Studia o profilu turystyka międzynarodowa to nowoczesne i elastyczne podejście do marketingu i zarządzania w turystyce. Z uwagi na globalne tendencje, nowe podejścia strategiczne oraz regionalną specyfikę obszarów turystycznych, od studentów tej specjalności wymagać się będzie zarówno nowatorskiego spojrzenia na problemy ruchu turystycznego, jak i dobrej orientacji w multikulturowym społeczeństwie światowym.
Najczęściej wykładane przedmioty:
regiony turystyczne świata, polityka turystyczna, rynki turystyczne, historia kultury,
socjologia czasu wolnego, marketing usług turystycznych i rekreacyjnych, planowanie turystyczne, badania rynku turystycznego, zarządzanie przedsiębiorstwem turystycznym, jakość i innowacje w turystyce, zarządzanie projektami turystycznymi, język obcy specjalizacyjny, promocja turystyki, elementy międzynarodowego prawa turystycznego, międzynarodowe organizacje turystyczne, międzynarodowe stosunki polityczne i gospodarcze, historia architektury i sztuki, geografia turystyczna, krajoznawstwo turystyczne, podstawy hotelarstwa;
Po studiach:
Absolwent specjalności posiada wiedzę i umiejetności z zakresu strategicznego zarządzania i obsługi, co pozwala mu podjąć pracę:
– w firmach i agencjach turystycznych
– w organizacjach turystycznych
– w instytucjach administracji rządowej i samorządowej związanych z rynkiem turystycznym
– hotelach i ośrodkach wypoczynkowych,
jako: menedżer ośrodków turystycznych
kierownik centrów obsługi turystycznej
rezydent
specjalista ds. turystyki w strukturach administracji rządowej i samorządowej.