Marketing: studia i praca

Sukcesem organizacji jest zaspokojenie potrzeb klienta oraz osiągnięcie zysków niezbędnych do jej funkcjonowania i rozwoju. O tym jak to najlepiej pogodzić, uczą się studenci marketingu. Studia te kształtują umiejętności praktycznego działania i strategicznego myślenia o funkcjonowaniu organizacji w kategoriach klientów, rynków i konkurentów.

Czego nauczysz się na studiach?

Wbrew powszechnemu mniemaniu, trudno znaleźć w ofercie polskich uczelni kierunek o nazwie „Marketing”. Najczęściej występuje on bowiem jako Zarządzanie i marketing lub jako specjalizacja w ramach studiów z zakresu zarządzania. Szereg uczelni tworzy jednak specjalistyczne programy kształcenia (np. innowacyjny marketing lub marketing internetowy), na których studenci mogą zdobyć gruntowną wiedzę z zakresu wykorzystania nowoczesnych technologii w marketingu i promocji. Czego można nauczyć się na studiach? Wystarczy prześledzić najczęściej powtarzające się przedmioty, by uzmysłowić sobie, że wiedza zdobywana przez studentów tego kierunku/specjalności jest naprawdę bardzo przekrojowa. Wykaz realizowanych przedmiotów:

  • Controlling w marketingu
  • Kreowanie wizerunku firmy (public relations)
  • Finansowanie działalności marketingowej
  • Zarządzanie procesami sprzedaży i relacje z kluczowymi klientami
  • CRM-zarządzanie związkami z klientami
  • Logistyka marketingowa
  • Badania marketingowe
  • Marketing bezpośredni
  • Marketing polityczny i public relations
  • Marketing dóbr konsumpcyjnych i industrialnych
  • Marketing turystyki
  • Komunikacja marketingowa
  • Strategie marketingowe
  • Wprowadzenie nowego produktu na rynek

Gdzie studiować marketing?

A co po studiach, czyli gdzie marketer znajdzie pracę?

Twoim miejscem pracy będzie w głównej mierze biurko, ale powinieneś przygotować się także na niewielką ilość wyjazdów do kontrahentów i klientów oraz konieczność uczestniczenia w rozmaitych wydarzeń branżowych, np. targach, konferencjach, prezentacjach produktów, itd.
Większość z tych imprez będziesz jednak organizować samodzielnie:)

Przykładowe stanowisko, które możesz objąć po ukończeniu studiów:

  • specjalista ds. marketingu,
  • specjalista ds. Public relations,
  • specjalista ds. mediów społecznościowych,
  • specjalista ds. sprzedaży,
  • specjalista ds. SEO.

Tutaj znajdziesz pełny wykaz stanowisk w branży marketingowej

Możliwości rozwoju w branży marketingowo-promocyjnej są uzależnione od wielkości firmy, w której zostaniesz zatrudniony, oraz od poziomu Twojego doświadczenia i dotychczasowych osiągnięć. Specjaliści z kilkuletnim stażem i bogatym portfolio zrealizowanych projektów mogą liczyć na zarobki sięgające nawet 8000 złotych netto.

Koniec artykułu. Może sprawdzisz inne treści?
Portal Studia.pl wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia Ci pełnego dostępu do jego funkcjonalności i gromadzeniu danych analitycznych. View more
Akceptuję