Site logo

Podyplomowe pedagogika specjalna Opole

Podyplomowe z pedagogiki specjalnej w Opolu

Gdzie studiować podyplomowo pedagogikę specjalną w Opolu?

Wszystkie studia podyplomowe z z pedagogiki rewalidacyjnej, rehabilitacyjnej (oligofrenopedagogiki, surdopedagogiki, tyflopedagogiki), pedagogiki leczniczej (terapeutycznej), pedagogiki zdolnych i uzdolnionych, pedagogiki korekcyjnej, pedagogiki resocjalizacyjnej w Opolu i na Opolszczyźnie i on-line

Zobacz wszystkie podyplomowe z pedagogiki specjalnej on-line

Jeśli szukasz podyplomowej pedagogiki specjalnej w Opolu i na Opolszczyźnie, mogą Cię zainteresować także "podyplomówki", szkolenia i kursy prowadzone w systemie on-line

Zobacz inne kierunki podyplomowe pedagogiczne w Opolu

Myślisz nie tylko o podyplomowych pedagogiki specjalnej, ale także innych kierunkach związanych z nauczaniem, wychowaniem i opieką? Sprawdź wszystkie kierunki "podyplomówek"z pedagogiki

Czy warto studiować podyplomowo pedagogikę specjalną w Opolu i na Opolszczyźnie?

Zastanawiasz się nad "podyplomówką" z pedagogiki rewalidacyjnej, rehabilitacyjnej (oligofrenopedagogiki, surdopedagogiki, tyflopedagogiki), pedagogiki leczniczej (terapeutycznej), pedagogiki zdolnych i uzdolnionych, pedagogiki korekcyjnej, pedagogiki resocjalizacyjnej na uczelni prywatnej lub państwowej? Podpowiadamy, co warto o tym wiedzieć.

Trwający rozwój metod badawczych oraz rozwój społeczeństwa spowodowały szybki napływ studiów podyplomowych. Proces ten pogłębiają szybkie zmiany zachodzące w życiu człowieka i prawidłowego rozwoju. W obszernej kategorii studiów podyplomowych na kierunkach związanych z pedagogiką specjalną znajdują się programy stworzone z myślą o pedagogach, nauczycielach i pasjonatach, którzy chcieliby rozwijać się i pogłębiać zdobytą wiedzę.
Studia podyplomowe z zakresu pedagogiki specjalnej pozwalają na uzyskanie bardzo specjalistycznej i ukierunkowanej wiedzy, obejmującej również zagadnienia praktyczne i dające dodatkowe uprawnienia. Studia pedagogiczne wymagają od absolwenta ciągłego aktualizowania i dostosowywania zdobytej wiedzy do zmian zachodzących w świecie oraz w czasie szybkiego rozwoju metod komunikacji.

  • Podyplomowa oligofrenopedagogika: Podyplomowe studia na kierunku oligofrenopedagogika skierowane są do nauczycieli i wychowawców w placówkach szkolnictwa specjalnego, szkołach i przedszkolach z oddziałami integracyjnymi, organizacjach, towarzystwach i stowarzyszeniach, którzy nie posiadają kwalifikacji do pracy z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną umysłowo a chcieliby uzyskać kwalifikacje. Zajęcia umożliwiają uzyskanie kwalifikacji do wykonywania zawodu nauczyciela w zakresie pedagogiki specjalnej – oligofrenopedagogiki. Celem studiów jest nabycie wiedzy, umiejętności i kompetencji do realizacji zadań z zakresu edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną w różnym stopniu oraz wychowania uczniów z obniżoną sprawnością intelektualną w warunkach kształcenia specjalnego, integracyjnego i ogólnodostępnego.
  • Podyplomowa surdopedagogika: Podyplomowe studia na kierunku surdopedagogika skierowane są do absolwentów studiów pedagogicznych. Słuchaczami mogą być osoby, które chcą uzyskać kwalifikacje do pracy z dziećmi. Głównym celem studiów jest przygotowanie merytoryczne i praktyczne do pracy z dziećmi i młodzieżą niesłyszącą i słabo słyszącą w przedszkolach, szkołach: specjalnych, integracyjnych i ogólnodostępnych oraz poradniach psychologiczno-pedagogicznych, poradniach Polskiego Związku Głuchych, ośrodkach wczesnej interwencji. Zajęcia pozwalają na uzyskanie niezbędnej wiedzy teoretycznej oraz praktycznych umiejętności, które przydadzą się w pracy zarówno dydaktycznej, jak i opiekuńczo-wychowawczej z dziećmi, młodzieżą, a także osobami dorosłymi, które są niesłyszące lub słabosłyszące.
  • Podyplomowa pedagogika korekcyjna: Podyplomowe studia na kierunku pedagogika korekcyjna skierowane są do nauczycieli, wychowawców, pedagogów, osób posiadających wykształcenie wyższe magisterskie lub zawodowe z przygotowaniem pedagogicznym, zainteresowanych zdobyciem dodatkowych kwalifikacji w zakresie prowadzenia zajęć korekcyjno-kompensacyjnych z dziećmi i z młodzieżą. Zajęcia mają charakter kwalifikacyjny i przygotowują do prowadzenia specjalistycznych zajęć o charakterze stymulującym i korekcyjno-kompensacyjnym z dziećmi i z młodzieżą ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się i zaburzeniami utrudniającymi im funkcjonowanie społeczne.
  • Podyplomowa edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu: Podyplomowe studia edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu skierowane są do absolwentów studiów pedagogicznych, którzy są zainteresowani pracą z dziećmi i młodzieżą z diagnozą spektrum autyzmu. Program studiów przewiduje przekazanie uczestnikom wiedzy i umiejętności na temat całościowych zaburzeń rozwojowych dzieci i młodzieży. Odpowiada on na potrzeby nauczycieli i specjalistów w rozpoznawaniu i zaspokajaniu potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dzieci i uczniów z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi.
  • Podyplomowa oligofrenopedagogika: Podyplomowe studia na kierunku edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną skierowane są do osób pragnących zdobyć przygotowanie do pracy w szkołach i ośrodkach specjalnych sprofilowanych na kształcenie osób z niepełnosprawnością intelektualną. Celem studiów jest zdobycie kwalifikacji pedagoga specjalnego – oligofrenopedagoga oraz nauczyciela wspomagającego poprzez nabycie wiedzy, umiejętności i kompetencji do realizacji zadań z zakresu edukacji i wychowania uczniów z obniżoną sprawnością intelektualną w warunkach kształcenia specjalnego, integracyjnego i ogólnodostępnego.
  • Podyplomowa tyflopedagogika: Podyplomowe studia na kierunku tyflopedagogika skierowane są do osób posiadających przygotowanie pedagogiczne. Celem zajeć jest wyposażenie słuchaczy w specjalistyczną wiedzę i umiejętności do pracy z dziećmi i młodzieżą słabowidzącą i niewidomą w zakresie przygotowania psychologiczno-pedagogicznego specjalnego, dydaktyki specjalnej oraz wiedzy praktycznej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego
  • Podyplomowe wczesne wspomaganie rozwoju dziecka: Podyplomowe studia na kierunku wczesne wspomaganie rozwoju dziecka skierowane są do absolwentów studiów pedagogicznych, psychologicznych i fizjoterapeutycznych. Zajęcia przygotowują do prowadzenia zajęć z wczesnego wspomagania rozwoju dziecka ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi. Program studiów wpisuje się w aktualne wytyczne dotyczące kształcenia specjalistów wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej.
  • Podyplomowa stymulacja złymsów i integracja sensoryczna: Podyplomowe studia na kierunku stymulacja zmysłów i integracja sensoryczna skierowane są do absolwentów studiów pedagogicznych, psychologicznych i fizjoterapeutycznych. Zajęcia mają na celu przygotowanie słuchaczy także do przeprowadzania procesów diagnozy integracji sensorycznej w oparciu o wiedzę z zakresu biologii oraz psychologii.
  • Podyplomowa edukacja włączająca: Podyplomowe studia na kierunku edukacja włączająca skierowane są do absolwentów studiów pedagogicznych, psychologicznych i fizjoterapeutycznych. Celem zajęć jest merytoryczne i praktyczne przygotowanie uczestników do pracy jako terapeuta, nauczyciel wspomagający i nauczyciel prowadzący edukację włączającą w przedszkolach, szkołach i innych placówkach oświaty prowadzących działania z zakresu edukacji włączającej, do pracy z dziećmi i młodzieżą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, a także do diagnozowania konkretnych zaburzeń u dzieci.
  • Podyplomowa pedagogika specjalna: Podyplomowe studia na kierunku pedagogika specjalna skierowane są do absolwentów studiów pedagogicznych, a w szczególności do osób chcących podnieść swoje kompetencje zawodowe poprzez doskonalenie, wzbogacenie i aktualizowanie posiadanej wiedzy. Głównym celem zajęć jest nabycie przez studentów wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych w zakresie: pedagogiki specjalnej, dydaktyki specjalnej oraz pracy z dziećmi i uczniami ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi.

Studia podyplomowe w Opolu i w opolskim

Oferta studiów podyplomowych w Opolu oraz w innych ośrodkach akademickich w województwie jest bardzo atrakcyjna. W samej stolicy regionu absolwenci mają do dyspozycji blisko 90 kierunków, które dostosowane są do obecnych wymogów rynku pracy oraz potrzeb studentów. Ukończenie studiów podyplomowych możliwe jest również w mniejszych ośrodkach, na przykład w Nysie. Bardzo dużą popularnością cieszą się kierunki związane z pedagogiką, które często wybierane są przez opolskich nauczycieli. Ukończenie ich jest szansą na zdobycie nowych kwalifikacji oraz awans w pracy. Wiele osób decyduje się na kierunki biznesowe, w tym zarządzanie i marketing, ponieważ te specjalizacje niezbędne są w każdej firmie i stale ewoluują. Opole położone jest na bardzo ważnym szlaku transportowym, dlatego wśród kierunków podyplomówek dużo osób wybiera te związane z logistyką, transportem i eksportem. Na kolejnych miejscach znajdują się tematy związane z administracją i informatyką. Dyplomy zdobyte na tutejszych uczelniach są cenione w innych województwach, co również jest warte podkreślenia. Atutem studiów podyplomowych jest możliwość ich dostosowania do swoich możliwości. Z reguły trwają od 2 do 4 semestrów i prowadzone są w trybie niestacjonarnym w wybrane weekendy. To bardzo duża szansa dla osób, które na co dzień są aktywne zawodowo lub mają mało czasu. Ukończenie podyplomówki to nie tylko szansa na awans, ale na ewentualne przebranżowienie się i poszukanie bardziej atrakcyjnych warunków zatrudnienia. Na taki krok decydują się zarówno osoby, które zostają w województwie opolskim oraz takie, które decydują się na emigrację zarobkową. Po ukończeniu lokalnej podyplomówki, będzie o to zdecydowanie łatwiej.

Magisterskie z pedagogiki specjalnej w Opolu i na Opolszczyźnie

Dobrą alternatywą dla podyplomowych studiów, kursów i szkoleń z pedagogiki specjalnej mogą być uzupełniające studia magisterskie z pedagogiki rewalidacyjnej, rehabilitacyjnej (oligofrenopedagogiki, surdopedagogiki, tyflopedagogiki), pedagogiki leczniczej (terapeutycznej), pedagogiki zdolnych i uzdolnionych, pedagogiki korekcyjnej, pedagogiki resocjalizacyjne. Zobacz, gdzie w Opolu i na Opolszczyźnie warto studiować pedagogikę specjalną na kierunkach magisterskich drugiego stopnia.

Możliwości pracy dla pedagogów specjalnych

Zastanawiasz się, jakie perspektywy pracy po skończeniu kierunku podyplomowego z pedagogiki rewalidacyjnej, rehabilitacyjnej (oligofrenopedagogiki, surdopedagogiki, tyflopedagogiki), pedagogiki leczniczej (terapeutycznej), pedagogiki zdolnych i uzdolnionych, pedagogiki korekcyjnej, pedagogiki resocjalizacyjnej na opolskich uczelniach?

Zawód: Terapeuta zajęciowy

Terapeuta zajęciowy zajmuje się na co dzień prowadzeniem zajęć i ćwiczeń z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie lub takimi, które wymagają rehabilitacji. Aby zostać terapeutą zajęciowym i pracować z dziećmi oraz z dorosłymi należy zdobyć odpowiednie kwalifikacje. Jak zostać terapeutą zajęciowym? Jak zostać terapeutą zajęciowym? Zawód terapeuty zajęciowego należy do zawodów regulowanych. Oznacza to, że osoba, która chciałaby prowadzić terapie zajęciowe musi

Czytaj więcej »

Zawód logopeda: powołanie i wiele możliwości

Czym jest zawód logopedy? Logopeda zajmuje się diagnozowaniem i leczeniem zaburzeń mowy. Jego celem jest pomoc osobom, które mają problemy z komunikowaniem się z innymi ludźmi. Jest to zawód specjalistyczny, wykonywany tylko przez osoby z odpowiednim wykształceniem. Oprócz ukończenia określonych studiów logopedzi często kształcą się dalej, podejmując specjalizację, dodatkowe kursy, starając się o certyfikaty. Zobacz, jak zostać logopedą. Predyspozycje do

Czytaj więcej »

Wychowawca w domu dziecka, doradca zawodowy w szkole, asystent rodziny | Zawód z pasją

Czy zawód pedagoga to jedynie praca w szkole? Czym może zajmować się absolwent pedagogiki? Czy to prawda, że pedagodzy to kiepsko opłacany zawód? Gdzie można znaleźć pracę po pedagogice? O swoich doświadczeniach zawodowych opowiada Justyna Kulczycka, absolwentka specjalizacji pedagogika resocjalizacyjna na kierunku pedagogika na Akademii Ignatianum w Krakowie. Obecnie pracuje Pani jako doradca zawodowy w szkole podstawowej i pedagog w

Czytaj więcej »

Studia na kierunkach i specjalnościach z pedagogiki specjalnej należą do studiów pracochłonnych i bardzo ciekawych, jednak niezbyt wymagających. Dziedzina stale się rozwija, dlatego wiedza zdobyta na studiach nie oznacza końca nauki, osoby wiążące swoją przyszłość z wykonywaniem pracy w szkołach, ośrodkach medycznych, ośrodkach badawczych, czy prowadząc własną działalność gospodarczą muszą być przygotowane na ciągły rozwój i dostosowanie zdobytej wiedzy do potrzeb dzieci i dorosłych. Przyszli pedagodzy muszą być osobami empatycznymi z dużą zdolnością wielowątkowego myślenia i otwartości na świat. Jeśli chodzi o zatrudnienie, to absolwentów tych kierunków stale poszukują instytucje publiczne takie jak ośrodki pedagogiczne, szkoły oraz inne instytucje społeczne. Pedagodzy mogą prowadzić również własną działalność. Absolwent musi wykazywać się umiejętnością kreatywnego myślenia, dużą szczegółowością i pedantycznym podejściem do wykonywanych obowiązków. Dodatkowo musi mieć wiedzę na temat różnych procesów społecznych. Pedagogika specjalna to bardzo ciekawy kierunek studiów, zapewniające różne możliwości zatrudnienia i satysfakcjonujące wynagrodzenie. Należy sobie jednak odpowiedzieć na zasadnicze pytanie – czy ma się wyżej wymienione cechy i umiejętności. Jeśli tak, to rzeczywiście warto spróbować swoich sił w branży nauk pedagogicznych.

  • Nauczyciel pedagog specjalny: W celu pracy na stanowisku nauczyciela specjalnego należy ukończyć studia z pedagogiki, najlepiej z pedagogiki specjalnej. Głównym zadaniem nauczyciela pedagoga specjalnego jest prowadzenie, planowanie i przygotowywanie zajęć teraputycznych dla osób ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi. Ułatwia to dzieciom z orzeczeniami o kształceniu specjalnym lub trudnościami na tle społeczno-środowiskowym, odnalezienie siebie w grupie, przyswajanie wiedzy, asymilację w warunkach szkolnych, akceptację siebie itd. Głównie prowadzi: zajęcia rewalidacyjne, zajęcia z logopedii, nauczać dzieci wyjątkowo uzdolnione, zajęcia uspołeczniające.
  • Terapeuta: W celu pracy jako terapeuta należy ukończyć studia pedagogiczne lub psychologiczne np. z pedagogiki specjalnej. Terapeuta jest specjalną osobą, która jest wyszkolona do udzielania pomocy osobom w cierpieniu psychicznym. Terapeuta stosując odpowiednie metody, testy oraz angażując pacjenta w rozwiązywanie określonych zadań i wykonywanie odpowiednich czynności wpływają na zmianę postępowania lub zmianę zachowania swojego pacjenta. Coraz powszechniej ich praca znajduje zastosowanie w pracy z dziećmi agresywnymi oraz z zaburzeniami zachowania.
  • Oligofrenopedagog: W celu pracy jako oligofrenopedagog należy ukończyć studia pedagogiczne, dobrze jest ukończyć specjalizację lub studia podyplomowe z oligofrenopedagogiki. Oligofrenopedagog to osoba powołana do pracy z dziećmi o obniżonej sprawności intelektualnej w placówkach specjalnych, integracyjnych, masowych. Specjalista od pracy z dziećmi i młodzieżą w różnym stopniu niepełnosprawności intelektualnej i sprzężonej. Do codziennych obowiązków czynnego zawodowo oligofrenopedagoga należy kształcenie osób z niepełnosprawnością, w celu przywrócenia im maksimum rozwoju i sprawności intelektualnej. Mówimy wówczas o długofalowym procesie działań, ukierunkowanym na edukację, terapię i wychowanie. Typowe zadania: prowadzenie zajęć rewalidacyjnych i terapeutycznych, planowanie i przygotowywanie pomocy dydaktycznych dla każdego ucznia, wdrażanie uczniów do samodzielności możliwej do osiągnięcia (przy głębszych upośledzeniach do samoobsługi, przy upośledzeniu lekkim do samodzielnego życia w społeczeństwie), ścisła współpraca z rodziną dziecka, wspomaganie jej swoją wiedzą (pedagogizacja), pomoc w organizowaniu “grup wzajemnego wspierania”
  • Surdopedagog: W celu pracy jako surdopedagog należy ukończyć studia pedagogiczne, dobrze jest ukończyć specjalizację lub studia podyplomowe z surdopedagogiki. Głównym zadaniem surdopedagoga jest diagnozowanie, przeprowadzanie terapii i wsparcie w rozwoju dziecka, młodzieży słabosłyszącej i niesłyszącej. Dodatkowo współpracuje z nauczycielami i rodziną. Dzieci głuchych i niedosłyszących stale przybywa. Jest to związane z jednej strony z postępem cywilizacyjnym, z dostępem do urządzeń elektronicznych, z drugiej strony z pojawiającymi się schorzeniami powodującymi pogarszanie się słuchu. Zadania pedagoga specjalnego koncentrują się wokół stymulowania rozwoju procesów poznawczych, mimo zaburzenia słyszenia.
  • Tyflopedagog: W celu pracy jako tyflopedagog należy ukończyć studia pedagogiczne, dobrze jest ukończyć specjalizację lub studia podyplomowe z tyflopedagogiki. Głównym zadaniem tyflopedagoga jest zajmowanie się edukacją, terapią i rehabilitacją osób niewidomych i niedowidzących. Praca, którą wykonuje tyflopedagog musi być składową zespołu terapeutycznego, zajmującego się dany pacjentem – w tym przypadku osobą niewidząca lub ociemniałą. Współpraca z lekarzem okulistą i optometrystą jest niezbędna do osiągnięcia skutecznych efektów całej terapii. Aby zajmować się tego rodzaju pacjentami, konieczny jest odpowiedni poziom empatii, wysokie umiejętności komunikacyjne oraz zaangażowanie w proces terapeutyczny.
  • Logopeda: Do pracy w charakterze logopedy przygotowują studia na kierunku unikatowym logopedia ogólna i kliniczna. Absolwenci tych studiów pracują głównie w placówkach oświatowych i ochrony zdrowia oraz do jako nauczyciel nauczania początkowego w szkołach podstawowych i integracyjnych. Absolwent powinien posiąść praktyczne umiejętności kształtowania i korygowania emisji głosu oraz techniki mówienia, co umożliwi mu pracę logopedy także w rozgłośniach radiowych i telewizyjnych, placówkach kulturalnych i innych zatrudniających ludzi zawodowo posługujących się głosem. Ukończenie specjalności nauczycielskiej w ramach kierunku studiów przygotowuje absolwenta do pracy w charakterze nauczyciela – logopedy i audiologa ogólnego. Logopeda to specjalista zajmujący się diagnozowaniem, stymulacją rozwoju mowy, profilaktyką oraz terapią zaburzeń mowy. Pomaga namierzyć i usunąć bariery w komunikacji językowej, które mogą zaburzać rozwój intelektualny, emocjonalny i społeczny dziecka. W trakcie pracy logopeda prowadzi zajęcia profilaktyczne, mające na celu sprawdzanie poprawności wymowy, zajęcia terapii logopedycznej, mające na celu poprawę wymowy oraz porady i konsultacje dla rodziców i opiekunów prawnych.
  • Wychowawca w ośrodkach specjalistycznych i szkołach: W celu pracy jako wychowawca w ośrodkach specjalistycznych i szkołach należy ukończyć studia pedagogiczne. Zalecanym kierunkiem jest zatem pedagogika specjalna. Wychowawca wypełnia zadania zawarte w indywidualnym planie pracy. Na jednego wychowawcę w placówce przypada nie więcej niż osiem dzieci. Typowe zadania: poznanie potrzeb dziecka, wykonywanie czynności zgodnie z potrzebami podopiecznych, zapewnienie opieki wychowankom, wychowywanie dzieci, kształtowanie zasad, wartości u podopiecznych, stworzenie domowej atmosfery w placówce, czynności pielęgnacje, podawanie posiłków, odprowadzanie dzieci do szkoły oraz odbieranie ic, pomoc w odrabianiu lekcji, organizacja czasu wolnego w placówce, współdziałanie z rodziną wychowanka, kontakt z nauczycielami podopiecznych, przygotowanie wychowanków do samodzielnego życia, opracowanie indywidualnego planu pracy, prowadzenie karty pobytu dziecka.
  • Edukator w placówkach wychowawczych i ośrodkach rehabilitacyjnych: W celu pracy jako edukator w placówkach wychowawczych i ośrodkach rehabilitacji należy ukończyć studia pedagogiczne. Zalecanym kierunkiem jest zatem pedagogika specjalna. Celem wykonywania zawodu edukatora w placówkach pozaszkolnych jest wspieranie rozwoju dzieci i młodzieży, poprzez uzupełnianie i wzbogacanie procesu szkolnej edukacji i wychowania. Edukator w placówkach pozaszkolnych pełni różne rolę: wychowawcy, opiekuna, nauczyciela, doradcy. Do podstawowych zadań osoby wykonującej ten zawód, należy opieka oraz organizowanie różnorodnych form spędzania czasu wolnego dla wychowanków. Edukator pomaga swoim podopiecznym m.in. w przygotowaniu do lekcji, ale także organizuje różnorodne formy zajęć edukacyjnych, sportowych czy artystycznych.
  • Nauczyciel w szkole integracyjnej: W celu pracy jako nauczyciel w szkole integracyjnej należy ukończyć studia z pedagogiki specjalnej. Głównym zadaniem nauczyciela w szkole integracyjnej jest czuwanie nad relacjami między dzieckiem niepełnosprawnym a innymi dziećmi, dbanie o dobre wzajemne stosunki między rodzicami, współpracy z nauczycielem wiodącym, z którym wspólnie wspiera proces edukacji dziecka.
  • Nauczyciel w przedszkolu integracyjnym: W celu pracy jako nauczyciel w przedszkolu integracyjnym należy ukończyć studia z pedagogiki specjalnej. Głównym zadaniem nauczyciela w przedszkolu integracyjnym jest czuwanie nad relacjami między dzieckiem niepełnosprawnym a innymi dziećmi, dbanie o dobre wzajemne stosunki między rodzicami, współpracy z nauczycielem wiodącym, z którym wspólnie wspiera proces edukacji dziecka.
  • Nauczyciel wspomagający: W celu pracy jako nauczyciel wspomagający należy ukończyć studia z pedagogiki specjalnej. Głównym zadaniem nauczyciela wspomagającego jest zapewnienie wsparcia uczniowi z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego oraz nauczycielom pracującym z tym uczniem. Współorganizowanie procesu kształcenia i wychowania nie ogranicza się jednak do obecności na lekcjach. Do innych zadań należy: realizowanie wspólnie z innymi nauczycielami, specjalistami i wychowawcami grup wychowawczych zintegrowanych działań i zajęć określonych w indywidualnym programie edukacyjno-terapeutycznym, prowadzenie pracy wychowawczej z uczniami niepełnosprawnymi, udzielanie pomocy w doborze form i metod pracy z uczniami nauczycielom prowadzącym zajęcia edukacyjne oraz nauczycielom, specjalistom i wychowawcom, prowadzenie zajęć rewalidacyjnych, resocjalizacyjnych, socjoterapeutycznych.

Praca po studiach w Opolu i w opolskim

Rynek pracy w Opolu jest bardzo atrakcyjny. To sprawia, że coraz więcej osób decyduje się na podjęcie studiów w tym mieście, a następnie pozostanie w nim i rozwój swojej kariery zawodowej. Obecnie w całym województwie zarejestrowanych jest około 105 tysięcy firm, z czego ponad 12 tysięcy w samym Opolu. To duża szansa dla absolwentów. Stopa bezrobocia wynosi 3,6% i jest prawie dwa razy niższa od średniej krajowej. To tylko potwierdza tezę, że opolskie firmy są bardzo dobrym miejscem, by rozpocząć w nich swoją karierę, a absolwenci nie powinni mieć problemu z płynnym wejściem na rynek pracy. Stopa bezrobocia w całym województwie wynosi 6,6% i jest porównywalna ze średnią krajową, co również jest warte odnotowania. Zdobycie wykształcenia wyższego ułatwia znalezienie satysfakcjonującej pracy, dlatego warto kontynuować edukację na uczelniach w Opolu, Nysie, Kędzierzynie Koźlu i Brzegu. W województwie opolskim znajduje się wiele atrakcyjnych i nowoczesnych zakładów pracy. Wśród nich warto wymienić zakłady przemysłu spożywczego, w tym Nutricia Grupy Danone, Animex i Zott z Opola, a także Przedsiębiorstwo Wyrobów Cukierniczych “Odra” S.A. w Brzegu, Kraft Foods ze Skarbimierza, czy też ZPC Otmuchów. Bardzo rozwinięty jest przemysł chemiczny, w którym z sukcesami działają ZAK S.A, Brenntag i Petrochemia w Kędzierzynie Koźlu. Kolejny dobrze rozwinięty sektor to przemysł metalowy i maszynowy, gdzie znajdują się takie zakłady pracy jak: Besel Grupa Cantoni w Brzegu, Grodkowskie Zakłady Wyrobów Metalowych, Coroplast w Dylakach, Famet w Kędzierzynie Koźlu, Marcegaglia i FAMAK w Kluczborku, a także opolski Tabor Szynowy. To tylko kilka wybranych zakładów pracy, w których karierę mogą rozpocząć absolwenci opolskich uczelni. Zdecydowanie warto studiować w tym regionie.
Portal Studia.pl wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia Ci pełnego dostępu do jego funkcjonalności i gromadzeniu danych analitycznych. View more
Akceptuję