Celem tych studiów jest wprowadzenie w zagadnienia związane z funkcjonowaniem mediów i ich rolą we współczesnym społeczeństwie, dostarczenie praktycznych umiejętności wykorzystywania środków komunikowania społecznego oraz kształtowanie analitycznej postawy wobec przekazów medialnych. Zarządzanie mediami dostarcza studentowi niezbędnej wiedzy i umiejętności do pracy na stanowisku menedżera w sektorze medialnym.
Najczęściej wykładane przedmioty:
zarządzanie mediami w odniesieniu do organizacji komercyjnych (gospodarczych), instytucji publicznych oraz organizacji non-profit, organizacja i zarządzanie mediami (w tym agencjami reklamowymi, portalami internetowymi, operatorami nowych mediów), elementy ekonomii, finansowanie mediów, zagadnienia prawne, struktura rynku, public relations, produkcja medialna, przemysł audiowizualny.
Po studiach:
Absolwent najczęściej pracują jako:
– specjaliści pomocniczo-twórczy w kinematografii i telewizji
– menedżerowie w domach mediowych, agencjach reklamowych, strukturach samorządowych, administracji publicznej oraz instytucjach artystycznych.