Site logo

Podyplomowe pedagogika specjalna Toruń

Podyplomowe z pedagogiki specjalnej w Toruniu

Gdzie studiować podyplomowo pedagogikę specjalną w Toruniu?

Wszystkie studia podyplomowe z z pedagogiki rewalidacyjnej, rehabilitacyjnej (oligofrenopedagogiki, surdopedagogiki, tyflopedagogiki), pedagogiki leczniczej (terapeutycznej), pedagogiki zdolnych i uzdolnionych, pedagogiki korekcyjnej, pedagogiki resocjalizacyjnej w Toruniu i województwie Kujawsko-Pomorskim i on-line

Zobacz wszystkie podyplomowe z pedagogiki specjalnej on-line

Jeśli szukasz podyplomowej pedagogiki specjalnej w Toruniu i województwie Kujawsko-Pomorskim, mogą Cię zainteresować także "podyplomówki", szkolenia i kursy prowadzone w systemie on-line

Zobacz inne kierunki podyplomowe pedagogiczne w Toruniu

Myślisz nie tylko o podyplomowych pedagogiki specjalnej, ale także innych kierunkach związanych z nauczaniem, wychowaniem i opieką? Sprawdź wszystkie kierunki "podyplomówek"z pedagogiki

Czy warto studiować podyplomowo pedagogikę specjalną w Toruniu i województwie Kujawsko-Pomorskim?

Zastanawiasz się nad "podyplomówką" z pedagogiki rewalidacyjnej, rehabilitacyjnej (oligofrenopedagogiki, surdopedagogiki, tyflopedagogiki), pedagogiki leczniczej (terapeutycznej), pedagogiki zdolnych i uzdolnionych, pedagogiki korekcyjnej, pedagogiki resocjalizacyjnej na uczelni prywatnej lub państwowej? Podpowiadamy, co warto o tym wiedzieć.

Trwający rozwój metod badawczych oraz rozwój społeczeństwa spowodowały szybki napływ studiów podyplomowych. Proces ten pogłębiają szybkie zmiany zachodzące w życiu człowieka i prawidłowego rozwoju. W obszernej kategorii studiów podyplomowych na kierunkach związanych z pedagogiką specjalną znajdują się programy stworzone z myślą o pedagogach, nauczycielach i pasjonatach, którzy chcieliby rozwijać się i pogłębiać zdobytą wiedzę.
Studia podyplomowe z zakresu pedagogiki specjalnej pozwalają na uzyskanie bardzo specjalistycznej i ukierunkowanej wiedzy, obejmującej również zagadnienia praktyczne i dające dodatkowe uprawnienia. Studia pedagogiczne wymagają od absolwenta ciągłego aktualizowania i dostosowywania zdobytej wiedzy do zmian zachodzących w świecie oraz w czasie szybkiego rozwoju metod komunikacji.

  • Podyplomowa oligofrenopedagogika: Podyplomowe studia na kierunku oligofrenopedagogika skierowane są do nauczycieli i wychowawców w placówkach szkolnictwa specjalnego, szkołach i przedszkolach z oddziałami integracyjnymi, organizacjach, towarzystwach i stowarzyszeniach, którzy nie posiadają kwalifikacji do pracy z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną umysłowo a chcieliby uzyskać kwalifikacje. Zajęcia umożliwiają uzyskanie kwalifikacji do wykonywania zawodu nauczyciela w zakresie pedagogiki specjalnej – oligofrenopedagogiki. Celem studiów jest nabycie wiedzy, umiejętności i kompetencji do realizacji zadań z zakresu edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną w różnym stopniu oraz wychowania uczniów z obniżoną sprawnością intelektualną w warunkach kształcenia specjalnego, integracyjnego i ogólnodostępnego.
  • Podyplomowa surdopedagogika: Podyplomowe studia na kierunku surdopedagogika skierowane są do absolwentów studiów pedagogicznych. Słuchaczami mogą być osoby, które chcą uzyskać kwalifikacje do pracy z dziećmi. Głównym celem studiów jest przygotowanie merytoryczne i praktyczne do pracy z dziećmi i młodzieżą niesłyszącą i słabo słyszącą w przedszkolach, szkołach: specjalnych, integracyjnych i ogólnodostępnych oraz poradniach psychologiczno-pedagogicznych, poradniach Polskiego Związku Głuchych, ośrodkach wczesnej interwencji. Zajęcia pozwalają na uzyskanie niezbędnej wiedzy teoretycznej oraz praktycznych umiejętności, które przydadzą się w pracy zarówno dydaktycznej, jak i opiekuńczo-wychowawczej z dziećmi, młodzieżą, a także osobami dorosłymi, które są niesłyszące lub słabosłyszące.
  • Podyplomowa pedagogika korekcyjna: Podyplomowe studia na kierunku pedagogika korekcyjna skierowane są do nauczycieli, wychowawców, pedagogów, osób posiadających wykształcenie wyższe magisterskie lub zawodowe z przygotowaniem pedagogicznym, zainteresowanych zdobyciem dodatkowych kwalifikacji w zakresie prowadzenia zajęć korekcyjno-kompensacyjnych z dziećmi i z młodzieżą. Zajęcia mają charakter kwalifikacyjny i przygotowują do prowadzenia specjalistycznych zajęć o charakterze stymulującym i korekcyjno-kompensacyjnym z dziećmi i z młodzieżą ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się i zaburzeniami utrudniającymi im funkcjonowanie społeczne.
  • Podyplomowa edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu: Podyplomowe studia edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu skierowane są do absolwentów studiów pedagogicznych, którzy są zainteresowani pracą z dziećmi i młodzieżą z diagnozą spektrum autyzmu. Program studiów przewiduje przekazanie uczestnikom wiedzy i umiejętności na temat całościowych zaburzeń rozwojowych dzieci i młodzieży. Odpowiada on na potrzeby nauczycieli i specjalistów w rozpoznawaniu i zaspokajaniu potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dzieci i uczniów z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi.
  • Podyplomowa oligofrenopedagogika: Podyplomowe studia na kierunku edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną skierowane są do osób pragnących zdobyć przygotowanie do pracy w szkołach i ośrodkach specjalnych sprofilowanych na kształcenie osób z niepełnosprawnością intelektualną. Celem studiów jest zdobycie kwalifikacji pedagoga specjalnego – oligofrenopedagoga oraz nauczyciela wspomagającego poprzez nabycie wiedzy, umiejętności i kompetencji do realizacji zadań z zakresu edukacji i wychowania uczniów z obniżoną sprawnością intelektualną w warunkach kształcenia specjalnego, integracyjnego i ogólnodostępnego.
  • Podyplomowa tyflopedagogika: Podyplomowe studia na kierunku tyflopedagogika skierowane są do osób posiadających przygotowanie pedagogiczne. Celem zajeć jest wyposażenie słuchaczy w specjalistyczną wiedzę i umiejętności do pracy z dziećmi i młodzieżą słabowidzącą i niewidomą w zakresie przygotowania psychologiczno-pedagogicznego specjalnego, dydaktyki specjalnej oraz wiedzy praktycznej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego
  • Podyplomowe wczesne wspomaganie rozwoju dziecka: Podyplomowe studia na kierunku wczesne wspomaganie rozwoju dziecka skierowane są do absolwentów studiów pedagogicznych, psychologicznych i fizjoterapeutycznych. Zajęcia przygotowują do prowadzenia zajęć z wczesnego wspomagania rozwoju dziecka ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi. Program studiów wpisuje się w aktualne wytyczne dotyczące kształcenia specjalistów wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej.
  • Podyplomowa stymulacja złymsów i integracja sensoryczna: Podyplomowe studia na kierunku stymulacja zmysłów i integracja sensoryczna skierowane są do absolwentów studiów pedagogicznych, psychologicznych i fizjoterapeutycznych. Zajęcia mają na celu przygotowanie słuchaczy także do przeprowadzania procesów diagnozy integracji sensorycznej w oparciu o wiedzę z zakresu biologii oraz psychologii.
  • Podyplomowa edukacja włączająca: Podyplomowe studia na kierunku edukacja włączająca skierowane są do absolwentów studiów pedagogicznych, psychologicznych i fizjoterapeutycznych. Celem zajęć jest merytoryczne i praktyczne przygotowanie uczestników do pracy jako terapeuta, nauczyciel wspomagający i nauczyciel prowadzący edukację włączającą w przedszkolach, szkołach i innych placówkach oświaty prowadzących działania z zakresu edukacji włączającej, do pracy z dziećmi i młodzieżą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, a także do diagnozowania konkretnych zaburzeń u dzieci.
  • Podyplomowa pedagogika specjalna: Podyplomowe studia na kierunku pedagogika specjalna skierowane są do absolwentów studiów pedagogicznych, a w szczególności do osób chcących podnieść swoje kompetencje zawodowe poprzez doskonalenie, wzbogacenie i aktualizowanie posiadanej wiedzy. Głównym celem zajęć jest nabycie przez studentów wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych w zakresie: pedagogiki specjalnej, dydaktyki specjalnej oraz pracy z dziećmi i uczniami ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi.

Studia podyplomowe w Toruniu i w kujawsko-pomorskim

Uczelnie w Toruniu posiadają bardzo bogatą ofertę studiów podyplomowych. Obecnie już absolwenci studiów pierwszego stopnia, mogą wybierać spośród ponad 110 kierunków podyplomówek, które dostosowane są do ich potrzeb oraz standardów rynkowych. Studia te cieszą się dużą popularnością, ze względu na wygodę studiowania w trybie niestacjonarnym w wybrane weekendy. Podyplomówki trwają z reguły 2 lub 4 semestry i są sporą szansą dla osób, które na co dzień pozostają aktywne zawodowo lub mają mniej wolnego czasu. To szansa na zwiększenie swoich kwalifikacji i wywalczenie upragnionego awansu. Niektóre osoby decydują się na studia podyplomowe w celu nabycia nowych umiejętności i znalezienia pomysłu na swoją karierę zawodową w Toruniu lub okolicach. To skuteczne rozwiązanie, a dyplomy toruńskich uczelni cenione są w każdym miejscu w Polsce. Poza Toruniem, studia podyplomowe można rozpocząć w Bydgoszczy oraz w mniejszych ośrodkach. W Bydgoszczy można skorzystać z oferty ponad 250 kierunków, a bliskość tego miasta sprawia, że studenci swobodnie wybierają między pracą i studiowaniem w tych dwóch ośrodkach. Największą popularnością cieszą się studia biznesowe oraz z zakresu marketingu, ponieważ takich specjalistów potrzebuje praktycznie każda firma. W czołówce znajdują się podyplomówki z psychologii i coachingu, czyli typowo miękkich kompetencji. Na studia podyplomowe decydują się programiści i informatycy, którzy dzięki temu mogą poznać nowe kierunki rozwoju i języki programistyczne oraz poszerzyć swoje możliwości zarobkowania. Z takimi kwalifikacjami dużo łatwiej o dobrą pracę, nie tylko w województwie kujawsko-pomorskim.

Magisterskie z pedagogiki specjalnej w Toruniu i województwie Kujawsko-Pomorskim

Dobrą alternatywą dla podyplomowych studiów, kursów i szkoleń z pedagogiki specjalnej mogą być uzupełniające studia magisterskie z pedagogiki rewalidacyjnej, rehabilitacyjnej (oligofrenopedagogiki, surdopedagogiki, tyflopedagogiki), pedagogiki leczniczej (terapeutycznej), pedagogiki zdolnych i uzdolnionych, pedagogiki korekcyjnej, pedagogiki resocjalizacyjne. Zobacz, gdzie w Toruniu i województwie Kujawsko-Pomorskim warto studiować pedagogikę specjalną na kierunkach magisterskich drugiego stopnia.

Możliwości pracy dla pedagogów specjalnych

Zastanawiasz się, jakie perspektywy pracy po skończeniu kierunku podyplomowego z pedagogiki rewalidacyjnej, rehabilitacyjnej (oligofrenopedagogiki, surdopedagogiki, tyflopedagogiki), pedagogiki leczniczej (terapeutycznej), pedagogiki zdolnych i uzdolnionych, pedagogiki korekcyjnej, pedagogiki resocjalizacyjnej na toruńskich i kujawsko-pomorskich uczelniach?

Zawód logopeda: powołanie i wiele możliwości

Czym jest zawód logopedy? Logopeda zajmuje się diagnozowaniem i leczeniem zaburzeń mowy. Jego celem jest pomoc osobom, które mają problemy z komunikowaniem się z innymi ludźmi. Jest to zawód specjalistyczny, wykonywany tylko przez osoby z odpowiednim wykształceniem. Oprócz ukończenia określonych studiów logopedzi często kształcą się dalej, podejmując specjalizację, dodatkowe kursy, starając się o certyfikaty. Zobacz, jak zostać logopedą. Predyspozycje do

Czytaj więcej »

Zawód: Terapeuta zajęciowy

Terapeuta zajęciowy zajmuje się na co dzień prowadzeniem zajęć i ćwiczeń z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie lub takimi, które wymagają rehabilitacji. Aby zostać terapeutą zajęciowym i pracować z dziećmi oraz z dorosłymi należy zdobyć odpowiednie kwalifikacje. Jak zostać terapeutą zajęciowym? Jak zostać terapeutą zajęciowym? Zawód terapeuty zajęciowego należy do zawodów regulowanych. Oznacza to, że osoba, która chciałaby prowadzić terapie zajęciowe musi

Czytaj więcej »

Wychowawca w domu dziecka, doradca zawodowy w szkole, asystent rodziny | Zawód z pasją

Czy zawód pedagoga to jedynie praca w szkole? Czym może zajmować się absolwent pedagogiki? Czy to prawda, że pedagodzy to kiepsko opłacany zawód? Gdzie można znaleźć pracę po pedagogice? O swoich doświadczeniach zawodowych opowiada Justyna Kulczycka, absolwentka specjalizacji pedagogika resocjalizacyjna na kierunku pedagogika na Akademii Ignatianum w Krakowie. Obecnie pracuje Pani jako doradca zawodowy w szkole podstawowej i pedagog w

Czytaj więcej »

Studia na kierunkach i specjalnościach z pedagogiki specjalnej należą do studiów pracochłonnych i bardzo ciekawych, jednak niezbyt wymagających. Dziedzina stale się rozwija, dlatego wiedza zdobyta na studiach nie oznacza końca nauki, osoby wiążące swoją przyszłość z wykonywaniem pracy w szkołach, ośrodkach medycznych, ośrodkach badawczych, czy prowadząc własną działalność gospodarczą muszą być przygotowane na ciągły rozwój i dostosowanie zdobytej wiedzy do potrzeb dzieci i dorosłych. Przyszli pedagodzy muszą być osobami empatycznymi z dużą zdolnością wielowątkowego myślenia i otwartości na świat. Jeśli chodzi o zatrudnienie, to absolwentów tych kierunków stale poszukują instytucje publiczne takie jak ośrodki pedagogiczne, szkoły oraz inne instytucje społeczne. Pedagodzy mogą prowadzić również własną działalność. Absolwent musi wykazywać się umiejętnością kreatywnego myślenia, dużą szczegółowością i pedantycznym podejściem do wykonywanych obowiązków. Dodatkowo musi mieć wiedzę na temat różnych procesów społecznych. Pedagogika specjalna to bardzo ciekawy kierunek studiów, zapewniające różne możliwości zatrudnienia i satysfakcjonujące wynagrodzenie. Należy sobie jednak odpowiedzieć na zasadnicze pytanie – czy ma się wyżej wymienione cechy i umiejętności. Jeśli tak, to rzeczywiście warto spróbować swoich sił w branży nauk pedagogicznych.

  • Nauczyciel pedagog specjalny: W celu pracy na stanowisku nauczyciela specjalnego należy ukończyć studia z pedagogiki, najlepiej z pedagogiki specjalnej. Głównym zadaniem nauczyciela pedagoga specjalnego jest prowadzenie, planowanie i przygotowywanie zajęć teraputycznych dla osób ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi. Ułatwia to dzieciom z orzeczeniami o kształceniu specjalnym lub trudnościami na tle społeczno-środowiskowym, odnalezienie siebie w grupie, przyswajanie wiedzy, asymilację w warunkach szkolnych, akceptację siebie itd. Głównie prowadzi: zajęcia rewalidacyjne, zajęcia z logopedii, nauczać dzieci wyjątkowo uzdolnione, zajęcia uspołeczniające.
  • Terapeuta: W celu pracy jako terapeuta należy ukończyć studia pedagogiczne lub psychologiczne np. z pedagogiki specjalnej. Terapeuta jest specjalną osobą, która jest wyszkolona do udzielania pomocy osobom w cierpieniu psychicznym. Terapeuta stosując odpowiednie metody, testy oraz angażując pacjenta w rozwiązywanie określonych zadań i wykonywanie odpowiednich czynności wpływają na zmianę postępowania lub zmianę zachowania swojego pacjenta. Coraz powszechniej ich praca znajduje zastosowanie w pracy z dziećmi agresywnymi oraz z zaburzeniami zachowania.
  • Oligofrenopedagog: W celu pracy jako oligofrenopedagog należy ukończyć studia pedagogiczne, dobrze jest ukończyć specjalizację lub studia podyplomowe z oligofrenopedagogiki. Oligofrenopedagog to osoba powołana do pracy z dziećmi o obniżonej sprawności intelektualnej w placówkach specjalnych, integracyjnych, masowych. Specjalista od pracy z dziećmi i młodzieżą w różnym stopniu niepełnosprawności intelektualnej i sprzężonej. Do codziennych obowiązków czynnego zawodowo oligofrenopedagoga należy kształcenie osób z niepełnosprawnością, w celu przywrócenia im maksimum rozwoju i sprawności intelektualnej. Mówimy wówczas o długofalowym procesie działań, ukierunkowanym na edukację, terapię i wychowanie. Typowe zadania: prowadzenie zajęć rewalidacyjnych i terapeutycznych, planowanie i przygotowywanie pomocy dydaktycznych dla każdego ucznia, wdrażanie uczniów do samodzielności możliwej do osiągnięcia (przy głębszych upośledzeniach do samoobsługi, przy upośledzeniu lekkim do samodzielnego życia w społeczeństwie), ścisła współpraca z rodziną dziecka, wspomaganie jej swoją wiedzą (pedagogizacja), pomoc w organizowaniu “grup wzajemnego wspierania”
  • Surdopedagog: W celu pracy jako surdopedagog należy ukończyć studia pedagogiczne, dobrze jest ukończyć specjalizację lub studia podyplomowe z surdopedagogiki. Głównym zadaniem surdopedagoga jest diagnozowanie, przeprowadzanie terapii i wsparcie w rozwoju dziecka, młodzieży słabosłyszącej i niesłyszącej. Dodatkowo współpracuje z nauczycielami i rodziną. Dzieci głuchych i niedosłyszących stale przybywa. Jest to związane z jednej strony z postępem cywilizacyjnym, z dostępem do urządzeń elektronicznych, z drugiej strony z pojawiającymi się schorzeniami powodującymi pogarszanie się słuchu. Zadania pedagoga specjalnego koncentrują się wokół stymulowania rozwoju procesów poznawczych, mimo zaburzenia słyszenia.
  • Tyflopedagog: W celu pracy jako tyflopedagog należy ukończyć studia pedagogiczne, dobrze jest ukończyć specjalizację lub studia podyplomowe z tyflopedagogiki. Głównym zadaniem tyflopedagoga jest zajmowanie się edukacją, terapią i rehabilitacją osób niewidomych i niedowidzących. Praca, którą wykonuje tyflopedagog musi być składową zespołu terapeutycznego, zajmującego się dany pacjentem – w tym przypadku osobą niewidząca lub ociemniałą. Współpraca z lekarzem okulistą i optometrystą jest niezbędna do osiągnięcia skutecznych efektów całej terapii. Aby zajmować się tego rodzaju pacjentami, konieczny jest odpowiedni poziom empatii, wysokie umiejętności komunikacyjne oraz zaangażowanie w proces terapeutyczny.
  • Logopeda: Do pracy w charakterze logopedy przygotowują studia na kierunku unikatowym logopedia ogólna i kliniczna. Absolwenci tych studiów pracują głównie w placówkach oświatowych i ochrony zdrowia oraz do jako nauczyciel nauczania początkowego w szkołach podstawowych i integracyjnych. Absolwent powinien posiąść praktyczne umiejętności kształtowania i korygowania emisji głosu oraz techniki mówienia, co umożliwi mu pracę logopedy także w rozgłośniach radiowych i telewizyjnych, placówkach kulturalnych i innych zatrudniających ludzi zawodowo posługujących się głosem. Ukończenie specjalności nauczycielskiej w ramach kierunku studiów przygotowuje absolwenta do pracy w charakterze nauczyciela – logopedy i audiologa ogólnego. Logopeda to specjalista zajmujący się diagnozowaniem, stymulacją rozwoju mowy, profilaktyką oraz terapią zaburzeń mowy. Pomaga namierzyć i usunąć bariery w komunikacji językowej, które mogą zaburzać rozwój intelektualny, emocjonalny i społeczny dziecka. W trakcie pracy logopeda prowadzi zajęcia profilaktyczne, mające na celu sprawdzanie poprawności wymowy, zajęcia terapii logopedycznej, mające na celu poprawę wymowy oraz porady i konsultacje dla rodziców i opiekunów prawnych.
  • Wychowawca w ośrodkach specjalistycznych i szkołach: W celu pracy jako wychowawca w ośrodkach specjalistycznych i szkołach należy ukończyć studia pedagogiczne. Zalecanym kierunkiem jest zatem pedagogika specjalna. Wychowawca wypełnia zadania zawarte w indywidualnym planie pracy. Na jednego wychowawcę w placówce przypada nie więcej niż osiem dzieci. Typowe zadania: poznanie potrzeb dziecka, wykonywanie czynności zgodnie z potrzebami podopiecznych, zapewnienie opieki wychowankom, wychowywanie dzieci, kształtowanie zasad, wartości u podopiecznych, stworzenie domowej atmosfery w placówce, czynności pielęgnacje, podawanie posiłków, odprowadzanie dzieci do szkoły oraz odbieranie ic, pomoc w odrabianiu lekcji, organizacja czasu wolnego w placówce, współdziałanie z rodziną wychowanka, kontakt z nauczycielami podopiecznych, przygotowanie wychowanków do samodzielnego życia, opracowanie indywidualnego planu pracy, prowadzenie karty pobytu dziecka.
  • Edukator w placówkach wychowawczych i ośrodkach rehabilitacyjnych: W celu pracy jako edukator w placówkach wychowawczych i ośrodkach rehabilitacji należy ukończyć studia pedagogiczne. Zalecanym kierunkiem jest zatem pedagogika specjalna. Celem wykonywania zawodu edukatora w placówkach pozaszkolnych jest wspieranie rozwoju dzieci i młodzieży, poprzez uzupełnianie i wzbogacanie procesu szkolnej edukacji i wychowania. Edukator w placówkach pozaszkolnych pełni różne rolę: wychowawcy, opiekuna, nauczyciela, doradcy. Do podstawowych zadań osoby wykonującej ten zawód, należy opieka oraz organizowanie różnorodnych form spędzania czasu wolnego dla wychowanków. Edukator pomaga swoim podopiecznym m.in. w przygotowaniu do lekcji, ale także organizuje różnorodne formy zajęć edukacyjnych, sportowych czy artystycznych.
  • Nauczyciel w szkole integracyjnej: W celu pracy jako nauczyciel w szkole integracyjnej należy ukończyć studia z pedagogiki specjalnej. Głównym zadaniem nauczyciela w szkole integracyjnej jest czuwanie nad relacjami między dzieckiem niepełnosprawnym a innymi dziećmi, dbanie o dobre wzajemne stosunki między rodzicami, współpracy z nauczycielem wiodącym, z którym wspólnie wspiera proces edukacji dziecka.
  • Nauczyciel w przedszkolu integracyjnym: W celu pracy jako nauczyciel w przedszkolu integracyjnym należy ukończyć studia z pedagogiki specjalnej. Głównym zadaniem nauczyciela w przedszkolu integracyjnym jest czuwanie nad relacjami między dzieckiem niepełnosprawnym a innymi dziećmi, dbanie o dobre wzajemne stosunki między rodzicami, współpracy z nauczycielem wiodącym, z którym wspólnie wspiera proces edukacji dziecka.
  • Nauczyciel wspomagający: W celu pracy jako nauczyciel wspomagający należy ukończyć studia z pedagogiki specjalnej. Głównym zadaniem nauczyciela wspomagającego jest zapewnienie wsparcia uczniowi z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego oraz nauczycielom pracującym z tym uczniem. Współorganizowanie procesu kształcenia i wychowania nie ogranicza się jednak do obecności na lekcjach. Do innych zadań należy: realizowanie wspólnie z innymi nauczycielami, specjalistami i wychowawcami grup wychowawczych zintegrowanych działań i zajęć określonych w indywidualnym programie edukacyjno-terapeutycznym, prowadzenie pracy wychowawczej z uczniami niepełnosprawnymi, udzielanie pomocy w doborze form i metod pracy z uczniami nauczycielom prowadzącym zajęcia edukacyjne oraz nauczycielom, specjalistom i wychowawcom, prowadzenie zajęć rewalidacyjnych, resocjalizacyjnych, socjoterapeutycznych.

Praca po studiach w Toruniu i w kujawsko-pomorskim

Tak jak wspomnieliśmy, w województwie kujawsko-pomorskim działa około 200 tysięcy firm, dzięki czemu absolwentom tutejszych uczelni dużo łatwiej wejść na rynek pracy i znaleźć dobrze płatne zatrudnienie. Stopa bezrobocia w Toruniu wynosi około 5% i jest niższa niż średnia krajowa, co jest dużym atutem. To pokazuje, jak bardzo atrakcyjny jest tutejszy rynek pracy dla absolwentów szkół wyższych w regionie i nie tylko. W całym województwie kujawsko-pomorskim stopa bezrobocia wynosi obecnie 8,4% i jest nieco wyższa od średniej krajowej. Atutem położenia Torunia jest fakt, że w pobliżu znajdują się takie ośrodki jak Bydgoszcz, czy też województwo pomorskie, gdzie z dyplomami lokalnych uczelni można znaleźć dobrą pracę. W województwie kujawsko-pomorskim znajduje się wiele dużych zakładów pracy, które potrzebują wysokiej jakości specjalistów. Miasto ma bardzo duży potencjał turystyczny. W samym Toruniu do grona największych firm należą takie zakłady jak Neuca S.A. GK, Toruńskie Zakłady Materiałów Opatrunkowych S.A. GK, Thyssenkrupp Materials Poland S.A., Krajowa Spółka Cukrowa S.A. GK, Nova Trading S.A. GK, Toruńskie Zakłady Graficzne Zapolex Sp. z o.o., czy też Apator S.A. GK. Ponadto w województwie znajdują się takie firmy jak PESA, Atos Poland Global Services Sp. z o.o., Oponeo.pl S.A., Frosta, czy też Schumacher Packaging. Wszystkie z nich mają siedziby w Bydgoszczy. W mniejszych miejscowościach warto zwrócić uwagę na nowoczesne zakłady Anwil i PSH Lewiatan z Włocławka, Zakłady Tłuszczowe Kruszwica, Grupę Polomarket z Pakości, UMC Poland z Łysomic, czy też Cronimet z Inowrocławia. Lista tych firm pokazuje, że potencjał rozwojowy województwa jest bardzo duży, a dobrej jakości pracę można znaleźć także w mniejszych ośrodkach. Pomocne w tym będzie ukończenie studiów na lokalnych uczelniach.

Portal Studia.pl wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia Ci pełnego dostępu do jego funkcjonalności i gromadzeniu danych analitycznych. View more
Akceptuję