Site logo

Podyplomowe studia marketing i PR w Białymstoku

Podyplomowe z marketingu i Public Relations | Białystok

Gdzie studiować podyplomowo marketing i PR w Białymstoku?

Wszystkie studia podyplomowe związane z marketingiem, public relations, social media, produktem, badaniami, strategią marketingową w Białymstoku, na Podlasiu i online

Zobacz inne biznesowe studia podyplomowe związane z biznesem w Białymstoku

Zastanawiasz się nad "podyplomówką" z marketingu, public relations, social media, produktu, badań, strategii marketingowej na uczelni prywatnej lub państwowej? Podpowiadamy, co warto o tym wiedzieć.

Czy warto studiować podyplomowo marketing i PR w Białymstoku i na Podlasiu?

Zastanawiasz się nad "podyplomówką" z marketingu, public relations, social media, produktu, badań, strategii marketingowej na uczelni prywatnej lub państwowej? Podpowiadamy, co warto o tym wiedzieć.

Ciągły rozwój przedsiębiorstw spowodował rosnące zapotrzebowanie na wyspecjalizowaną kadrę marketingową. W obszernej kategorii studiów podyplomowych na kierunkach związanych z zarządzaniem i marketingiem znajdują się programy stworzone z myślą o kadrze specjalistów do spraw marketingu i PRowców sektora publicznego i prywatnego, które chciałaby rozwijać się i pogłębiać zdobytą wiedzę.

Studia podyplomowe z zakresu marketingu i PR pozwalają na uzyskanie bardzo specjalistycznej i ukierunkowanej wiedzy, obejmującej również zagadnienia praktyczne i dające dodatkowe uprawnienia. Studia menedżerskie i marketingowe wymagają od absolwenta ciągłego aktualizowania i dostosowywania zdobytej wiedzy do zmian zachodzących w czasie szybkiego rozwoju całej dziedziny. Absolwent kierunków z marketingu i PR może dzięki edukacji podyplomowej specjalizować się w konkretnym obszarze dziedziny, dzięki czemu staje się specjalistą poszukiwanym na rynku pracy.

  • Podyplomowe studia z marketingu i PR: Ciągły rozwój przedsiębiorstw spowodował rosnące zapotrzebowanie na wyspecjalizowaną kadrę marketingową. W obszernej kategorii studiów podyplomowych na kierunkach związanych z zarządzaniem i marketingiem znajdują się programy stworzone z myślą o kadrze specjalistów do spraw marketingu i PRowców sektora publicznego i prywatnego, które chciałaby rozwijać się i pogłębiać zdobytą wiedzę. Studia podyplomowe z zakresu marketingu i PR pozwalają na uzyskanie bardzo specjalistycznej i ukierunkowanej wiedzy, obejmującej również zagadnienia praktyczne i dające dodatkowe uprawnienia. Studia menedżerskie i marketingowe wymagają od absolwenta ciągłego aktualizowania i dostosowywania zdobytej wiedzy do zmian zachodzących w czasie szybkiego rozwoju całej dziedziny. Absolwent kierunków z marketingu i PR może dzięki edukacji podyplomowej specjalizować się w konkretnym obszarze dziedziny, dzięki czemu staje się specjalistą poszukiwanym na rynku pracy.
  • Media i design marketing internetowy: Podyplomowe studia na kierunku media i design marketing internetowy łączą wiedzę o komunikacji z jej praktykowaniem. W trakcie studiów realizowane są ćwiczenia oraz zajęcia warsztatowe. Uczelnie prowadzące ten kierunek organizują wykłady gościnne ze specjalistami z zakresu marketingu i kształtowania wizerunku, a zajęcia warsztatowe realizowane są w specjalistycznych pracowniach multimedialnych: studio telewizyjnym, studio fotograficzno-filmowym, laboratorium dźwięku, laboratorium eyetrackingu.
  • Manager produktu: Podyplomowe studia na kierunku menedżer produktu mają na celu przygotowanie słuchaczy do koordynacji różnych sfer zarządzania a w szczególności nabycia umiejętności kalkulacji i kontroli kosztów oraz cen, organizowania i analizowania badań marketingowych, kształtowania produktu i jego wartości, rozwijania nowych produktów, planowania kampanii reklamowych i szeregu innych działań stanowiących styk światła marketingu i innych funkcji zarządczych przedsiębiorstwa. Absolwent kierunku menedżer produktu jest cenionym i poszukiwanym specjalistą w zakresie kreowania marki i potrzeb rynku. Znajdzie zatrudnienie we wszystkich typach przedsiębiorstw i instytucji.
  • Management instytucji publicznych i public relations: Podyplomowe studia na kierunku management instytucji publicznych i public relations obejmują zagadnienia z public relations, funkcjonowania mediów, wystąpień publicznych, tworzenia materiałów reklamowych, autoprezentacji retoryki i erystyki. Absolwenci kierunku management instytucji publicznych i public relations znajdą zatrudnienie jako specjaliści w agencjach PR, doradcy wizerunkowi, rzecznicy prasowi.
  • Marketing i kreatywna reklama: Podyplomowe studia na kierunku marketing i kreatywna reklama skierowane są do absolwentów wszystkich kierunków. Zajęcia mają na celu przygotowanie od podstaw kompetentnych specjalistów z zakresu marketingu i kreatywnej reklamy. W trakcie studiów słuchacz zdobędzie wiedzę niezbędną do opracowywania, wdrażania i zarządzania skuteczną strategią marketingową, w tym kreatywną kampanią reklamową korzystając z narzędzi marketingowych.
  • Komunikacja marketingowa w internecie: Podyplomowe studia na kierunku komunikacja marketingowa w internecie skierowane są do absolwentów wszystkich kierunków studiów, w szczególności do osób chcących podnieść swoje kompetencje i realizować skuteczne kampanie marketingowe w internecie. Dużą zaletą kierunku jest jego praktyczny charakter.
  • Marketing i strategie marketingowe: Podyplomowe studia na kierunku marketing i strategie marketingowe skierowane są do absolwentów wszystkich kierunków studiów, a w szczególności do menedżerów i specjalistów marketingu z przedsiębiorstw oraz innych osób, którzy chcą poszerzyć wiedze o strategie marketingowe. Studia mają charakter praktyczny. Zajęcia mają na celu przekazanie wydatnie wzbogaconej wiedzy o marketingu i strategiach marketingowych, którą można wykorzystywać w prowadzeniu i doskonaleniu działalności zawodowej.
  • Marketing internetowy: Podyplomowe studia na kierunku marketing internetowy skierowane są do absolwentów wszystkich kierunków studiów, którzy chcieliby poszerzać kompetencje dotyczące zastosowania narzędzi marketingowych w internecie. Zajęcia mają na celu przekazanie słuchaczom najbardziej aktualnego, kompleksowego oraz praktycznego know-how dotyczącego wykorzystania internetu do celów marketingowych i biznesowych.
  • Marketing sportu: Podyplomowe studia na kierunku marketing sportu skierowane są do absolwentów wszystkich kierunków studiów, a w szczególności do menedżerów klubów sportowych, przedsiębiorców i sportowców. Zajęcia mają na celu przekazanie wiedzy na temat zastosowania marketingu w organizacjach sportowych oraz możliwości wykorzystania marketingu przez sport przez firmy oraz jednostki samorządu terytorialnego.
  • Public relations: Podyplomowe studia z Public relations skierowane są do absolwentów wszystkich kierunków studiów. Zajęcia mają na celu przekazanie podstawowej wiedzy z zakresu Public relations a także dziedzin „wspomagających”, czyli zarządzania, teorii komunikacji i teorii mediów. Studia pozwalają na zdobycie konkretnych umiejętności potrzebnych do planowania, realizacji i kontroli działania ze sfery PR.
  • Public relations i strategiczne komunikowanie w firmach: Podyplomowe studia na kierunku Public relations i strategiczne komunikowanie w firmach skierowane są do absolwentów wszystkich kierunków studiów, a w szczególności do menedżerów i specjalistów ds. public relations oraz komunikacji. Zajęcia mają na celu mają na celu pokazanie znaczenia całego procesu komunikacji i powiązań pomiędzy jej elementami, by móc zaplanować i zrealizować strategię komunikacyjną w jak najlepszy sposób.
  • Reklama: Podyplomowe studia na kierunku reklama skierowane są do absolwentów kierunków humanistycznych i społecznych, a w szczególności pracowników branży marketingowej. Zajęcia mają na celu kształcenie i doskonalenie praktycznych umiejętności z zakresu PR i reklamy, jak również dziennikarstwa.
  • Nowoczesny marketing: Podyplomowe studia na kierunku nowoczesny marketing skierowane są do absolwentów wszystkich kierunków studiów, a w szczególności dla osób pracujących w działach marketingu oraz osób chcących rozpocząć swoją karierę w branży. Zajęcia mają na celu przekazanie wiedzy z zakresu nowoczesnych narzędzi marketingowych, jak również nabycie twardych i miękkich kompetencji z branży marketingowej.
  • E-marketing: Podyplomowe studia na kierunku E-marketing skierowane są do absolwentów wszystkich kierunków studiów. Zajęcia mają na celu przekazanie praktycznej, zróżnicowanej i aktualnej wiedzy na temat sposobów wykorzystania Internetu w marketingu, ze szczególnym uwzględnieniem najnowszych trendów panujących na rynku mediów elektronicznych. Dużą zaletą studiów jest ich praktyczny charakter.
  • Digital marketing: Podyplomowe studia na kierunku digital marketing (nowy marketing) skierowane są do absolwentów kierunków humanistyczno-społecznych, w szczególności do absolwentów kierunków z zakresu zarządzania i marketingu, którzy chcieliby zaktualizować zdobytą wiedzę o nowoczesne metody i narzędzia marketingowe. Zajęcia rozszerzają wiedzę o nowe dziedziny takie jak: content marketing, mobile marketing, marketing automation, lean marketing, growth hacking, video marketing, marketing 3.0 czy marketing społecznościowy. Studia mają charakter praktyczny.
  • Marketing 3.0: Podyplomowe studia na kierunku marketing 3.0 skierowane są do absolwentów wszystkich kierunków studiów, którzy chcieliby poznać nowoczesne metody marketingowe. Zajęcia mają na celu przekazanie słuchaczom najbardziej aktualnej wiedzy oraz doświadczenia wykorzystania mediów w celach marketingowych i nie tylko. Studia uczą tworzenia stretegii marketingowej w mediach społecznościowych od początku: od tworzenie contentu, projektowania, analityki, reklamy do mierzenia wyników.
  • Organizacja eventów, koncertów i wydarzeń: Podyplomowe studia na kierunku organizacja eventów, koncertów i wydarzeń skierowane są do absolwentów wszystkich kierunków studiów, którzy chcieliby rozpocząć swoją karierę jako menedżerowie eventów. Zajęcia mają na celu przekazanie wiedzy, a przede wszystkim praktycznych umiejętności związanych z organizacją wydarzeń. W trakcie zajęć słuchacz pozna ekonomikę takich przedsięwzięć, zasady ich planowania i obsługi z uwzględnieniem wymogów bezpieczeństwa. Pozna specyfikę poszczególnych rodzajów imprez, ich promocji, także z wykorzystaniem narzędzi internetowych.

Studia podyplomowe w Białymstoku i na Podlasiu

Oferta studiów podyplomowych w Białymstoku wygląda bardzo atrakcyjnie, na tego typu studia decydują się zarówno osoby z regionu jak i przyjezdne. Obecnie można wybierać spośród ponad 80 kierunków studiów podyplomowych w Białymstoku oraz kilku w mniejszych miejscowościach. Oferta jest w pełni dostosowana do potrzeb absolwentów. Na podyplomówkę mogą zapisać się osoby, które ukończyły co najmniej studia licencjackie lub inżynierskie. Studia podyplomowe trwają zazwyczaj od 2 do 4 semestrów, co również wpływa na zainteresowanie nimi. Mogą sobie na nie pozwolić osoby, które na co dzień są aktywne zawodowo lub posiadają rodziny. Niestacjonarny tryb podyplomówek i zjazdy w wybrane weekendy to duży atut. Szeroka oferta dostosowana do realiów rynku sprawia, że podyplomowe w Białymstoku są naprawdę atrakcyjne dla studentów.

Studia podyplomowe w Białymstoku i w innych miejscowościach Podlasia, to szansa na zdobycie niezbędnych kwalifikacji do awansu lub zwiększenie efektywności swojej codziennej pracy. Korzystają z nich również osoby, które poszukują nowych wyzwań oraz myślą o przebranżowieniu się i zmianie pracy w podlaskich firmach lub poza granicami województwa. Dyplomy tutejszych uczelni są cenione w całej Polsce, dlatego ukończenie podyplomówki w okolicach Białegostoku otwiera przed absolwentami dodatkowe możliwości. Absolwenci mogą poszukiwać atrakcyjnego zatrudnienia na miejscu, lub zdecydować się na “emigrację zarobkową”. Wśród podyplomówek na Podlasiu bardzo często wybierane są kierunki związane z marketingiem, zarządzaniem i administracją, ponieważ tego typu specjaliści potrzebni są w każdej firmie. Dużym zainteresowaniem cieszą się również kierunki pedagogiczne, psychologia oraz kierunki rolnicze i agroturystyczne.

Magisterskie studia marketing i PR w Białymstoku i na Podlasiu

Dobrą alternatywą dla podyplomowych studiów z marketingu i PR mogą być uzupełniające transportowe studia magisterskie z marketingu, public relations, social mediów, produktu, badań, strategii marketingowej. Zobacz, gdzie w Białymstoku i na Podlasiu warto zacząć studia marketing i PR na kierunkach magisterskich

Możliwości pracy po marketingu i PR

Zastanawiasz się, jakie perspektywy pracy po skończeniu kierunków podyplomowych z marketingu, public relations, social mediów, produktu, badań, strategii marketingowej na białostockich i podlaskich uczelniach?

Zawód: copywriter internetowy

Co to jest zawód copywriter internetowy  – co musisz wiedzieć. Na czym polega ta praca w branży content manager? Jakie trzeba mieć predyspozycje i przygotowanie? Jak wygląda kariera? Ile się zarabia? Kim jest copywriter internetowy? Czym się zajmuje? Zawód copywritera internetowego jest związany z tworzeniem tekstów reklamowych i promocyjnych dla potrzeb działalności online. Copywriterzy internetowi piszą teksty na stronach internetowych,

Czytaj więcej »

Zawód: content manager

Co to jest zawód content manager – co musisz wiedzieć. Na czym polega praca w branży content manager? Jak zdobyć kwalifikacje i uprawnienia do wykonywania tej profesji w Polsce? Jakie studia trzeba skończyć? Jakie trzeba mieć predyspozycje i przygotowanie? Jak wygląda kariera? Ile się zarabia? Czym się zajmuje content manager?  Zawód content manager polega na zarządzaniu i tworzeniu treści online

Czytaj więcej »

Zawód: e-marketer (specjalista ds marketingu internetowego – digital marketing)

Co to jest zawód e-marketer – co musisz wiedzieć. Na czym polega praca w branży e-marketer? Jak zdobyć kwalifikacje i uprawnienia do wykonywania tej profesji w Polsce? Jakie studia trzeba skończyć? Jakie trzeba mieć predyspozycje i przygotowanie? Jak wygląda kariera? Ile się zarabia? Czym jest stanowisko specjalisty e-marketingu?  E-marketer to osoba zajmująca się promocją produktów lub usług w środowisku internetowym.

Czytaj więcej »

Praca po studiach z marketingu i PR dotyczy głównie pracy w działach marketingu przedsiębiorstw z różnych branż (w przypadku mniejszych firm to najczęściej samodzielne stanowisko ds. marketingu PR). To także praca w wyspecjalizowanych agencjach marketingowych i PR-owskich i formach doradczych świadczących usługi z poszczególnych obszarów marketingu i kształtowania wizerunku w biznesie, sferze publicznej oraz wizerunku znanych osób, celebrytów. To także praca w działach promocji, biurach prasowych instytucji państwowych, samorządowych i organizacji NGO.

  • Marketingowiec (specjalista ds. marketingu): Zawód marketingowca można wykonywać po ukończeniu studiów z zakresu zarządzania i marketingu. Studia na tych kierunkach mają zwykle praktyczny charakter i dobrze przygotowują do zawodu. Praca marketingowca bardzo często zależy od tego, dla jakiej instytucji pracuje. Współcześnie za skuteczną sprzedaż wielu produktów odpowiadają działy marketingu, które to przygotowują to coraz bardziej wymyślne kampanie marketingowe tak, aby klienci byli zainteresowani zakupem, nie tylko tu i teraz, ale również związali się emocjonalnie z firmą. Pozwala to wówczas na przyciągnięcie do firmy wielu nowych klientów, ale również utrzymanie ich na lata przy sobie. Dzięki temu firma może w trybie długoletnim możliwości swojej sprzedaży i zarządzania portfelem. Dlatego też specjaliści ds. marketingu mają za zadanie jak najlepiej poznać klienta, aby w prawidłowy sposób dostosować do niego kampanię. Aby zostać marketingowcem, należy mieć wykształcenie średnie, jednak wraz z rozwojem i profesjonalizacją zawodu coraz częściej wymaga się ukończenie studiów kierunkowych z zakresu zarządzania i marketingu. Przyszli twórcy kampanii reklamowych znajdą zatrudnienie we wszystkich firmach, które oferują swoje produkty oraz agencjach i domach marketingowych. Absolwenci studiów z zakresu zarządzania i marketingu mogą znaleźć zatrudnienie jako marketingowcy, kierownicy i menedżerowie w przedsiębiorstwach produkcyjnych, przedsiębiorstwach handlowych, przedsiębiorstwach usługowych, instytucjach, fundacjach, stowarzyszeniach pozarządowych, biznesie, bankach, urzędach administracji państwowej i samorządowej.
  • Menedżer produktu: Do zawodu menedżera produktu dobrze przygotowują studia z zakresu ekonomii, zarządzania, zarządzania informacją, marketingu i biznesu, reklama i kreowanie wizerunku. Menedżer produktu to osoba, która zajmuje się zbieraniem informacji od klientów o ich potrzebach i wdrażaniem ich w życie. W trakcie pracy menedżer skupia się na generowaniu nowych pomysłów na produkt, który zaspokoi potrzeby rynku, tak aby maksymalizować dochody firmy. Dodatkowo do jego obowiązków możemy zaliczyć: wykonywanie planów rozwoju, udoskonalanie i modyfikowanie aktualnego portfela produktów, wdrażanie strategii, tworzenie analizy finansowych dla produktu oraz przewidywanie wad i opracowywanie rozwiązań tych wad. Osoby chcące podjąć zatrudnienie na tym stanowisku powinny ukończyć studia z zarządzania o specjalizacji marketing, powinny cechować się otwartością na ludzi i dobrą obsługą komputera. Przyszli produkt menedżerowie znajdą zatrudnienie we wszystkich firmach, które zarządzają portfelem swoich produktów. Absolwenci studiów z zakresu zarządzania, reklamy, kreowania wizerunku, marketingu i biznesu mogą znaleźć zatrudnienie jako marketingowcy, kierownicy i menedżerowie w przedsiębiorstwach produkcyjnych, przedsiębiorstwach handlowych, przedsiębiorstwach usługowych, instytucjach, fundacjach, stowarzyszeniach pozarządowych, biznesie, bankach, urzędach administracji państwowej i samorządowej.
  • Copywriter, twórca reklamy, pracownik działów marketingu i agencji reklamowych: Skoro reklama opiera się na skutecznej perswazji, potrzebne są w niej zarówno biegłość w posługiwaniu się językiem polskim, jak i znajomość kodów kulturowych, a takie kompetencje mają absolwenci studiów z marketingu i PR. Dodatkowo w przypadku medialnych, marketingowych ścieżek studiów mają także wiedzę teoretyczną oraz praktyczne umiejętności przygotowania użytkowych tekstów takich jak slogan, tekst ulotki czy ogłoszenia, scenariusz filmu reklamowego i spotu radiowego, do wykorzystania w promocji. W przypadku mediów interaktywnych to także kompetencje dotyczące materiałów na strony internetowe przy zachowaniu wymogów SEO.
  • PR-owiec, specjalista ds. public relations, rzecznik prasowy: Po marketingu i PR możesz zajmować się komunikacją marketingową na rzecz firm, marek, instytucji, osób publicznych, Zatem absolwent studiów marketingowo-piarowych jest naturalnym kandydatem na rzecznika prasowego i specjalisty ds. public relations, osobę odpowiedzialną za kształtowanie opinii publicznej i budowanie wizerunku w mediach, w tym w mediach społecznościowych.
  • Influencer, bloger, vloger, podcaster, youtuber: Studia z marketingu i PR mogą być dobrą podstawą do budowania kariery internetowego lidera opinii, skupiającego się na polskim kręgu kulturowym lub społecznościach posługujących się innym językiem obcym. Wiedza na temat mechanizmów marketingowych i komunikacji, biegłość w posługiwaniu się mową i pismem w połączeniu z kontekstem kulturowym, przekłada się na możliwość budowania zasięgu w grupie obserwatorów oraz wpływanie na ich decyzje związane z biznesem, show businessem, poradnictwem i innymi sferami życia.
  • Badacz marketingu i komunikacji społecznej: Jako absolwent studiów z marketingu i PR możesz związać się z aktywnością naukową na uczelni lub w instytucji badawczej związanej z obszarem marketingowo-piarowym. Przy pracy naukowej nieuniknione będą studia doktoranckie (po studiach magisterskich uzupełniających), praca naukowa, niekiedy praca dydaktyczna (uczenie studentów). Będziesz uczestniczyć w pracach badawczych, na ich podstawie przygotowywać artykuły i inne publikacje naukowe, uczestniczyć w seminariach i konferencjach związanych z funkcjonowaniem komunikacji społecznej i marketingu.

Rynek pracy w Białymstoku i na Podlasiu

Rynek pracy w Białymstoku jest porównywalny ze średnią krajową. Trudno wskazać główne przewagi tego regionu, jednak wykwalifikowani specjaliści bez trudu znajdą satysfakcjonujące zajęcie w regionalnych firmach. Obecnie poziom bezrobocia w Białymstoku wynosi 6,9%, czyli jest nieznacznie wyższy od średniej krajowej. Bezrobocie w całym województwie plasuje się na poziomie 7,5%, co jest wynikiem również wyższym od średniej krajowej, jednak lepszym od wielu innych województw. Ukończenie studiów i zdobycie wykształcenia zdecydowanie ułatwia wejście na rynek pracy i znalezienie atrakcyjnej zarobkowo, przyszłościowej pracy. Lokalne uczelnie umożliwiają wybranie kierunku dostosowanego do potrzeb i możliwości potencjalnych studentów.

W Białymstoku i okolicach zarejestrowanych jest 40 tysięcy firm, które mogą stać się potencjalnym pracodawcą dla absolwentów lub studentów, którzy często decydują się na łączenie nauki z pracą zarobkową. Do grona największych pracodawców w regionie należą między innymi Rosti Poland (Białystok), Adampol (Zaścianki), Pronar (Narew), Danwood (Bielsk Podlaski), Barter (Białystok), Spółdzielnia Obrotu Towarowego Przemysłu Mleczarskiego (Białystok), Suempol (Bielsk Podlaski), Unibep (Bielsk Podlaski), Mlekpol (Grajewo) i SM Mlekovita (Wysokie Mazowieckie). Ponadto na Podlasiu znajduje się wiele więcej atrakcyjnych miejsc pracy i dużych zakładów, które potrzebują wykształconej kadry menedżerskiej, informatyków, pracowników administracji, marketingu, czy naukowców. Region ten znany jest z bardzo rozwiniętej produkcji rolnej oraz lasów, które dostarczają surowców pod produkcję mebli i domów. Pod tym kątem to doskonałe miejsce do rozpoczęcia swojej kariery zawodowej i rozwoju.

Portal Studia.pl wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia Ci pełnego dostępu do jego funkcjonalności i gromadzeniu danych analitycznych. View more
Akceptuję