Pearson Edexcel przebadał studentów prywatnych uczelni wyższych. Pytał ich, czy obok tradycyjnej ścieżki akademickiej, chcieliby zdobywać dodatkowe kwalifikacje zawodowe oraz jakiego rodzaju kwalifikacje są dla nich najbardziej atrakcyjne.
W związku z różnicami pomiędzy zapotrzebowaniem polskich pracodawców, a rezultatami polskiego systemu edukacji Pearson Edexcel zapytał studentów, czy chcieliby nabyć dodatkowe umiejętności, bardziej adekwatne do zapotrzebowań dzisiejszego rynku pracy.
Z badań wynika, że 75 proc. studentów odczuwa potrzebę zdobycia dodatkowych kwalifikacji zawodowych równolegle z tradycyjną ścieżką akademicką. Większość z tej grupy, bo aż 70 proc. chciałoby takie kwalifikacja uzyskać w trybie zaocznym, jednocześnie spora część, bo aż 33 proc. chciałoby uczyć się poprzez e-learning (część studentów zaznaczała dwie odpowiedzi). Największe zainteresowanie wzbudzają kwalifikacje biznesowe, z takich dziedzin jak HR, marketing czy zarządzanie. Chciałoby je zdobyć 43 proc. badanych studentów. Na kolejnym miejscu znalazły się kwalifikacje z dziedziny IT (30 proc.).
Badanie odbyło się czerwcu tego roku i objęło studentów z prywatnych uczelni wyższych o profilu biznesowym i informatycznym w Krakowie oraz Ostrowcu Świętokrzyskim.