Site logo

Rachunkowość w zarządzaniu jednostkami gospodarczymi

Absolwenci tego kierunku uzyskują praktyczną wiedzę niezbędną do samodzielnego prowadzenia ksiąg rachunkowych oraz doskonalenie umiejętności wykorzystania rachunkowości i finansów w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Poznają sposoby opisu stanu majątkowego i sytuacji finansowej przedsiębiorstw oraz zasady prowadzenia jego działalności bieżącej i rozwojowej. Znajomość rachunkowości finansowej, zarządczej, bankowej, podatkowej, budżetowej, organizacji rachunkowości oraz technik komputerowych wykorzystywanych w księgowości znacznie wzbogaca przyszłe perspektywy zawodowe studentów. Poznają oni również prawo podatkowe, również międzynarodowe i podstawy procesu ewidencji zdarzeń gospodarczych w firmach i organizacjach.

Najczęściej wykładane przedmioty:

rachunek kosztów w przedsiębiorstwie, ewidencja komputerowa, badanie sprawozdań finansowych, rachunkowość podatkowa, organizacja rachunkowości, bilansoznawstwo, rachunkowość budżetowa, rachunkowość ubezpieczeniowa, kontrola skarbowa, decyzyjne rachunki kosztów

Po studiach:

Absolwent może podjąć pracę:

– na stanowisku księgowego

– w roli analityka kosztowego i materiałowego, kalkulatora procesów gospodarczych

– w komórkach finansowo-księgowych na stanowisku kasjera, referenta ds. ewidencyjnych, kosztowych czy płacowych

– związaną ze sporządzaniem sprawozdań bilansowych, podatkowych, dla ZUS-u i DUS-u.,

Koniec artykułu. Może sprawdzisz inne treści?

Sprawdź inne artykuły, które mogą Cię zainteresować

Doradztwo zawodowe i personalne

Jak określić preferencje zawodowe drugiej osoby? Jak pomóc jej w wyborze zawodu? I wreszcie jak skutecznie przeprowadzić selekcję pracowników i w ogóle zarządzać zasobami ludzkimi?

Czytaj więcej »

Zawód: Project Manager

Komunikacja interpersonalna nie sprawia Ci problemu? Bezustanne negocjacje z zespołem projektowym, bezpośrednimi przełożonymi i podwykonawcami to dla Ciebie ciekawe wyzwanie, a nie koszmar prowadzący do

Czytaj więcej »

Zawód: Specjalista ds. sprzedaży

Aktywna sprzedaż produktów lub usług, znajdujących się w ofercie handlowej danej firmy, to główne zadanie każdego specjalisty ds. sprzedaży. Jego działania ukierunkowane są zarówno na

Czytaj więcej »
Portal Studia.pl wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia Ci pełnego dostępu do jego funkcjonalności i gromadzeniu danych analitycznych. View more
Akceptuję