Studiowanie tej specjalności ma przybliżyć studentom bieżące problemy i trendy w sektorze turystyki międzynarodowej, zapoznać ich z metodami administrowania instytucjami rekreacji i turystyki. Umożliwia ona zdobycie profesjonalnych kwalifikacji menadżerskich niezbędnych do zarządzania podmiotami gospodarczymi działającymi w branży turystycznej. Studenci mają możliwość poznać sepecyfikę zjawisk występujących w turystyce, a także procedury związane z podejmowaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej w branży turystycznej w warunkach postępującej integracji w skali globalnej i regionalnej.
Najczęściej wykładane przedmioty:
podstawy turystyki, podstawy hotelarstwa, marketing i promocja usług turystycznych, etyka, prawo w turystyce i hotelarstwie, komunikacja interpersonalna, finansowanie działalności turystycznej, fundusze Unii Europejskiej, agroturystyka, organizacja turystki w Polsce i Unii Europejskiej, zarządzanie personelem, podstawy psychologii, BHP w turystyce, umowy w turystyce, system motywacji i kontroli pracy, zasoby turystyczne Polski, prawo pracy, zamówienia publiczne, promocja i reklama w turystyce, obsługa ruchu turystycznego, technologia informacyjna w hotelarstwie i gastronomii, zarządzanie jakością w turystyce, zarządzanie przedsiębiorstwem turystycznym, geografia turystyczna, zagospodarowanie turystyczne, strategie rozwoju turystyki, planowanie i realizacja imprez turystycznych, negocjace w turystyce.
Po studiach abslowent tej specjalności może znaleźć zatrudnienie jako:
- organizator usług hotelarskich,
- recepcjonista,
- menadżer obiektu hotelarskiego (hotelu, pensjonatu)
- agent turystyczny
- pracownik biura podróży
- pracownik informacji turystycznej
- pracownik administracji samorządowej w wydziałach, referatach ds. turystyki, promocji miast, biura organizacji imprez,
- pracownik organizacji społecznych w Regionalnych i Lokalnych Organizacjach Turystycznych.