Site logo

Studia na kierunku marketing i PR w Gdańsku

Studia marketing i public relations | Gdańsk

Gdzie na studia marketing i PR w Gdańsku?

Wszystkie kierunki marketingowe i piarowe (public relations) w Gdańsku i województwie pomorskim

List view

Opinie o studiach z marketingu i public relations

Poradniki dla przyszłych studentów kierunków marketingowych i PRowskich w Gdańsku i województwie pomorskim. Studia z marketingu i public relations okiem ekspertów, studentów, absolwentów i pracodawców.

Biznesowe
Redakcja Studia.pl

Zawód: Copywriter

Czy wiesz, kto stoi za sloganami “I’m lovin’ it”, “Just do it”, “Coraz bliżej Święta”? Zachwycasz się ich chwytliwością i prostotą jednocześnie? Dobre hasło potrafi

Czytaj więcej »
Biznesowe
Redakcja Studia.pl

Public relations i dziennikarstwo

Cechą nieodłączną współczesnych przedsiębiorstw, instytucji i organizacji jest świadome kreowanie swojego wizerunku w interakcjach ze środowiskiem partnerów i odbiorców. Zdolność łączenia bogatej teorii z konstruktywną

Czytaj więcej »
Biznesowe
Redakcja Studia.pl

Marketing polityczny

Studia o profilu marketing polityczny to zestaw wiedzy niezbędnej do sprawnego zarządzania w sektorze instytucji politycznych i struktur bezpieczeństwa państwa. Specjalistyczna wiedza z zakresu marketingu

Czytaj więcej »
Bankowość, finanse i ekonomia
Redakcja Studia.pl

Zawód: Specjalista ds. sprzedaży

Aktywna sprzedaż produktów lub usług, znajdujących się w ofercie handlowej danej firmy, to główne zadanie każdego specjalisty ds. sprzedaży. Jego działania ukierunkowane są zarówno na

Czytaj więcej »

Zobacz inne studia biznesowe w Gdańsku

Szukasz innych studiów związanych z zarządzaniem i biznesem? Sprawdź wszystkie kierunki studiowania związane z zarządzaniem personelem, projektami, firmami, finansami, sprzedażą, marketingiem i przedsiębiorczością oraz analizą ekonomiczną świata biznesu.

Kierunek marketing i PR - program studiów, praca, zarobki (film)

Zobacz kierunek studiów w wideopigułce. Dowiesz się najważniejszych informacji: o czym są te studia, czego można się na nich nauczyć, przedmioty w planie zajęć, jakie trzeba mieć predyspozycje do kierunku, z czego można pisać pracę dyplomową, gdzie można znaleźć pracę po studiach. Przejrzyj dokładnie ofertę uczelni, które zachęcają do studiowania marketingu i PR. Zapoznaj się z oferowanymi specjalnościami, szczegółowym programem zajęć, poznaj wykładowców oraz współpracę z potencjalnymi pracodawcami. Ten kierunek może nie tylko stworzyć możliwości budowania kariery, ale i rozwijania pasji oraz poszerzania horyzontów.

Czy warto iść na kierunek marketing i PR w Gdańsku i województwie pomorskim?

Zastanawiasz się nad studiowaniem kierunku z marketingu i public relations na uczelni prywatnej lub państwowej? Podpowiadamy, co warto o tym wiedzieć.

Studia z marketingu i PR w pigułce

Co warto wiedzieć o studiach związanych z marketingiem i public relations? Jeśli wahasz się, czy ma sens studiowanie jednego z kierunków związanych z marketingiem i PR, to poniższe informacje będą dla Ciebie bardzo interesujące. Zanim przystąpisz do rekrutacji na zarządzanie – dowiedz się o nim więcej. Sprawdź, co to jest marketing i PR, jakie daje możliwości studiowania i pracy dla absolwentów. Kierunki związane ze strategią i działaniami marketingowymi oraz PR dostępne jest na studiach licencjackich (3 lata), inżynierskich (3,5 roku) oraz na magisterskich studiach uzupełniających (2 lata). Po studiach z zarządzania uzyskasz umiejętność planowania i realizacji planu w zmiennym otoczeniu i nierzadko trudnych warunkach. Na zarządzaniu z pewnością będziesz uczyć się matematyki, mikroekonomii, makroekonomii, prawa gospodarczego na podyplomówkach uzyskasz podstawowe kompetencje w dziedzinie zarządzania lub pogłębisz wiedzę z wcześniejszych etapów edukacji. Podczas wykładów, ćwiczeń poznasz takie obszary kompetencji, wiedzy i umiejętności, jak statystyka, podstawy zarządzania, nauka o organizacji, ekonomia, prawo, zarządzanie zasobami ludzkimi, zarządzanie procesami w organizacji, marketing, zarządzanie projektami, negocjacje i mediacje, informatyka w biznesie, czy podstawy psychologii. Na pewno interesuje Cię, jakie kierunki i specjalności w zakresie zarządzania masz do wyboru. Można je pogrupować ze względu na obszary, w których będziesz wykorzystywać swoje kwalifikacje np. w kierowaniu ludźmi, zarządzaniu finansami, zarządzaniu wiedzą i kulturą organizacyjną, zarządzaniu produkcją i produktami, posługiwaniu się różnymi metodykami zarządzania.

Marketing: Kierunek studiów marketing obejmuje wiedzę związaną z aktywnym handlem. Marketing zajmuje się, w ogólnym rozumieniu, potrzebami konsumenckimi pod różnymi kątami. Na przestrzeni lat i rozwoju technologicznego powstało mnóstwo nowych metod marketingowych. Osoby odpowiedzialne za marketing posiadają wiedzę o mechanizmach funkcjonowania rynku, ale w głównej mierze interpretują potrzeby i źródła satysfakcji klienta. To bardzo dobry wstęp do rozpoczęcia po studiach pracy na specjalistycznych stanowiskach, na których zarządza się kwestiami dotyczącymi budowania świadomości marki, PR-u. Program studiów na marketingu obejmuje wiedzę z zakresu nowoczesnych koncepcji funkcjonowania przedsiębiorstw na rynku w aspekcie dynamicznie zmieniającego się otoczenia, wiedzę i umiejętności w zakresie prowadzenia działalności marketingowej, w szczególności działań ze sfery badań rynku, komunikacji rynkowej, budowania relacji z klientami, sprzedaży, PR, budowania wizerunku, zarządzania marką, wykorzystania nowoczesnych technologii w biznesie. Podczas studiów marketingowych będziesz poznawać m.in. takie zagadnienia, jak marketing związany z tworzeniem treści wykorzystywanych w biznesie (marketing natywny, narracyjny, content marketing, wirusowy), marketing związany z funkcjonowaniem Internetu (marketing cyfrowy, internetowy, mobilny, afiliacyjny, SEM – marketing w wyszukiwarkach internetowych, social media, remarketing, real-time marketing), marketing związany ze sferami stricte pozabiznesowymi (marketing polityczny, społeczny, zaangażowany społecznie, sportowy), marketing związany z organizacją eventów oraz oddziaływaniem na różne zmysły człowieka (marketing sensoryczny zapachowy marketing SMS), obszarem public relations powiązanym z marketingiem (PR wewnętrzny, media relations, ambient, employer branding, marketing szeptany, personal branding).

PR (public relations, peer, piar, pijar): Studia związane z public relations to zdobywanie kompetencji z obszaru kształtowania wizerunku oraz korzystnych relacji z otoczeniem organizacji (firm, instytucji) i osób. To świadome, przemyślane działania dotyczące komunikowania się zarówno z otoczeniem wewnętrznym organizacji (PR wewnętrzny – pracownicy, współpracownicy, podwładni, przełożeni, właściciele, akcjonariusze), jak i otoczeniem zewnętrznym (PR zewnęrzny – głównie z mediami, ale także obecnymi, potencjalnymi i przyszłymi klientami, dostawcami, odbiorcami, a także z opinią publiczną, instytucjami rządowymi i samorządowymi, organizacjami branżowymi, konkurentami biznesowymi). Podczas studiowania PR poznasz m.in. takie obszary kompetencji, jak komunikacja wewnętrzna (wewnętrzny PR), budowanie wizerunku pracodawcy (employer branding), zarządzanie kryzysowe (crisis management), audyt komunikacyjny, relacje z mediami (media relations), lobbing, identyfikacja wizualna firmy, produktu i usługi (corporate identity), organizacja wydarzeń (event marketing), relacje z inwestorami (Investor relations), e-PR (komunikacja w Internecie), monitorowanie mediów (media tradycyjne i elektroniczne), sponsoring, relacje z blogerami i influencerami.

Public relations i reklama: Studia na kierunku public relations i reklama mają na celu zwrócenie słuchaczom uwagi na budowę relacji i dialogu pomiędzy organizacją, a jej otoczeniem. W trakcie studiów studenci uczą się takich dziedzin jak marketing, media, PR, komunikacja, zarządzanie.
Zajęcia pozwalają na zdobycie takich umiejętności jak: planowanie i realizowanie strategii marketingowych, skuteczne działanie w obszarze pr, kreowanie wizerunku, tworzenie marki osobistej, rozliczanie kampanii marketingowych.

Komunikowanie promocyjno-wizerunkowe – reklama, branding, public relations: Studia na kierunku komunikowanie promocyjno-wizerunkowe mają na celu przygotowanie słuchacze do pracy w agencjach marketingowych. W trakcie studiów student nabędzie kompetencje z zakresu: promocji, reklamy, marketingu i brandingu, poznania i wykorzystania najnowszych technologii, narzędzi i metod komunikowania marketingowego, strategii i narzędzi public relations w ramach komunikowania wizerunkowego, projektowania promocyjnego i grafiki komputerowej, badania i analizowania fenomenu komunikowania wizerunkowego.

Design media i marketing wizerunkowy: Studia na kierunku design media i marketing wizualny mają na celu wyjście naprzeciw oczekiwaniom stawianym marketerom przez współczesny świat transformacji cyfrowej. Studia łączą wiedzę z komunikacji z jej praktycznym zastosowaniem. W trakcie studiów organizowane są wykłady gościnne ze specjalistami z zakresu marketingu i kształtowania wizerunku, a zajęcia warsztatowe realizowane są w specjalistycznych pracowniach multimedialnych: studio telewizyjnym, studio fotograficzno-filmowym, laboratorium dźwięku, laboratorium eyetrackingu. Jako absolwent kierunku media design i marketing wizerunkowy znajdziesz pracę jako: trendwatcher i trendsetter, analityk danych marketingowych, specjalista ds. projektowania badań marketingowych, social and mobile media content manager, specjalista ds. monitoringu mediów, digital marketing specialist, copywriter, PR specialist, brand manager, influencer, UI i UX designer, buzz, viral i ambient marketing specialist.

Reklama i kreowanie wizerunku: Studia na kierunku reklama i kreowanie wizerunku mają na celu przygotowanie słuchacza do pracy w agencjach marketingowych oraz działach marketingu w różnych firmach. Dzięki zajęciom z zakresu wiedzy o mediach i podstawom dziennikarstwa studenci mogą także pełnić rolę rzeczników prasowych biur poselskich lub instytucji państwowych. W trakcie studiów słuchacze uczą się planować strategie marketingowe, kreować wizerunek osób i firm, perswazyjnego stosowania języka, tworzenia tekstów promocyjnych oraz praktycznych podstaw prawa reklamowego.

Digital media – kreatywność, analiza, zarządzanie: Studia na kierunku digital media – kreatywność, analiza, zarządzanie mają na celu wyposażenie słuchacza w fachową wiedzę i pogłębione umiejętności z zakresu poznania nowych technologii medialnych, wykorzystania mediów cyfrowych w komunikowaniu, poznanie kreatywności wirtualnej oraz analityki sieci. Dodatkowo słuchacze poznają nowoczesne metody badań oraz funkcjonalność social mediów.

Twórcze pisanie i marketing wydawniczy: Studia na kierunku twórcze pisanie i marketing wydawniczy to studia mające na celu przygotować słuchacza do przyszłej aktywności zawodowej na rynku wydawniczym. Zajęcia obejmują treści kształcenia dotyczące z jednej strony twórczości literackiej, poetyckiej i scenopisarskiej, z drugiej marketingu wydawniczego.
W trakcie studiów studenci nabywają wiedzę i umiejętności dotyczące natury, przebiegu i rozwiązywania problemów w ramach procesu twórczego oraz zgłębiają specyfikę rynku wydawniczego w Polsce i narzędzi marketingowych wykorzystywanych na jego gruncie. Dodatkowo studia mają charakter praktyczny, dzięki czemu słuchacze potrafią wykorzystać zdobytą wiedzę w przyszłym życiu zawodowym.

Innowacyjność produktu: Studia na kierunku innowacyjność produktu mają na celu przygotować absolwenta do podejmowania działań z zakresu prognozowania popytu na produkt, identyfikowania nisz rynkowych, opracowywania planów rozwojowych organizacji. Dodatkowo absolwent uzyska wiedzę z zakresu prowadzenia projektów związanych z opieką nad produktem.

Studia w Gdańsku i na Pomorzu

Gdańsk to największy ośrodek akademicki na Pomorzu i jednocześnie główny ośrodek w aglomeracji trójmiejskiej. Każdego roku w mieście studiuje około 70 tysięcy studentów, którzy uczęszczają na studia licencjackie, inżynierskie, jednolite magisterskie oraz studia magisterskie – drugiego stopnia. Co roku gdańskie uczelnie opuszcza grono 20 tysięcy absolwentek i absolwentów. Szeroka oferta studiów, w tym około 200 kierunków, i możliwość studiowania na kilkudziesięciu uczelniach, to bezsprzeczne atuty tego miasta. Stało się ono magnesem dla osób, które poszukują studiów i mieszkają w północnej części kraju, choć w Gdańsku znajdziecie również wielu studentów z południa Polski oraz zagranicy. Nowoczesna infrastruktura uczelniana i charakterystyczny campus w Gdańsku Oliwie, wpływają na komfort studiowania w tym miejscu. W Gdańsku studiowanie można połączyć z efektywnym wypoczynkiem. W ciepłe dni, fani plażowania mogą odpocząć na licznych gdańskich plażach lub przejść się po kilkudziesięciu parkach, które znajdują się w mieście, wśród nich jest między innymi Park Oliwski, który urzeka o każdej porze roku. Dużym powodzeniem cieszy się również Park Ronalda Reagana, zlokalizowany na gdańskim Przymorzu. W mieście znajdują się liczne ścieżki rowerowe oraz instytucje kultury, w tym teatry, kina studyjne i wystawy. Fani nocnego życia znajdą dla siebie bardzo bogatą ofertę pubów, barów oraz klubów, nie tylko dla studentów. Gdańsk to również doskonałe miejsce wypadowe na pobliskie Kaszuby, które docenią pasjonaci unikalnej przyrody i spokoju. Bogata historia Gdańska sprawia, że na każdym kroku można trafić na zabytki i historyczne miejsca, co jest dodatkowym atutem studiowania w stolicy Pomorza. Latem można tu uprawiać sporty wodne nad Bałtykiem, a zimą odkrywać piękne parki, starówkę oraz zachwycać się świątecznymi iluminacjami. Gdańsk jest wielokulturowy, dzięki czemu każdy może poczuć się w nim jak w domu, a bogata oferta studiów sprawi, że wybierzecie idealny kierunek dostosowany do swoich potrzeb. Swoją ofertę udostępniają tu zarówno uczelnie państwowe jak i prywatne.

Biznesowe studia podyplomowe w Gdańsku i województwie pomorskim

Gdzie w Gdańsku i województwie pomorskim zdobywać podyplomowo wiedzę z zarządzaniem personelem, projektami, firmami, finansami, sprzedażą, marketingiem i przedsiębiorczością oraz analizą ekonomiczną świata biznesu - stacjonarnych i on-line?

Praca po studiach z marketingu i PR

Zastanawiasz się, jakie perspektywy pracy po skończeniu kierunków z zakresu marketing i PR na gdańskich i pomorskich uczelniach?

Zawód: e-marketer (specjalista ds marketingu internetowego – digital marketing)

Co to jest zawód e-marketer – co musisz wiedzieć. Na czym polega praca w branży e-marketer? Jak zdobyć kwalifikacje i uprawnienia do wykonywania tej profesji w Polsce? Jakie studia trzeba skończyć? Jakie trzeba mieć predyspozycje i przygotowanie? Jak wygląda kariera? Ile się zarabia? Czym jest stanowisko specjalisty e-marketingu?  E-marketer to osoba zajmująca się promocją produktów lub usług w środowisku internetowym.

Czytaj więcej »

Copywriter internetowy – content writer| Zawód z pasją

Na czym polega praca e-copywritera? Kim jest content writer? Czy do wykonywania zawodu wystarczy mieć “lekkie pióro”? Jak zostać autorem treści promocyjnych? Czy studia polonistyczne dają odpowiednie kompetencje do tworzenia tekstów reklamowych? O swoich doświadczeniach zawodowych opowiada Ada Manikowska, copywriterka-freelancerka,  absolwentka studiów marketingowo-medialnych na filologii polskiej w kaliskiej filii UAM. Jak wygląda praca w e-copywritingu? Czym się zajmuje copywriter?Każdy copywriter

Czytaj więcej »

Pracownik instytucji kultury | Zawód z pasją

Jak pracuje się “w kulturze”? Czym zajmuje się pracownik kultury? Jak wygląda w praktyce organizacja koncertów i wydarzeń literackich? Jak zostać pracownikiem kultury? O swojej pracy opowiada Mieszko Strzelczyk, Instruktor w Klubie Muzyki i Literatury we Wrocławiu, absolwent studiów związanych z kulturą w kaliskiej filii UAM. Jak wygląda praca w centrum kultury? Co to jest animacja kultury? Instytucje kultury mają

Czytaj więcej »

Praca po studiach z marketingu i PR

Praca po studiach z marketingu i PR dotyczy głównie pracy w działach marketingu przedsiębiorstw z różnych branż (w przypadku mniejszych firm to najczęściej samodzielne stanowisko ds. marketingu PR). To także praca w wyspecjalizowanych agencjach marketingowych i PR-owskich i formach doradczych świadczących usługi z poszczególnych obszarów marketingu i kształtowania wizerunku w biznesie, sferze publicznej oraz wizerunku znanych osób, celebrytów. To także praca w działach promocji, biurach prasowych instytucji państwowych, samorządowych i organizacji NGO.

Marketingowiec (specjalista ds. marketingu): Zawód marketingowca można wykonywać po ukończeniu studiów z zakresu zarządzania i marketingu. Studia na tych kierunkach mają zwykle praktyczny charakter i dobrze przygotowują do zawodu. Praca marketingowca bardzo często zależy od tego, dla jakiej instytucji pracuje. Współcześnie za skuteczną sprzedaż wielu produktów odpowiadają działy marketingu, które to przygotowują to coraz bardziej wymyślne kampanie marketingowe tak, aby klienci byli zainteresowani zakupem, nie tylko tu i teraz, ale również związali się emocjonalnie z firmą. Pozwala to wówczas na przyciągnięcie do firmy wielu nowych klientów, ale również utrzymanie ich na lata przy sobie. Dzięki temu firma może w trybie długoletnim możliwości swojej sprzedaży i zarządzania portfelem. Dlatego też specjaliści ds. marketingu mają za zadanie jak najlepiej poznać klienta, aby w prawidłowy sposób dostosować do niego kampanię. Aby zostać marketingowcem, należy mieć wykształcenie średnie, jednak wraz z rozwojem i profesjonalizacją zawodu coraz częściej wymaga się ukończenie studiów kierunkowych z zakresu zarządzania i marketingu. Przyszli twórcy kampanii reklamowych znajdą zatrudnienie we wszystkich firmach, które oferują swoje produkty oraz agencjach i domach marketingowych. Absolwenci studiów z zakresu zarządzania i marketingu mogą znaleźć zatrudnienie jako marketingowcy, kierownicy i menedżerowie w przedsiębiorstwach produkcyjnych, przedsiębiorstwach handlowych, przedsiębiorstwach usługowych, instytucjach, fundacjach, stowarzyszeniach pozarządowych, biznesie, bankach, urzędach administracji państwowej i samorządowej.

Menedżer produktu: Do zawodu menedżera produktu dobrze przygotowują studia z zakresu ekonomii, zarządzania, zarządzania informacją, marketingu i biznesu, reklama i kreowanie wizerunku. Menedżer produktu to osoba, która zajmuje się zbieraniem informacji od klientów o ich potrzebach i wdrażaniem ich w życie. W trakcie pracy menedżer skupia się na generowaniu nowych pomysłów na produkt, który zaspokoi potrzeby rynku, tak aby maksymalizować dochody firmy. Dodatkowo do jego obowiązków możemy zaliczyć: wykonywanie planów rozwoju, udoskonalanie i modyfikowanie aktualnego portfela produktów, wdrażanie strategii, tworzenie analizy finansowych dla produktu oraz przewidywanie wad i opracowywanie rozwiązań tych wad. Osoby chcące podjąć zatrudnienie na tym stanowisku powinny ukończyć studia z zarządzania o specjalizacji marketing, powinny cechować się otwartością na ludzi i dobrą obsługą komputera. Przyszli produkt menedżerowie znajdą zatrudnienie we wszystkich firmach, które zarządzają portfelem swoich produktów.
Absolwenci studiów z zakresu zarządzania, reklamy, kreowania wizerunku, marketingu i biznesu mogą znaleźć zatrudnienie jako marketingowcy, kierownicy i menedżerowie w przedsiębiorstwach produkcyjnych, przedsiębiorstwach handlowych, przedsiębiorstwach usługowych, instytucjach, fundacjach, stowarzyszeniach pozarządowych, biznesie, bankach, urzędach administracji państwowej i samorządowej.

Copywriter, twórca reklamy, pracownik działów marketingu i agencji reklamowych: Skoro reklama opiera się na skutecznej perswazji, potrzebne są w niej zarówno biegłość w posługiwaniu się językiem polskim, jak i znajomość kodów kulturowych, a takie kompetencje mają absolwenci studiów z marketingu i PR. Dodatkowo w przypadku medialnych, marketingowych ścieżek studiów mają także wiedzę teoretyczną oraz praktyczne umiejętności przygotowania użytkowych tekstów takich jak slogan, tekst ulotki czy ogłoszenia, scenariusz filmu reklamowego i spotu radiowego, do wykorzystania w promocji. W przypadku mediów interaktywnych to także kompetencje dotyczące materiałów na strony internetowe przy zachowaniu wymogów SEO.

PR-owiec, specjalista ds. public relations, rzecznik prasowy: Po marketingu i PR możesz zajmować się komunikacją marketingową na rzecz firm, marek, instytucji, osób publicznych, Zatem absolwent studiów marketingowo-piarowych jest naturalnym kandydatem na rzecznika prasowego i specjalisty ds. public relations, osobę odpowiedzialną za kształtowanie opinii publicznej i budowanie wizerunku w mediach, w tym w mediach społecznościowych.

Influencer, bloger, vloger, podcaster, youtuber: Studia z marketingu i PR mogą być dobrą podstawą do budowania kariery internetowego lidera opinii, skupiającego się na polskim kręgu kulturowym lub społecznościach posługujących się innym językiem obcym. Wiedza na temat mechanizmów marketingowych i komunikacji, biegłość w posługiwaniu się mową i pismem w połączeniu z kontekstem kulturowym, przekłada się na możliwość budowania zasięgu w grupie obserwatorów oraz wpływanie na ich decyzje związane z biznesem, show businessem, poradnictwem i innymi sferami życia.

Badacz marketingu i komunikacji społecznej: Jako absolwent studiów z marketingu i PR możesz związać się z aktywnością naukową na uczelni lub w instytucji badawczej związanej z obszarem marketingowo-piarowym. Przy pracy naukowej nieuniknione będą studia doktoranckie (po studiach magisterskich uzupełniających), praca naukowa, niekiedy praca dydaktyczna (uczenie studentów). Będziesz uczestniczyć w pracach badawczych, na ich podstawie przygotowywać artykuły i inne publikacje naukowe, uczestniczyć w seminariach i konferencjach związanych z funkcjonowaniem komunikacji społecznej i marketingu.

Praca po studiach w Gdańsku i na Pomorzu

Gdańsk to również bardzo rozbudowany i atrakcyjny dla absolwentów rynek pracy. W związku z tym nie powinni oni mieć większych problemów z płynnym wejściem w rolę pracownika po ukończeniu studiów, jeżeli zostaną w Trójmieście. Dyplomy gdańskich uczelni są również cenione w innych miastach. Gdańsk od lat może poszczycić się jednym z najmniejszych poziomów bezrobocia w Polsce. Gospodarka tego miasta opiera się na wielu sektorach, w tym transporcie morskim, usługach portowych, turystyce, nowych technologiach, czy wydobyciu surowców. Aktualnie stopa bezrobocia w Gdańsku wynosi 3,7% i jest prawie dwukrotnie niższa od średniej krajowej. To dodatkowy atut dla osób, które chcą studiować w Gdańsku lub zbliżają się do ukończenia uczelni i wejścia na rynek pracy. Gdańscy pracodawcy są również bardzo otwarci na studentów, którzy chcą łączyć edukację z rozwojem kariery zawodowej. Bezrobocie w całym województwie pomorskim wynosi około 6,2% i jest porównywalne ze średnią krajową. Miasto zlokalizowane jest nad Zatoką Gdańską i znajduje się w nim wiele firm, które związały się z morzem. Do grona renomowanych pracodawców zaliczają się Zarząd Portu Gdańsk, terminal kontenerowy DCT Gdańsk, czy też Remontowa Holding S.A .GK. W gronie czołowych pracodawców plasuje się również Grupa Lotos S.A. GK, Energa S.A. GK, czy też potentat z branży odzieżowej, firma LPP S.A. Gdańsk jest również otwarty na nowe technologie, dzięki czemu znajdziecie tu wiele rozwijających się spółek technologicznych. Rynek pracy w Gdańsku jest ściśle powiązany z całą aglomeracją trójmiejską, dlatego absolwenci tutejszych uczelni z powodzeniem mogą pracować również w Gdyni lub w Sopocie.

Portal Studia.pl wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia Ci pełnego dostępu do jego funkcjonalności i gromadzeniu danych analitycznych. View more
Akceptuję