Site logo

Kierunek marketing i public relations (pr) w pytaniach i odpowiedziach

Myślisz o studiach w zakresie marketingu i PR, ale zastanawiasz się, czy warto je wybrać, co można po nich robić, jak wygląda tok studiowania, jakie uczelnie je prowadzą? I najważniejsze: czy tak naprawdę to studia dla Ciebie, czy masz odpowiednie predyspozycje? Ten tekst odpowie na najważniejsze pytania o kierunku marketing i public relations (pr).

O czym są studia na kierunku marketing i public relations (pr)?

Słyszeliście pewnie określenie “Janusze marketingu”? Dzięki takim ludziom działania w zakresie marketingu i PR mają złą renomę, kojarzą się z naciąganiem, oszukiwaniem i wciskaniem na siłę towarów i usług.

Studia w tej dziedzinie przygotowują do rzetelnego i uczciwego promowania dóbr. W skrócie, chodzi o planowanie, projektowanie produktów i usług, tworzenie strategii rynkowej i promocji. Celem jest oczywiście sprzedaż i zysk obu stron transakcji!

Gdzie można studiować PR?

Zapoznaj się z ofertą uczelni, prowadzących te studia i dowiedz się więcej o studiach na kierunku marketing i public relations (pr). Studia o marketingu i public relations prowadzą uczelnie państwowe, ale i wiele wyższych szkół prywatnych. Sprawdź, gdzie możesz studiować kierunek marketing i public relations (pr).

Czy marketing i public relations (pr) to kierunek dla mnie?

Jakie cechy charakteru mogą pomóc w studiowaniu marketingu i PR i późniejszej pracy zawodowej? Do tych cech z pewnością należą:

  • zmysł obserwacji
  • zaangażowanie
  • dynamizm
  • dobry kontakt z ludźmi
  • kultura osobista
  • determinacja

Jak wygląda studiowanie marketingu i PR?

Jakie przedmioty można odnaleźć w planie zajęć na marketingu i public relations? Choć są różnice między uczelniami, zwykle na studiach w zakresie marketingu i PR można się spodziewać przedmiotów takich jak:

  • język angielski
  • badania marketingowe
  • narzędzia marketingowe
  • gry decyzyjne
  • odpowiedzialność społeczna biznesu

Czego nauczę się na studiach w zakresie marketingu i PR?

Oczywiście nie ma tu żadnych gwarancji, wiele zależy od Twoich predyspozycji i kierunku specjalizacji. Wielu absolwentów marketingu i PR podkreśla jednak, że ich studia pozwoliły na zdobycie umiejętności takich jak:

  • planowanie i realizowanie strategii marketingowych
  • skuteczne działanie w obszarze pr
  • kreowanie wizerunku
  • tworzenie marki osobistej
  • rozliczanie kampanii marketingowych

Z czego pisać pracę dyplomową z marketingu i PR?

Możliwości jest bardzo wiele, jako przykładowe tematy można wymienić następujące:

  • Wizerunek medialny kobiet w polityce
  • Tworzenie polityki wizerunku przedsiębiorstwa
  • Rola CSR w PR
  • System identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa

Co po studiach w zakresie marketingu i PR?

Absolwenci marketingu i PR bardzo często wybierają:

  • karierę freelancera
  • pracę w dziale marketingu i reklamy
  • doradztwo w zakresie pr
  • bycie rzecznikiem prasowym
  • działalność w sferze politycznej

Szukasz studiów podyplomowych z marketingu i PR?

Jeśli ukończyłeś już studia pierwszego stopnia lub magisterskie, warto zastanowić się nad możliwościami podjęcia studiów podyplomowych na kierunku marketing i public relations (pr) oraz innych studiach o biznesie i ekonomii!

Jakie są zarobki po marketingu i public relations?

Ile zarabiają absolwenci studiów w zakresie marketingu i PR?

Rynek pracy jest bardzo zmienny, wynagrodzenia kształtują się w zależności od zapotrzebowania na pracę w danym zawodzie. Aby dowiedzieć się, jaka jest aktualna sytuacja na rynku pracy, sprawdź nasz serwis Praca!

Co zamiast marketingu i PR?

Marketing i public relations (PR) to jeden z kierunków studiów o biznesie i ekonomii. Sprawdź inne kierunki, które mogą Cię zainteresować.

Koniec artykułu. Może sprawdzisz inne treści?

Sprawdź inne artykuły, które mogą Cię zainteresować

Portal Studia.pl wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia Ci pełnego dostępu do jego funkcjonalności i gromadzeniu danych analitycznych. View more
Akceptuję