Site logo

Marketing: studia i praca

Sukcesem organizacji jest zaspokojenie potrzeb klienta oraz osiągnięcie zysków niezbędnych do jej funkcjonowania i rozwoju. O tym jak to najlepiej pogodzić, uczą się studenci marketingu. Studia te kształtują umiejętności praktycznego działania i strategicznego myślenia o funkcjonowaniu organizacji w kategoriach klientów, rynków i konkurentów.

Czego nauczysz się na studiach?

Wbrew powszechnemu mniemaniu, trudno znaleźć w ofercie polskich uczelni kierunek o nazwie „Marketing”. Najczęściej występuje on bowiem jako Zarządzanie i marketing lub jako specjalizacja w ramach studiów z zakresu zarządzania. Szereg uczelni tworzy jednak specjalistyczne programy kształcenia (np. innowacyjny marketing lub marketing internetowy), na których studenci mogą zdobyć gruntowną wiedzę z zakresu wykorzystania nowoczesnych technologii w marketingu i promocji. Czego można nauczyć się na studiach? Wystarczy prześledzić najczęściej powtarzające się przedmioty, by uzmysłowić sobie, że wiedza zdobywana przez studentów tego kierunku/specjalności jest naprawdę bardzo przekrojowa. Wykaz realizowanych przedmiotów:

  • Controlling w marketingu
  • Kreowanie wizerunku firmy (public relations)
  • Finansowanie działalności marketingowej
  • Zarządzanie procesami sprzedaży i relacje z kluczowymi klientami
  • CRM-zarządzanie związkami z klientami
  • Logistyka marketingowa
  • Badania marketingowe
  • Marketing bezpośredni
  • Marketing polityczny i public relations
  • Marketing dóbr konsumpcyjnych i industrialnych
  • Marketing turystyki
  • Komunikacja marketingowa
  • Strategie marketingowe
  • Wprowadzenie nowego produktu na rynek

Gdzie studiować marketing?

A co po studiach, czyli gdzie marketer znajdzie pracę?

Twoim miejscem pracy będzie w głównej mierze biurko, ale powinieneś przygotować się także na niewielką ilość wyjazdów do kontrahentów i klientów oraz konieczność uczestniczenia w rozmaitych wydarzeń branżowych, np. targach, konferencjach, prezentacjach produktów, itd.
Większość z tych imprez będziesz jednak organizować samodzielnie:)

Przykładowe stanowisko, które możesz objąć po ukończeniu studiów:

  • specjalista ds. marketingu,
  • specjalista ds. Public relations,
  • specjalista ds. mediów społecznościowych,
  • specjalista ds. sprzedaży,
  • specjalista ds. SEO.

Tutaj znajdziesz pełny wykaz stanowisk w branży marketingowej

Możliwości rozwoju w branży marketingowo-promocyjnej są uzależnione od wielkości firmy, w której zostaniesz zatrudniony, oraz od poziomu Twojego doświadczenia i dotychczasowych osiągnięć. Specjaliści z kilkuletnim stażem i bogatym portfolio zrealizowanych projektów mogą liczyć na zarobki sięgające nawet 8000 złotych netto.

Koniec artykułu. Może sprawdzisz inne treści?

Sprawdź inne artykuły, które mogą Cię zainteresować

Studia na kierunku Ekonomia kultury

Studia na kierunku Ekonomia kultury łączą interdyscyplinarnie traktowane zagadnienia kultury i biznesu. Dzięki temu student zdobywa wiedzę, umiejętności i kompetencje w zakresie organizowania, finansowania i

Czytaj więcej »

Zawód: Copywriter

Czy wiesz, kto stoi za sloganami “I’m lovin’ it”, “Just do it”, “Coraz bliżej Święta”? Zachwycasz się ich chwytliwością i prostotą jednocześnie? Dobre hasło potrafi

Czytaj więcej »
Portal Studia.pl wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia Ci pełnego dostępu do jego funkcjonalności i gromadzeniu danych analitycznych. View more
Akceptuję