Site logo

Zarządzanie oświatą w Kielcach

Organizacja i zarządzanie oświatą Kielce

Gdzie na studia z zarządzania oświatą w Kielcach?

Wszystkie studia z organizacji i zarządzania szkolnictwem, edukacją, szkołami, uczelniami w Kielcach i Świętokrzyskiem

List view

Opinie o zarządzaniu oświatą

Poradniki dla przyszłych studentów organizacji i zarządzania oświatą Kielcach i Świętokrzyskiem. Kierunki z zarządzania szkołami, uczelniami, placówkami edukacyjnymi okiem ekspertów, studentów, absolwentów i pracodawców

Zobacz inne studia pedagogiczne i z zarządzania publicznego w Kielcach

Szukasz innych studiów kształcących na kierunkach związanych z pedagogiką lub zarządzaniem placówkami publicznymi? Sprawdź wszystkie pedagogiczne i administracyjne kierunki studiowania

Kierunek zarządzanie w oświacie - program studiów, praca, zarobki (film)

Zobacz kierunek studiów w wideopigułce. Dowiesz się najważniejszych informacji: o czym są te studia, czego można się na nich nauczyć, przedmioty w planie zajęć, jakie trzeba mieć predyspozycje do kierunku, z czego można pisać pracę dyplomową, gdzie można znaleźć pracę po studiach. Przejrzyj dokładnie ofertę uczelni, które zachęcają do studiowania zarządzania w oświacie. Zapoznaj się z oferowanymi specjalnościami, szczegółowym programem zajęć, poznaj wykładowców oraz współpracę z potencjalnymi pracodawcami. Ten kierunek może nie tylko stworzyć możliwości budowania kariery, ale i rozwijania pasji oraz poszerzania horyzontów.

Czy warto iść na zarządzanie oświatą w Kielcach i Świętokrzyskiem?

Zastanawiasz się nad studiowaniem kierunku organizacja i zarządzanie oświatą na kieleckiej uczelni prywatnej lub państwowej? Podpowiadamy, co warto o tym wiedzieć

Jeśli wahasz się, czy ma sens studiowanie jednego z kierunków związanych z pracą instytucji edukacyjnych i oświatowych, to poniższe informacje będą dla Ciebie bardzo interesujące. Zanim przystąpisz do rekrutacji na studia z zarządzania oświatą – dowiedz się o nich więcej. Sprawdź, jakie są dostępne kierunki oświatowe, jakie dają możliwości studiowania i pracy dla absolwentów. Możesz studiować przede wszystkim na studiach licencjackich (3 lata), a potem na magisterskich uzupełniających (2 lata). Nabywać nowe kompetencje lub pogłębiać wiedzę z wcześniejszych etapów edukacji na temat funkcjonowania krajowych i międzynarodowych instytucji oświatowych możesz również na podyplomówkach i kursach. Na pewno interesuje cię, jakie kierunki i specjalności z zarządzania oświatą masz do wyboru. Można je pogrupować ze względu na program studiów, którego dotyczą oraz przygotowanie do pracy w różnych rodzajach placówek edukacyjnych, szkół podstawowych, liceów, techników, szkół branżowych, szkół policealnych, pomaturalnych i szkół wyższych..

  • Organizacja i zarządzanie oświatą: Pedagogiczne studia administracyjne związane z funkcjonowaniem publicznej edukacji to studia kwalifikacyjne, wymagane od kandydatów na stanowiska dyrektora szkoły oraz inne stanowiska kierownicze w różnych typach placówek oświatowych. To także możliwość kariery w organach założycielskich – przede wszystkim wydziałach oświaty samorządów oraz organach nadzoru pedagogicznego – kuratoriach oświaty. Studenci poznają specyfikę zarządzania przedszkolami i różnymi typami szkół podstawowymi, liceami ogólnokształcącymi, technikami i szkołami branżowymi. Studenci poznają prawo oświatowe i przepisy związane z funkcjonowaniem oświaty, reguły zarządzania instytucjami edukacyjnymi, projektami oraz zespołami ludzkimi ze szczególnym uwzględnieniem nauczycieli i kadry administracyjnej szkół, system funkcjonowania polskiej oświaty, awansu zawodowego i wynagradzania, problematykę ekonomiczną, w tym finansowanie szkolnictwa ze środków publicznych, relacje z organami założycielskimi oraz nadzorem pedagogicznym. Studenci analizują funkcję dydaktyczną, opiekuńczą i wychowawczą oraz zapoznają się z różnymi typami aktywności przedszkolnej szkolnej: działalnością oddziałów i placówek  integracyjnych, specjalnych, dwujęzycznych, sportowych, artystycznych, rolniczych, leśnych, morskich, żeglugi śródlądowej, rybołówstwa, mundurowych. Program studiów zawiera także tematykę zarządzania innymi placówkami oświatowymi takimi jak bursy, szkolne schroniska młodzieżowe, placówki kształcenia ustawicznego i praktycznego, ośrodki dokształcania i doskonalenia zawodowego, ogniska artystyczne umożliwiające rozwijanie zainteresowań i uzdolnień artystycznych. Zarządzanie oświatą wiąże się także ze zdobywaniem wiedzy na temat organizacji i kierowania Młodzieżowymi Ośrodkami Wychowawczymi (MOW), Młodzieżowymi Ośrodkami Socjoterapii (MOS), specjalnymi ośrodkami szkolno-wychowawczymi oraz wychowawczymi dla dzieci i młodzieży wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki, metod pracy i wychowania.
  • Zarządzanie publiczne: Sektor publiczny w Polsce rozwija się dynamicznie od wielu lat. Rozwój ten spowodował wzrost zapotrzebowania na wysoko wykwalifikowanych specjalistów, którzy będą posiadać odpowiednią wiedzę i umiejętności z zakresu zarządzania w sektorze publicznym i społecznym. Kierunek zarządzanie publiczne wychodzi naprzeciw oczekiwaniom współczesnego rynku pracy. Absolwenci tego kierunku będą odpowiednio przygotowani do pełnienia ważnych funkcji w sektorze publicznym, społecznym i instytucjach typu non-profit. Program studiów został przygotowany w oparciu o najlepsze wzorce stosowane na uczelniach zagranicznych od wielu lat. Zajęcia prowadzą często doświadczeni specjaliści z sektora publicznego (np. pracownicy urzędów marszałkowskich i wojewódzkich). Studenci w czasie swoich studiów opanują szereg kluczowych umiejętności, np.: wykorzystanie różnorodnych instrumentów w procesie zarządzania organizacjami z sektora publicznego, kreowanie rozwoju społeczno-gospodarczego przy wykorzystaniu nowoczesnych metod i koncepcji, stosowanie nowatorskich rozwiązań w zakresie współpracy administracji publicznej z otoczeniem zewnętrznym. W programie studiów znajdą się także przedmioty, które w sposób przekrojowy będą prezentować zagadnienia z zakresu zarządzania sektorem publicznym, np.: podstawy działalności biznesowej, podstawy zarządzania, prawo cywilne i handlowe, matematyka i statystyka w zarządzaniu, marketing w administracji publicznej, przedsiębiorczość w sektorze publicznym, e-administracja, gospodarka przestrzenna, współpraca administracji publicznej z otoczeniem, system administracji publicznej, podstawy polityki publicznej.

Studia w Kielcach i w świętokrzyskim

Kielce to stolica województwa świętokrzyskiego i jednocześnie najważniejszy ośrodek akademicki tego regionu. Znajdują się tu, zarówno uczelnie państwowe jak i prywatne, dzięki czemu potencjalni studenci mogą wybierać spośród oferty około 130 kierunków. Co roku na tutejszych uczelniach studiuje ponad 20 tysięcy studentów, a progi uczelni w roli absolwentów opuszcza około 7 tysięcy osób. Na co dzień studiują oni na studiach licencjackich, inżynierskich, jednolitych magisterskich, magisterskich uzupełniających lub podyplomowych. Atutem tutejszych uczelni jest ich bardzo nowoczesna infrastruktura, w tym laboratoria. Miasto i jego ośrodki studenckie rozwijają się w dużej mierze dzięki wsparciu finansowemu z dotacji unijnych, co wpływa korzystnie na jakość i komfort studiowania. W samych Kielcach zarejestrowanych jest blisko 30 tysięcy firm, co jest sporym atutem tego miasta i daje wiele możliwości pracy absolwentom oraz studentom. Oczywiście nie samą nauką człowiek żyje. W Kielcach studenci mają ciekawe możliwości spędzania wolnego czasu między zajęciami lub do nauki na świeżym powietrzu. Miasto położone jest w Górach Świętokrzyskich, które są doskonałym miejscem wypadowym, na przykład na całodniowe wycieczki. Kielce należą również do najbardziej zielonych miast w Polsce, na co wpływ mają liczne parki i lasy. Aż 25% miasta to zieleń. Najbardziej znane miejsca aktywnego wypoczynku to Park Staszica, Chęcińsko-Kielecki Park Krajobrazowy, czy też Rezerwat Kadzielnia. Ponad 230 kilometrów tras rowerowych w mieście oraz w okolicznych górach, to wspaniała wiadomość dla fanów turystyki rowerowej. W mieście działają również liczne puby, kluby muzyczne i restauracje. Oferta teatrów i kin studyjnych wpływa na rozwój kulturalny studentów. Fani historii i zwiedzania mogą odwiedzić Muzeum Narodowe w Kielcach, Jaskinię Raj, czy nieodległy Zamek Królewski w Chęcinach. Kielce to niejedyny ośrodek akademicki w województwie świętokrzyskim. Studiowanie możliwe jest również w takich miejscowościach jak Sandomierz, Pińczów i Ostrowiec Świętokrzyski. Uczelnie z tych miejscowości opuszcza kilkuset absolwentów rocznie.

Studia podyplomowe z zarządzania w oświacie w Kielcach i Świętokrzyskiem

Gdzie w Kielcach i Świętokrzyskiem zdobywać wiedzę z zarządzania w oświacie na studiach podyplomowych, kursach, szkoleniach - stacjonarnych i on-line?

Praca po studiach z zarządzania w oświacie

Zastanawiasz się, jakie perspektywy pracy po skończeniu zarządzania w oświacie na kieleckich i świętokrzyskich uczelniach?

Studia związane z funkcjonowaniem sfery edukacyjnej i oświatowej przede wszystkim przygotowują do pracy w instytucjach publicznych i samorządowych oraz innych instytucjach związanych z funkcjonowaniem oświaty na różnych szczeblach: lokalnym, krajowym i międzynarodowym. To także kariera w jednostkach podległych urzędom np. urzędach edukacji, kultury, sztuki, sportu, jak również w szkołach, bibliotekach i innych ośrodkach edukacyjnych. Zatrudnienie w instytucjach publicznych to również praca w funduszach oraz ośrodkach pokrewnych związanych np. z edukacją czy pomocą osobom dotkniętym różnymi trudnościami. Aby realizować się w zarządzaniu tymi jednostkami warto ukończyć studia z zarządzania oświatą oraz kierunki pokrewne. Dają one pewną wiedzę i kompetencje do zajmowania stanowisk menedżerskich.

  • Dyrektor szkoły i pracownik oświatowy: W celu pracy na stanowisku dyrektora szkoły, najpierw przez wiele lat trzeba być czynnym nauczycielem, a następnie ukończyć specjalistyczne studia z zarządzania w oświacie i ubiegać się o stanowisko dyrektora szkoły. Dyrektor szkoły to osoba, która kieruje placówką oświatową, jest jej przedstawicielem na zewnątrz, a także jest przełożonym nauczycieli i innych pracowników szkoły. Jest on swoistym kierownikiem zakładu pracy dla zatrudnionych w placówce nauczycieli i sprawuje nadzór pedagogiczny nad innymi zatrudnionymi tam pracownikami. Jest to bardzo ważny i odpowiedzialny zawód. Dyrektor musi dbać o bezpieczeństwo i rozwój jednostki, którą zarządza, a dodatkowo musi to robić zgodnie z określonymi przepisami prawa. Przy tych wszystkich wyzwaniach ważne jest, że zarządza grupą kilkudziesięciu, a nawet kilkuset pracownikami i tysiącami uczniów. Ma tak dużo zadań i obowiązków, że nie sposób tutaj wymienić wszystkich, ale najważniejsze z nich to: dysponowanie środkami określonymi w planie finansowym szkoły lub placówki przez radę szkoły, decydowanie w sprawach zatrudniania i zwalniania nauczycieli oraz pracowników niebędących nauczycielami, decydowanie w sprawie przyznawania nagród oraz wymierzania kar porządkowych nauczycielom, oraz innym pracownikom szkoły lub placówki, realizuje uchwały rady szkoły lub placówki oraz rady pedagogicznej (realizacja zadań zgodnych z uchwałami rady pedagogicznej i rady szkoły), przewodniczy radzie pedagogicznej, sprawuje nadzór pedagogiczny nad kierunkiem kształcenia, występuje z wnioskami, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej i rady szkoły, w sprawach odznaczeń, nagród i innych wyróżnień dla nauczycieli, współpracuje ze szkołami wyższymi w celu organizacji praktyk pedagogicznych, współpracuje z członkami rady szkoły, rady pedagogicznej, rodzicami i samorządem uczniowskim, stwarza warunki do rozwoju i samodzielnej pracy uczniów, skreśla ucznia w określonych w statucie szkoły przypadkach z listy uczniów (na podstawie uchwały rady pedagogicznej oraz po zasięgnięciu opinii samorządu uczniowskiego lub na pisemny wniosek rodziców bądź pełnoletniego ucznia o skreślenie z listy uczniów), odpowiada za realizację zaleceń wynikających z orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego ucznia, dba o wzbogacanie form działalności dydaktycznej w szkole, w tym działalności wychowawczej, dydaktycznej i innowacyjnej szkoły lub placówki, dba o zapewnienie pomocy nauczycielom w realizacji zadań dydaktycznych i w doskonaleniu zawodowym, współpracuje z lekarzami sprawującymi profilaktyczną opiekę zdrowotną nad dziećmi, sprawuje opiekę nad przebywającymi w szkole dziećmi i młodzieżą, wykonuje zadania związane z zapewnieniem bezpieczeństwa uczniom i nauczycielom podczas pobytu w szkole, dba o dydaktyczny i wychowawczy poziom szkoły lub placówki, wykonuje inne zadania wynikające z przepisów szczególnych.
  • Urzędnik państwowy: Urzędnik państwowy to potoczne określenie osoby wchodzącej w skład korpusu Służby Cywilnej – pracownika służby cywilnej (zatrudnionego na podstawie umowy o pracę), urzędnika służby cywilnej (zatrudnionego na podstawie mianowania) lub osoby zajmującej wyższe stanowisko w administracji państwowej (zatrudnionej na podstawie powołania). To bardzo wymagająca praca, wbrew opiniom o „leniwych urzędnikach” zwykle ich dzień pracy jest szczelnie wypełniony. Praca opiera się w dużej mierze na analizie dokumentów, załatwianiu formalności oraz podejmowaniu decyzji w sprawach publicznych. To ogromna odpowiedzialność i konieczność przestrzegania ustawowych terminów na załatwianie poszczególnych spraw, podejmowanie kroków administracyjnych. Urzędnik musi charakteryzować się bezstronnością, nieprzekupnością i „miękkimi kompetencjami”, takimi jak dobra współpraca w zespole. W dodatku musi być dyspozycyjny – np. może być przeniesiony decyzją przełożonego na inne stanowisko w urzędzie, do innego urzędu, a nawet oddelegowany czasowo do pracy w innej miejscowości. Jako absolwent studiów administracyjnych możesz starać się o pracę m.in. jako urzędnik państwowy w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów (czyli premiera), urzędach ministrów i przewodniczących komitetów wchodzących w skład Rady Ministrów, urzędach centralnych organów administracji rządowej, urzędach wojewódzkich oraz innych urzędach państwowych działających w terenie, Krajowej Informacji Skarbowej i izbach administracji skarbowej, służbach mundurowych – w tym Policji i Straży Granicznej.
  • Pracownik kuratorium oświaty: Pracownik kuratorium oświaty jest tradycyjnym urzędnikiem państwowym. Głównym zadaniem pracowników tego wydziału jest nadzór pedagogiczny. Ponadto kurator zajmuje się przygotowywaniem rocznego planu kontrolnego szkół na danym terenie oraz ocenianiem placówek oświatowych pod kątem merytorycznym, wychowawczym i funkcjonalnym. Podobnej ocenienie poddawani się także nauczyciele.
  • Pracownik wydziału edukacji urzędu miasta i województwa: Pracownik wydziału edukacji urzędu miasta i województwa jest tradycyjnym urzędnikiem gminnym. Do zadań jednostki należą sprawy oświaty, w tym szkół, przedszkoli i innych placówek oświatowo – wychowawczych. Są to zadania zlecone przez marszałka lub prezydenta miasta zgodne z uchwałami rady miasta.
  • Pracownik Ministerstwa Edukacji Narodowej: Pracownik Ministerstwa Edukacji Narodowej jest urzędnikiem państwowym. Ministerstwo realizuje zadania związane z przygotowywaniem strategicznych rozwiązań, rozwojem i finansowaniem: przedszkoli, szkół podstawowych, ponadpodstawowych, specjalnych i policealnych, polskich szkół za granicą, uczelni, instytutów badawczych, instytutów naukowych. Pracownicy realizują strategię wskazaną przez sejm i senat. Są to zadania zgodne z ustawami i rozporządzeniami. Dodatkowo współpracują z jednostkami samorządowymi.
  • Kierownik administracyjny na uczelni: W celu pracy na stanowisku menedżera akademickiego warto ukończyć studia z zarządzania w oświacie. Kierownik administracyjny kieruje administracją i gospodarką uczelni, podejmuje decyzje dotyczące mienia w zakresie zwykłego zarządu z wyłączeniem spraw zastrzeżonych w ustawie lub statucie dla organów uczelni. Do głównych obowiązków menedżera akademickiego należą: nadzór nad pracą podległego personelu (np. pracownicy dziekanatów, administracji itp.) organizowanie sprawnej pracy biura zgodnej z uchwałą uczelni, nadzór nad zaopatrzeniem w artykuły niezbędne dla funkcjonowania biura, nadzór nad sprawami gospodarczymi, organizowanie pracy firm współpracujących (np. firm remontowo-budowlanych, serwisowych itp.) Jest to bardzo odpowiedzialne stanowisko i związane z posiadaniem wiedzy i umiejętności w wielu zakresach.
  • Dziekan: W celu pracy na stanowisku Dziekana nie wystarczy ukończyć odpowiedniego poziomu studiów. Dodatkowo warto ukończyć odpowiednie studia podyplomowe z zarządzania lub zarządzania oświatą, uzyskać odpowiedni tytuł naukowy oraz, co najważniejsze, zostać wybranym przez przedstawicieli wydziału. Dziekan dba o przestrzeganie prawa i porządku przez pracowników wydziału, kontroluje przestrzeganie dyscypliny pracy oraz egzekwuje stosowanie przez podległych sobie pracowników przepisów powszechnie obowiązujących oraz wewnętrznych dotyczących funkcjonowania uczelni. Jest tak naprawdę zarządcą całego wydziału.
  • Prodziekan: W celu pracy na stanowisku prodziekana należy zdobyć odpowiedni tytuł naukowy. Warto też ukończyć studia podyplomowe z zakresu zarządzania oświatą. Dziekani wybierają swoich zastępców na okres sprawowania przez siebie funkcji. Prodziekani mają różne obowiązki i zadania, jednak ich głównym zadaniem jest opieka nad studentami i wydziałem. Podejmują decyzje w sprawach studenckich, wynikających z Regulaminu Studiów oraz rozpatrują inne, indywidualne sprawy studentów Wydziału. Np. wyrażają zgodę na: przeprowadzenie egzaminów komisyjnych, przedłużenie terminu złożenia indeksu w dziekanacie w celu zaliczenia semestru.
  • Rektor: W celu pracy na stanowisku Rektora nie wystarczy ukończyć odpowiedniego poziomu studiów. Dodatkowo trzeba ukończyć odpowiednie studia podyplomowe z zarządzania lub zarządzania oświatą, uzyskać odpowiedni tytuł naukowy oraz, co najważniejsze, zostać wybranym przez przedstawicieli uczelni. Rektor to najważniejsza osoba na uczelni. Stoi na czele administracji i zarządza instytucją. Do jego podstawowych obowiązków należy planowanie rozmaitych działań oraz opracowywanie strategii funkcjonowania szkoły wyższej. Rektor dba o przestrzeganie prawa i porządku przez pracowników uczelni, kontroluje przestrzeganie dyscypliny pracy oraz egzekwuje stosowanie przez podległych sobie pracowników przepisów powszechnie obowiązujących oraz wewnętrznych dotyczących funkcjonowania uczelni. Jest tak naprawdę zarządcą całej uczelni.
  • Kierownik administracyjny w szkole: W celu pracy na stanowisku kierownika administracyjnego w szkole warto ukończyć studia z zarządzania w oświacie. Kierownik administracyjny kieruje administracją i gospodarką szkoły, podejmuje decyzje dotyczące mienia w zakresie zwykłego zarządu z wyłączeniem spraw zastrzeżonych w ustawie lub statucie. Do głównych obowiązków kierownika administracyjnego w szkole należą: nadzór nad pracą podległego personelu (np. pracownicy sekretariatu, administracji itp.) organizowanie sprawnej pracy biura zgodnej ze statutem, nadzór nad zaopatrzeniem w artykuły niezbędne dla funkcjonowania biura, nadzór nad sprawami gospodarczymi, organizowanie pracy firm współpracujących (np. firm remontowo-budowlanych, serwisowych itp.) Jest to bardzo odpowiedzialne stanowisko i związane z posiadaniem wiedzy i umiejętności w wielu zakresach.
  • Wychowawca w ośrodkach specjalistycznych i szkołach: W celu pracy jako wychowawca w ośrodkach specjalistycznych i szkołach należy ukończyć studia pedagogiczne. Zalecanym kierunkiem jest zatem pedagogika specjalna. Wychowawca wypełnia zadania zawarte w indywidualnym planie pracy. Na jednego wychowawcę w placówce przypada nie więcej niż osiem dzieci. Typowe zadania: poznanie potrzeb dziecka, wykonywanie czynności zgodnie z potrzebami podopiecznych, zapewnienie opieki wychowankom, wychowywanie dzieci, kształtowanie zasad, wartości u podopiecznych, stworzenie domowej atmosfery w placówce, czynności pielęgnacje, podawanie posiłków, odprowadzanie dzieci do szkoły oraz odbieranie ic, pomoc w odrabianiu lekcji, organizacja czasu wolnego w placówce, współdziałanie z rodziną wychowanka, kontakt z nauczycielami podopiecznych, przygotowanie wychowanków do samodzielnego życia, opracowanie indywidualnego planu pracy, prowadzenie karty pobytu dziecka.
  • Pedagog – naukowiec: Jako absolwent studiów z zarządzania oświatą możesz rozpocząć aktywność naukową na uczelni lub w instytucji badawczej. Nieuniknione będą wtedy studia doktoranckie (po studiach magisterskich uzupełniających), praca naukowa, niekiedy praca dydaktyczna (uczenie studentów). Będziesz uczestniczyć w pracach badawczych, na ich podstawie przygotowywać artykuły i inne publikacje naukowe, uczestniczyć w seminariach i konferencjach związanych z zarządzaniem oświatą.

Praca po studiach w Kielcach i w świętokrzyskim

Rynek pracy w Kielcach jest bardzo przyjazny absolwentom, którzy płynnie mogą na niego wejść i rozpocząć swoją karierę zawodową. W Kielcach zarejestrowanych jest blisko 30 tysięcy firm, które dają wiele możliwości studentom, dzięki czemu wielu z nich rozpoczyna swoją pracę jeszcze w trakcie edukacji i kontynuuje ją równolegle ze studiami. Obecnie stopień bezrobocia w tym mieście wynosi 5,5% i jest niższy niż średnia krajowa. Jest to bardzo atrakcyjne miejsce do nauki i życia. W okolicach Kielc znajduje się wiele dużych firm, które mogą być atrakcyjne dla absolwentów tutejszych uczelni. Do największych firm należą Grupa PSB Handel w Wełeczu, Celsa Huta w Ostrowcu Świętokrzyskim, Enea Elektrownia Połaniec, MAN BUS Sp. z o. o. w Starachowicach, NSG Group Polska Sp. z o. o. w Sandomierzu, Lafarge Cement S.A. w Małogoszczy i inne. W samych Kielcach również znajduje się wiele firm, które są godne uwagi. Do największych pracodawców w mieście należą: Cersanit S.A., Kolporter Sp. z o. o., Grupa Kapitałowa Echo Investment, Grupa kapitałowa Barlinek, Frega Frejowski, Garbol Sp. J., NSK Bearing Polska S.A, czy też Karry Polska Sp. z o. o. To firmy, które potrzebują wysokiej jakości specjalistów i wykształconych absolwentów. Pracę w nich znajdą osoby o bardzo różnym wykształceniu, zarówno biznesowym i marketingowym, jak i po kierunkach bardziej technicznych. To sprawia, że Kielce i cały region województwa świętokrzyskiego jest atrakcyjny jako rynek pracy.

Zawód: Pedagog

Większość społeczeństwa utożsamia pedagoga wyłącznie z pracą za niewielkie pieniądze w szkołach podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimazjalnych. Ci specjaliści znajdują jednak zatrudnienie także w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, gdzie ich podstawowym zadaniem jest organizowanie profesjonalnej pomocy i opieki dla dzieci i młodzieży i zapewnienie im prawidłowego rozwoju. Czym zajmuje się pedagog? Na pewno każdy z Was miał kiedyś przyjemność (lub nieprzyjemność) trafić do

Czytaj więcej »

Zawód: Coach

W Polsce są tysiące coachów, a uczelnie kształcą kolejnych adeptów niezwykle popularnej ostatnio profesji. Nie każdy może jednak zostać „osobistym trenerem”, ale każdemu zapewne przyda się chociaż część jego umiejętności, jeśli nie w życiu zawodowym, to na pewno w życiu prywatnym. Kim jest coach? To osoba, która pomaga ludziom w odkrywaniu najlepszej drogi do wyznaczonego celu i odnalezieniu pokładów niewykorzystanego

Czytaj więcej »

Zawód: specjalista do spraw szkoleń i rozwoju (szkoleniowiec)

Co to jest zawód szkoleniowiec – co musisz wiedzieć. Na czym polega ta praca w branży HR? Jak zdobyć kwalifikacje i uprawnienia do wykonywania tej profesji? Jakie trzeba mieć predyspozycje i przygotowanie? Jak wygląda kariera? Ile się zarabia? Czym jest zawód specjalista do spraw szkoleń? Szkoleniowiec to osoba, która ma za zadanie projektowanie, organizowanie i prowadzenie szkoleń oraz programów rozwoju

Czytaj więcej »
Portal Studia.pl wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia Ci pełnego dostępu do jego funkcjonalności i gromadzeniu danych analitycznych. View more
Akceptuję