Studia na kierunku psychologia w biznesie na DSW we Wrocławiu to studia pierwszego stopnia (licencjackie) stacjonarne i niestacjonarne. Nie są to klasyczne studia psychologiczne, ale interdyscyplinarne studia łączące wiedzę humanistyczno-społeczną i kompetencje biznesowe. Program kierunku zawiera tematykę wykorzystania mechanizmów i praw rządzących psychiką oraz zachowaniami człowieka w zarządzaniu organizacjami biznesowymi.
Psychologia w biznesie - specjalności:
Negocjacje i mediacje w biznesie
Psychologia sztucznej inteligencji i nowych technologii
Psychologia w zarządzaniu projektami
Zarządzanie doświadczeniami klientów
Psychologia w biznesie - co to za studia?
Kierunek jest połączeniem najnowszej, pogłębionej wiedzy psychologicznej ze znajomością procesów z obszaru zarządzania i ekonomii. Masz gwarancję praktycznej ścieżki kształcenia o dużym potencjale na rynku pracy.
W trakcie studiów:
Zrozumiesz, że to mechanizmy psychologiczne mają bezpośredni wpływ na postrzeganie pieniądza, wartości, inwestycji oraz na zachowania w biznesie
Nauczysz się analizować i oceniać zachowania różnych grup społecznych, wykorzystując do tego celu wiedzę psychologiczną i ekonomiczną
Nauczysz się wykorzystywać mechanizmy wywierania wpływu, także do skutecznych negocjacji i mediacji oraz tworzenia wizerunku narzędziami PR.
Zdobędziesz umiejętność projektowania działań marketingowych, stosując odpowiednie techniki sprzedaży i wywierania wpływu
Zrozumiesz emocjonalne, poznawcze i społeczne determinanty podejmowania decyzji
Będziesz umiał w praktyce wykorzystywać wiedzę na temat procesów budowania marki, włącznie z opracowaniem systemu identyfikacji wizualnej
Nauczysz się prowadzić szkolenia i prezentacje biznesowe.
Program kierunku psychologia w biznesie:
Przedmioty kształcenia ogólnego:
język obcy,
przedmioty specjalnościowe,
praktyka zawodowa,
metodyka projektu dyplomowego,
seminarium dyplomowe (projekt),
WF (fakultet),
techniki studiowania,
BHP,
komunikacja społeczna,
trening interpersonalny,
wstęp do psychologii,
podstawy zarządzania,
podstawy ekonomii,
psychologia emocji i motywacji,
psychologia poznawcza,
biologiczne podstawy zachowań,
psychologia społeczna,
negocjacje w biznesie,
procesy społeczne,
marketing społeczny,
psychologia różnic indywidualnych i osobowości,
psychologia pracy i organizacji,
zarządzanie zasobami ludzkimi,
psychospołeczne warunki pracy,
technologia informacyjna,
podstawy prawa,
statystyka opisowa,
badania społeczne.
Przykładowe stanowiska pracy po psychologii w biznesie:
menedżer marketingu,
menedżer sprzedaży,
specjalista ds. kreowania wizerunku,
menedżer ds. komunikacji,
menedżer ds. marki,
copywriter,
lider zespołów projektowych,
specjalista ds. zarządzania personelem,
specjalista w działach strategii rozwoju firmy,
specjalista w działach sprzedaży,
negocjator biznesowy,
specjalista ds. mediacji w biznesie,
specjalista w dziale negocjacji handlowych,
specjalista w dziale HR,
specjalista ds. relacji społecznych,
konsultant ds. rozwiązywania konfliktów pracowniczych,