Site logo

Kategoria: Ekonomiczno-biznesowe

wrz 15
Rachunkowość w zarządzaniu jednostkami gospodarczymi

Absolwenci tego kierunku uzyskują praktyczną wiedzę niezbędną do samodzielnego prowadzenia ksiąg rachunkowych oraz doskonalenie umiejętności wykorzystania rachunkowości i finansów w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Poznają sposoby opisu stanu majątkowego i sytuacji finansowej przedsiębiorstw oraz zasady prowadzenia jego działalności bieżącej i rozwojowej. Znajomość rachunkowości finansowej, zarządczej, bankowej, podatkowej, budżetowej, organizacji rachunkowości oraz technik komputerowych wykorzystywanych w księgowości znacznie […]

wrz 15
Ekonomia sektora publicznego

Ekonomia sektora publicznego umożliwia zdobycie gruntownej wiedzy nie tylko z zakresu samej ekonomii, ale także ściśle związanej z mechanizmami funkcjonowania instytucji publicznych, zasadami rachunkowości budżetowej i liczenia kosztów, audycie wewnętrznym, zamówieniami publicznymi i gospodarowaniem zasobami pracy w sektorze publicznym. Specjalność powstała by kształcić ekonomistów dla nowoczesnej gospodarki, zdolnych do rozwiązywania rzeczywistych problemów, przed którymi stają […]

wrz 15
Finanse międzynarodowe. Program, zasady rekrutacji i możliwości pracy.

Finanse międzynarodowe Specjalność jest odpowiedzią na wyzwania globalnej gospodarki światowej. Pozwala ona na zdobycie umiejętności praktycznych w zakresie rozliczeń globalnych, zabezpieczania transakcji na rynkach krajowych i międzynarodowych, jak również umiejętności komputerowego opracowywania prognoz wyceny instrumentów finansowych i konstruowania portfeli inwestycyjnych. Uczy jak biegle poruszać się po zagadnieniach ekonomicznych, prawnych i marketingowych związanych z międzynarodowymi stosunkami […]

wrz 15
Ekonomika gospodarki żywnościowej

Specjalność daje przede wszystkim wiedzę o funkcjonowaniu przedsiębiorstw z branży rolno-żywnościowej, gwarantowaniu jakości artykułów żywnościowych oraz o produkcji i obrocie towarowym na zorganizowanych rynkach rolnych, m.in. giełdach i rynkach hurtowych. Celem studiów jest przygotowanie przyszłych przedsiębiorców i pracodawców do działalności w sektorze rolno-żywnościowym poprzez wyrobienie umiejętności krytycznej analizy zjawisk w zakresie ekonomii, polityki rolnej i […]

wrz 15
Inwestycje i nieruchomości

Specjalność jest kierowana do tych, którzy chcą wnikliwie poznać problematykę inwestycji finansowych, rzeczowych oraz zdobyć kompetencje potrzebne na rynku nieruchomości. Absolwenci są nie tylko przygotowani do samodzielnego, skutecznego podejmowania decyzji inwestycyjnych, ale także do doradztwa w tym zakresie, zarówno na szczeblu przedsiębiorstw, instytucji finansowych, jednostek samorządu terytorialnego, jak i rynku kapitałowego. Inwestycje i Nieruchomości dają […]

wrz 07
Public relations i dziennikarstwo

Cechą nieodłączną współczesnych przedsiębiorstw, instytucji i organizacji jest świadome kreowanie swojego wizerunku w interakcjach ze środowiskiem partnerów i odbiorców. Zdolność łączenia bogatej teorii z konstruktywną praktyką wywiera wpływ na efektywne stymulowanie poziomu konkurencyjności na rynku gospodarczym i w społeczeństwie. Ponadto, umiejętne wykorzystanie potencjału, jaki posiadają wolne media, zwane również “czwartą władzą”, jest jednym z głównych […]

sie 27
Inżynieria finansowa

Jest to dziedzina nauki ściśle połączona z matematyką finansową. Analizuje instrumenty rynku finansowego przy użyciu metod wyceny oraz sposobów ich wykorzystywania w zarządzaniu ryzykiem finansowym. Dostarcza narzędzi do modelowania i prognozowania zdarzeń na rynkach finansowych oraz zarządzania ryzykiem inwestycji. Gratka dla osób, które z pasją podchodzą do finansów. Najczęściej wykładane przedmioty: ilościowe zarządzanie ryzykiem, modelowanie i prognozowanie […]

sie 27
Biznes elektroniczny

Gospodarka elektroniczna (Electronic Commerce) jest powszechnie wykorzystywana we wszystkich nowoczesnych i dynamicznie rozwijających się przedsiębiorstwach. Celem zajęć prowadzonych w ramach biznesu elektronicznego jest przygotowanie studentów do prowadzenia działalności gospodarczej z wykorzystaniem nowoczesnych technologii informacyjnych w zakresie promocji produktów, przygotowania i realizacji transakcji gospodarczych oraz związanych z nimi operacji finansowych. Tematyka wykładanych przedmiotów przybliża studentom najnowsze koncepcje społeczeństwa […]

sie 27
Bankowość

Przedsiębiorstwo bankowe i jego otoczenie, zagadnienia związane z funkcjonowaniem systemu bankowego, produktów i operacji bankowych, rachunkowość bankowa oraz zarządzanie ryzykiem bankowym to obszary, w których poruszają się studenci bankowości. Sektor finansowy w Polsce po latach zmian jest nowoczesny i ciągle się rozwija. Bankowość przygotowuje studentów do wymagającej pracy w instytucjach finansowych. Najczęściej wykładane przedmioty: nowoczesne techniki sprzedaży […]

sie 26
Marketing polityczny

Studia o profilu marketing polityczny to zestaw wiedzy niezbędnej do sprawnego zarządzania w sektorze instytucji politycznych i struktur bezpieczeństwa państwa. Specjalistyczna wiedza z zakresu marketingu i funkcjonowania struktur publicznych zapewnia nie tylko możliwość aktywnego uczestnictwa w życiu polityczny i społecznym, ale również umiejętność analizowania problemów bieżących i prognozowania przyszłych tendencji. Pozyskane zdolności i metody komunikacyjne […]

sie 26
Zarządzanie turystyką i hotelarstwem

Absolwenci tego kierunku to kadra profesjonalnie zarządzająca instytucjami świadczącymi usługi turystyczne: hotelami, biurami podróży, ośrodkami wypoczynkowymi i szkoleniowymi, gospodarstwami agroturystycznymi i innymi podmiotami z tego sektora. Studia te mają za zadanie przekazać wiedzę i praktyczne umiejętności dotyczące nowoczesnych metod organizacji turystyki, a także umiejętności niezbędne do podnoszenia konkurencyjności przedsiębiorstw turystycznych i rozwoju sektora turystycznego. Najczęściej […]

sie 26
Zarządzanie produktem i usługą

Wyzwaniem stojącym przed menedżerami produktu (linii produktów) jest zaproponowanie klientowi satysfakcjonującej oferty, a z drugiej strony zapewnienie firmie jak największych zysków ze sprzedaży. Należy pamiętać, że szczególnym rodzajem produktu jest także usługa. Do zadań menedżera produktu należy planowanie, prognozowanie, gromadzenie informacji niezbędnych do porównywania firmy z jej konkurencją, przygotowywanie planów marketingowych, a także podejmowanie decyzji o wprowadzeniu modyfikacji produktu […]

Portal Studia.pl wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia Ci pełnego dostępu do jego funkcjonalności i gromadzeniu danych analitycznych. View more
Akceptuję