Socjologię biznesu i mediów w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie możesz studiować na studiach licencjackich przez 6 semestrów. Możesz też jako absolwent studiów I stopnia kontynuować swoją edukację na 4-semestralnych studiach magisterskich. Studia te w ALK możesz podjąć w trybie stacjonarnym i niestacjonarnym (studia I stopnia) oraz niestacjonarnym (studia II stopnia).
Socjologia biznesu i mediów w ALK to:
Realna odpowiedź na aktualne potrzeby rynku pracy. Program studiów integruje wiedzę z zakresu współczesnej socjologii mediów i technologii cyfrowych z praktyką biznesową.
Zajęcia dydaktyczne odbywają się w profesjonalnych pracowniach medialnych oraz w laboratoriach komputerowych wyposażonych w sprzęt i oprogramowanie powszechnie stosowane w erze gospodarki cyfrowej.
Interdyscyplinarne podłoże, mocno osadzone w społecznym i medialnym wymiarze działań biznesowych.
Istotą kierunku jest duża liczba zajęć konwersatoryjnych i warsztatowych, łączących teorię i praktykę zarządzania z przekazywaniem wiedzy o działaniach oraz roli tradycyjnych i nowych mediów.
Studenci doskonalą kompetencje w zakresie korzystania z nowoczesnych technologii informacyjnych i komunikacyjnych, jak i tworzenia rozpowszechnianych za ich pośrednictwem treści
Studenci ALK mają możliwość odbywania obowiązkowych praktyk zawodowych w mediach (tradycyjnych i nowych), a także w firmach z branży cyfrowych technologii badawczych i komunikacyjnych.
W trakcie studiów organizowane są spotkania ze znamienitymi socjologami, dziennikarzami, praktykami biznesu oraz menedżerami mediów.
Socjologia biznesu i mediów w "Koźmińskim" - co to za studia?
W trakcie studiów uzyskujesz wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne m.in. z zakresu:
socjologii Internetu i socjologii ekonomicznej
audytoriów medialnych, społeczności wirtualnych i organizacji otwartej współpracy
instytucji, systemów i rynków medialnych
warsztatu dziennikarstwa internetowego
profesjonalnego projektowania komunikacji w biznesie, budowania i kształtowania tożsamości firmy/organizacji, projektowania informacji i grafiki
reklamy i marketingu medialnego
marketingu internetowego (social media marketing, content marketing, influencer marketing, real-time marketing, social selling i marketing B2B)
stosowanych badań społecznych
analizy sieci społecznych
media relations i digital public relations
przyczyn zachowań ludzi w organizacjach oraz metod kształtowania tych zachowań
zarządzania przedsiębiorstwem, przeprowadzania analizy przedsiębiorstwa i jego otoczenia, a także rozwiązywania jego problemów.
Przykładowe przedmioty:
Wprowadzenie do socjologii Internetu
Socjologia ekonomiczna w późnej nowoczesności
Media: instytucje – systemy – rynki
Audytoria medialne i społeczności wirtualne
Projektowanie komunikacji w biznesie
Reklama i marketing medialny
Content marketing & content management
Vlogosfera i blogosfera – współpraca z influencerami
Narzędzia social media managera
Social selling i marketing B2B
Stosowane badania społeczne
Analiza sieci społecznych
Lektorat tekstów naukowych w języku angielskim: Sociology – Business – Media
Jaka praca po socjologii biznesu i mediów?
Po ukończeniu studiów na kierunku socjologia biznesu i mediów w ALK można podjąć pracę w:
agencjach reklamowych i PR
przedsiębiorstwach zajmujących się marketingiem internetowym
firmach konsultingowych
mediach tradycyjnych i cyfrowych
ośrodkach badawczych i szkoleniowych
instytucjach i sklepach zajmujących się handlem internetowym