Studenci, którzy marzą o karierze w sprzedaży, dzięki naszemu przedsięwzięciu otrzymują niepowtarzalną szansę na profesjonalną ocenę swojej wiedzy i umiejętności. – uważa dr Piotr Kwiatek, dyrektor ds. rozwoju NTPP i jednocześnie pomysłodawca konkursu – W tym roku do współpracy przy organizacji „Studenckich Gwiazdach Sprzedaży” pozyskaliśmy kolejne uznane w swoich branżach firmy. Osoby, które wezmą udział w naszym konkursie, będą rywalizowały o staże zawodowe w PZU, koncernie Philip Morris, spółkach Grupy Eurocash i Grupy BCC oraz spółce Groupon.
Podobnie jak w roku ubiegłym, tegoroczna edycja „Studenckich Gwiazd Sprzedaży” przebiegać będzie w dwóch etapach. Od 4 do 28 lutego br. należy poprzez stronę www.gwiazdysprzedazy.pl zarejestrować swój udział w konkursie oraz nadesłać na adres konkurs@gwiazdysprzedazy.pl rozwiązanie jednego z zamieszczonych tam zadań, tzw. case study. Do 14 marca br. komisja konkursowa, złożona z przedstawicieli organizatora oraz firm – partnerów konkursu, wybierze 32 finalistów. 27 marca br. w siedzibie NTPP powalczą oni o tytuł „Studenckiej Gwiazdy Sprzedaży” oraz przewidziane w regulaminie nagrody.
W finałowej rozgrywce uczestnicy zaprezentują swoją wiedzę i predyspozycje zawodowe najpierw indywidualnie, a następnie podczas warsztatów w ramach czteroosobowych zespołów. Członkowie komisji będą oceniali kandydatów przede wszystkim pod kątem posiadanych umiejętności strategiczno-analitycznych, zdolności interpersonalnych oraz umiejętności z zakresu technik sprzedaży i negocjacji, w tym przygotowania i prezentacji oferty sprzedażowej. Zwycięzcę oraz 4 laureatów konkursu, którym przyznane zostaną staże oraz nagrody rzeczowe, poznamy jeszcze tego samego dnia podczas uroczystej gali finałowej.
Jeśli chcemy jako studenci brać czynny udział w rynku pracy i stanowić o swoim zawodzie, to niestety musimy pomyśleć już teraz, jak wybić się ponad ogrom magistrów z dyplomem, którym często brakuje jednak umiejętności. – mówi Jakub Kośmider z Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, zwycięzca I edycji konkursu NTPP, obecnie pracownik Allegro Group – „Studenckie Gwiazdy Sprzedaży” to szansa, by zostać zauważonym przez headhunterów
z najlepszych firm.