Celem tych studiów jest wprowadzenie w zagadnienia związane z funkcjonowaniem mediów i ich rolą we współczesnym społeczeństwie, dostarczenie praktycznych umiejętności wykorzystywania środków komunikowania społecznego oraz kształtowanie analitycznej postawy wobec przekazów medialnych. Zarządzanie mediami dostarcza studentowi niezbędnej wiedzy i umiejętności do pracy na stanowisku menedżera w sektorze medialnym. Najczęściej wykładane przedmioty: zarządzanie mediami w odniesieniu do […]
Studia o profilu marketing polityczny to zestaw wiedzy niezbędnej do sprawnego zarządzania w sektorze instytucji politycznych i struktur bezpieczeństwa państwa. Specjalistyczna wiedza z zakresu marketingu i funkcjonowania struktur publicznych zapewnia nie tylko możliwość aktywnego uczestnictwa w życiu polityczny i społecznym, ale również umiejętność analizowania problemów bieżących i prognozowania przyszłych tendencji. Pozyskane zdolności i metody komunikacyjne […]
Corporate governance – zarządzanie przedsiębiorstwem, to studia dla tych, którzy o działaności, prowadzeniu, zagrożeniach i sukcesach przedsiębiorstwa chcą wiedzieć wszystko. Dziedzina dla osób, które nie boją się odpowiedzialności za własne decyzje. Na zarządzanie przedsiębiorstwem mają wpływ różnego rodzaju procesy, zasady, prawa oraz instytucje, z którymi współistnieje. Celem tych studiów jest wykształcenie menedżerów posiadających szeroką wiedz o zarządzaniu oraz dziedzinach pokrewnych, w pełni przygotowanych do jej […]
Wiedza i umiejętności nabyte w tej dziedzinie przygotują absolwenta do profesjonalnego zarządzania i obrotu nieruchomościami. Będąc jedną z nauk z zakresu studiów ekonomicznych pozwoli rozwinąć zdolności strategicznego planowania i finansowej analizy w gospodarce nieruchomościami publicznymi i prywatnymi. Oferta programowa obejmuje szeroki wachlarz przedmiotów z zakresu budownictwa i urbanistyki oraz rzeczoznawstwa majątkowego. Edukacja na zarządzaniu nieruchomościami […]
Zarządzanie marketingowe to przede wszystkim analizowanie sytuacji na rynku towarów i usług, a także przygotowywanie strategii sprzedaży i promocji w oparciu o bogatą wiedzę dotyczącą procedur i narzędzi menedżerskich. Znajomość warunków makro- i mikroekonomicznych gospodarki rynkowej pozwala w znacznym stopniu przewidzieć zachowania klientów i sprzedawców, a co za tym idzie popyt i podaż. Studia z […]
Paradoksalnie, największą wadą tych studiów jest ich popularność. Na rynku pracy jest bowiem bardzo wielu ludzi, którzy wyspecjalizowali się w zakresie zarządzania. Problem polega na tym, że miejsc kierowniczych jest raczej ograniczona ilość. Wniosek, jaki można wyciągnąć z analizy tej sytuacji przedstawia się następująco: albo jesteś najlepszy, albo jesteś nikim (oczywiście w zawodowym sensie). Rekrutacja […]
Kierunek zarządzanie i inżynieria produkcji powstał w odpowiedzi na zmiany w systemie społecznym i gospodarczym, których następstwem jest powstanie struktur społeczeństwa obywatelskiego oraz funkcjonowanie gospodarki według zasad rynkowych. Zatem jeżeli jesteś dobry z przedmiotów ścisłych, przejawiasz zainteresowania techniką, a w przyszłości chciałbyś zostać dyrektorem, prezesem, czy menedżerem, to zamiast studiować nauki ekonomiczne, menedżerskie, czy nauki […]
Towaroznawstwo jest jednym z tych kierunków, które nie mają swojej reprezentacji w programach szkół średnich, dlatego zwykle nie jest pierwszym wyborem osób kandydatów na studia. Uważa się, że towaroznawstwo stanowi pomost między ekonomią a przemysłem produkcyjnym lub przetwórczym. Ekonomia to dziedzina, która bada i pomaga optymalizować koszty, natomiast istotą przemysłu jest produkcja i przetwarzanie towarów. […]