Ich zdjęcia są na pierwszych stronach gazet, a niektórzy dorobili się statusu celebrytów. Blogerzy, żywy dowód na to, że ciekawym i systematycznym pisaniem da się dzisiaj w Polsce zarobić na życie. Bloger to ktoś, kto dąży do zbudowania grona odbiorców wokół swojej osoby lub marki (czyli nazwy bloga). W regularnych odstępach czasu tworzy treści na […]
Psychoterapeuta to zawód niezwykle odpowiedzialny, wymagający szczególnych predyspozycji i wiedzy. Tym bardziej zaskakujący jest fakt, że w Polsce nie reguluje go żadna ustawa, określająca warunki kształcenia i prowadzenia działalności terapeutycznej. Pod względem prawnym zawód ten może wykonywać każdy, bez spełniania jakichkolwiek warunków formalnych. Jeśli jednak na poważnie myślisz o karierze psychoterapeuty, bez studiów i certyfikatów […]
Zacznijmy od tego, kim meteorolog nie jest: prezenterem prognozy pogody (tzw. pogodynką), wróżką, zaklinaczem deszczu. I to naprawdę nie jego wina, że wiosną czasem pada śnieg, a Boże Narodzenie znowu było deszczowe. Codzienność meteorologa to w dużej mierze praca naukowa, oparta na danych pochodzących ze stacji meteorologicznych i długo zdobywanej wiedzy. Dzięki niemu nie tylko […]
Wyobraź sobie, że w mediach pojawiła się informacja, że działania firmy X doprowadziły do sytuacji Y. Zwołana zostaje konferencja prasowa, na której ktoś będzie musiał zgromadzonym licznie dziennikarzom wszystko wyjaśnić i jednocześnie doprowadzić do neutralizacji wszelkich problemów. To właśnie rola, w którą musi wcielić się rzecznik prasowy. Jak nim jednak zostać i co trzeba umieć? […]
Account manager ( na terenie Polski zwany także „opiekunem klienta”) to człowiek z pierwszej linii firmowego frontu, który każdego dnia naraża swoje życie i zdrowie w imię wyższych celów i dobra wspólnego. Idealny Account Manager to połączenie zawodowego żołnierza, psychoterapeuty, czarodzieja Gandalfa i kota ze Shreka. Jeśli Twoje nerwy są trwalsze od polskich dróg i […]
To zawód mocno sfeminizowany, kto wie, czy nie najbardziej spośród profesji tradycyjnie uważanych za “typowo kobiece”, a jednak częściej można zetknąć się z nazwą “bibliotekarz”, niż “bibliotekarka”. Kiedyś opiekun dorobku kulturalnego, dzisiaj także, ale nie tylko – to też osoba, która znajdzie dla nas książkę na regale, doradzi, pomoże w obsłudze katalogu elektronicznego, ale też […]
Specjalista ds. Public Relations, zwany także największym przyjacielem dziennikarza, odpowiada za całościowe planowanie i realizowanie strategii komunikowania się firmy z otoczeniem wewnętrznym i zewnętrznym. Stosując wielkie uproszczenie możemy zatem dojść do wniosku, że to dzięki niemu postrzeganie firmy na rynku jest pozytywne lub negatywne. Czy warto zostać Specjalistą ds. PR? Co trzeba umieć, żeby sprawdzić […]
Zawód górnika jest specyficzną profesją. By go wykonywać należy posiadać ściśle określone predyspozycje, a także przestrzegać zasad obowiązujących w kopalni. Osoby zainteresowane pracą w tym zawodzie powinny koniecznie zapoznać się z warunkami, jakie należy spełnić, by zostać górnikiem. Kim jest górnik? Górnik to osoba pracująca w kopalni odkrywkowej lub podziemnej przy wydobyciu surowców energetycznych, metalicznych, […]
Komornik – podobno jeden z najbardziej znienawidzonych, ale też owianych największą tajemnicą, zawodów w Polsce. Zajęcie to, sportretowane m.in. w filmie pt. “Komornik” (2005, reż. F. Falk), postrzegane jako niewdzięczne i trudne, wiąże się jednak z satysfakcjonującymi zarobkami i gwarancją braku nudy w pracy. Brzmi zachęcająco? Zapraszamy do zapoznania się z wymogami, które musi spełnić […]
Webmaster to specjalista, który na zlecenie klienta projektuje, planuje, koduje, rysuje i następnie aktualizuje oraz dokonuje setek tysięcy drobniejszych i większych poprawek. Brzmi zawile? Boisz się, że sobie nie poradzisz? Fakt, praca webmastera nie należy raczej do miłych, prostych i przyjemnych, ale jeśli lubisz tworzyć, jesteś kreatywny i odporny na kiepski gust klientów, to na […]
Specjalista ds. marketingu to wszechstronnie uzdolniona osoba, której głównym zadaniem jest sprawienie, żeby produkty lub usługi danego przedsiębiorstwa były bardziej rozpoznawalne, chętniej kupowane i wysoko cenione przez grupę docelową. Magia? Po części tak, ale nie trzeba być wcale Sarumanem, żeby radzić sobie na marketingowym polu bitwy – wystarczy odpowiednia wiedza merytoryczna, kreatywność i przebojowość, żeby […]
Ilu z nas chciałoby zostać aktorem, zrobić karierę, zarobić pieniądze, stać się rozpoznawalnym? Okazuje się, że wcale nie tak trudno spełnić to marzenie. Zawodu aktora można się wyuczyć, ale angaż w filmie da się zdobyć także przez przypadek. Kandydat na aktora musi mieć odpowiednie cechy, umiejętności i odrobinę szczęścia. O tym i o innych aspektach […]