkowo do jego obowiązków możemy zaliczyć: wykonywanie planów rozwoju, udoskonalanie i modyfikowanie aktualnego portfela produktów, wdrażanie strategii, tworzenie analizy finansowych dla produktu oraz przewidywanie wad i opracowywanie rozwiązań tych wad. Osoby chcące podjąć zatrudnienie na tym stanowisku powinny ukończyć studia z zarządzania o specjalizacji marketing, powinny cechować się otwartością na ludzi i dobrą obsługą komputera. Przyszli produkt menedżerowie znajdą zatrudnienie we wszystkich firmach, które zarządzają portfelem swoich produktów. Absolwenci studiów z zakresu zarządzania, reklamy, kreowania wizerunku, marketingu i biznesu mogą znaleźć zatrudnienie jako marketingowcy, kierownicy i menedżerowie w przedsiębiorstwach produkcyjnych, przedsiębiorstwach handlowych, przedsiębiorstwach usługowych, instytucjach, fundacjach, stowarzyszeniach pozarządowych, biznesie, bankach, urzędach administracji państwowej i samorządowej.
  • Copywriter, twórca reklamy, pracownik działów marketingu i agencji reklamowych: Skoro reklama opiera się na skutecznej perswazji, potrzebne są w niej zarówno biegłość w posługiwaniu się językiem polskim, jak i znajomość kodów kulturowych, a takie kompetencje mają absolwenci studiów z marketingu i PR. Dodatkowo w przypadku medialnych, marketingowych ścieżek studiów mają także wiedzę teoretyczną oraz praktyczne umiejętności przygotowania użytkowych tekstów takich jak slogan, tekst ulotki czy ogłoszenia, scenariusz filmu reklamowego i spotu radiowego, do wykorzystania w promocji. W przypadku mediów interaktywnych to także kompetencje dotyczące materiałów na strony internetowe przy zachowaniu wymogów SEO.
  • PR-owiec, specjalista ds. public relations, rzecznik prasowy: Po marketingu i PR możesz zajmować się komunikacją marketingową na rzecz firm, marek, instytucji, osób publicznych, Zatem absolwent studiów marketingowo-piarowych jest naturalnym kandydatem na rzecznika prasowego i specjalisty ds. public relations, osobę odpowiedzialną za kształtowanie opinii publicznej i budowanie wizerunku w mediach, w tym w mediach społecznościowych.
  • Influencer, bloger, vloger, podcaster, youtuber: Studia z marketingu i PR mogą być dobrą podstawą do budowania kariery internetowego lidera opinii, skupiającego się na polskim kręgu kulturowym lub społecznościach posługujących się innym językiem obcym. Wiedza na temat mechanizmów marketingowych i komunikacji, biegłość w posługiwaniu się mową i pismem w połączeniu z kontekstem kulturowym, przekłada się na możliwość budowania zasięgu w grupie obserwatorów oraz wpływanie na ich decyzje związane z biznesem, show businessem, poradnictwem i innymi sferami życia.
  • Badacz marketingu i komunikacji społecznej: Jako absolwent studiów z marketingu i PR możesz związać się z aktywnością naukową na uczelni lub w instytucji badawczej związanej z obszarem marketingowo-piarowym. Przy pracy naukowej nieuniknione będą studia doktoranckie (po studiach magisterskich uzupełniających), praca naukowa, niekiedy praca dydaktyczna (uczenie studentów). Będziesz uczestniczyć w pracach badawczych, na ich podstawie przygotowywać artykuły i inne publikacje naukowe, uczestniczyć w seminariach i konferencjach związanych z funkcjonowaniem komunikacji społecznej i marketingu.

Rynek pracy w Warszawie i na Mazowszu

Rynek pracy w Warszawie jest bardzo rozbudowany i przyjazny absolwentom. Pracę można podjąć w wielu sektorach. Na uwagę zasługuje również bardzo niskie bezrobocie, które wynosi obecnie około 2%. Pokazuje to jak dużo pracy jest w Warszawie i jak wiele możliwości otwiera się przed studentami. Absolwenci warszawskich uczelni bardzo płynnie wchodzą na rynek pracy. Na łączenie obowiązków studenckich ze służbowymi decyduje się również wielu aktualnych studentów. Bardzo niska stopa bezrobocia w Warszawie bezsprzecznie jest magnesem dla osób, które szukają dla siebie dogodnej lokalizacji do studiowania. Jest ona również znacznie niższa od średniej krajowej. Łączna stopa bezrobocia dla całego województwa mazowieckiego wynosi około 5%, dzięki czemu również jest niższa od średniej krajowej. Korzystają na tym absolwenci uczelni na Mazowszu. Gdzie szukać pracy w Warszawie i na mazowszu? W regionie znajduje się wiele dużych zakładów pracy. Warszawa to miejsce, gdzie swoje centrale ma wiele koncernów międzynarodowych oraz znajdują się siedziby dużych polskich firm. Wśród nich warto wymienić między innymi: PGE Polską Grupę Energetyczną (potentat energetyczny), PZU S.A., PKO BP S.A., LUX MED Sp. z o. o., Nestle Polska S.A. DPD Polska Sp. z o. o., Orbis S.A. i Polimex-Mostostal S.A. To firmy, w których z powodzeniem swoją karierę zawodową mogą rozpocząć absolwenci studiów technicznych, informatycznych, budowlanych, czy biznesowych. Warszawa to miasto przyjazne innowacjom, powstaje tu wiele startupów, które poszukują młodych i zdolnych osób oraz ważne centrum usługowe. Poza stolicą również znajduje się wiele ciekawych firm, wśród nich między innymi zakłady produkcyjne LG Electronics w Mławie, Chronoss Industry Service z Pionek, trumpf Huettinger Sp. z o. o. z Zielonki, czy Zakład Drobiarski Sp. z o. o. ze Stasina. Jeżeli chodzi o rynek pracy, Warszawa i województwo mazowieckie są jednym z najlepszych wyborów dla studentów.

Portal Studia.pl wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia Ci pełnego dostępu do jego funkcjonalności i gromadzeniu danych analitycznych. View more
Akceptuję