Site logo

Studia na kierunku zarządzanie w politykach publicznych

Studia mają na celu wykształcenie wykwalifikowanej kadry, która będzie planować oraz ocenić skuteczność podejmowanych działań we wszystkich sferach życia publicznego. Od kandydatów na studia oczekuje się wiedzy z zakresu nauk społecznych, głównie socjologii oraz podstawowej znajomości polityki. Zapatrywania polityczne osoby ubiegającej się o indeks nie mają żadnego znaczenia podczas procesu rekrutacji. Studenci zarządzania w politykach publicznych będą bowiem oceniać, czy działania podejmowane przez polityków są zgodne ze społecznymi oczekiwaniami.

W trakcie studiów:

Wstęp na zarządzanie w politykach publicznych odbywa się na zasadzie konkursu świadectw. Pod uwagę brane są oceny z przedmiotów humanistycznych zdawanych na maturze. Zarządzanie w politykach publicznych to studia pierwszego stopnia. Edukacja kończy się zdobyciem stopnia licencjata. Możliwe jest kontynuowanie nauki na przykład na wydziale nauk społecznych dowolnej uczelni w kraju. Realizowany jest program oparty na przyswajaniu zagadnień formalnie związanych z dziedziną nauk humanistycznych, nauk społecznych oraz politologii. Studenci Zarządzania w politykach publicznych uzyskują szeroką wiedzę na temat rozmaitych sposobów funkcjonowania polityk na każdym szczeblu władzy publicznej. Dowiadują się, jak powinno wyglądać profesjonalne zarządzanie instytucjami użytku publicznego. Zdobywają kompetencje do oceniania procesów politycznych realizowanych przez administrację reprezentującą jednostki rządowe na różnych obszarach kraju. Do przyszłych absolwentów zarządzania w politykach publicznych będzie należało także planowanie podmiotom sprawującym władzę wszelkich działań , będących odpowiedzią na zapotrzebowanie społeczne. W programie studiów znajdują się zarówno zajęcia stricte teoretyczne, jak również warsztaty, szkolenia, staże odbywane w urzędach administracji publicznej i instytucjach, które realizują politykę państwa na danym terenie.

Po studiach:

Absolwenci znajdą zatrudnienie w urzędach, instytucjach publicznych, organach reprezentujących administrację rządową, itp. Sprawdzą się w roli urzędników administracji publicznej, menedżerów, doradców, polityków, działaczy społecznych. Umiejętności, jakie uzyskają w trakcie studiów wykorzystają w celach badania jakości rządzenia na danym obszarze oraz skuteczności realizowania podstawowych zapotrzebowań społecznych.

Koniec artykułu. Może sprawdzisz inne treści?

Sprawdź inne artykuły, które mogą Cię zainteresować

Portal Studia.pl wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia Ci pełnego dostępu do jego funkcjonalności i gromadzeniu danych analitycznych. View more
Akceptuję