Specjalista ds. SEO bardzo często bywa także określany mianem “pozycjonera stron internetowych”. W jego zakresie obowiązków znajduje się zarówno kompleksowa optymalizacja kodu oraz treści znajdujących się na stronie www, jak również pozycjonowanie jej w najpopularniejszych wyszukiwarkach.
Praca specjalisty ds. Seo jest niezwykle odpowiedzialna i wymaga nieszablonowego myślenia – trudno bowiem dokonać systematyzacji i ujednolicenie zakresu działań, które musi podjąć pozycjoner, żeby jego działania były skuteczne i efektywne. W związku z tym, podstawowym wymogiem do podjęcia pracy w tym zawodzie jest kreatywność i umiejętność szybkiego przyswajania nowej wiedzy i umiejętności.
Jeśli nadal nie wiesz, czym zajmuje się specjalista ds. SEO, to te słowa powinny Ci wszystko wyjaśnić: jego głównym zadaniem jest maksymalizacja widoczności i oglądalności strony oraz zysków firmy, której stroną się zajmuje. Ukończenie studiów wyższych teoretycznie nie jest wymagane na tym stanowisku, ale wielu pracodawców szuka wyłącznie kandydatów, którzy legitymują się wyższym wykształceniem.
Ukończenie następujących kierunku marketing czy informatyka w biznesie może być bardzo pomocne w pracy pozycjonera.