Studia nie tylko oferują wiedzę z zakresu podstaw komunikowania społecznego, ale przede wszystkim kształtują praktyczne umiejętności i dzięki temu przygotowują kompetentne kadry rzeczników, negocjatorów i specjalistów od promocji. Kierunek studiów Komunikacja promocyjna i kryzysowa kształci ludzi odważnych, kreatywnych, otwartych na potrzeby społeczeństwa XXI wieku i świadomych wagi słowa, które właściwie użyte, może okazać się lekarstwem, ale może też wywołać chorobę i konflikt, może budować, ale może i zagrażać ładowi społecznemu.
W trakcie studiów:
Na kierunku Komunikacja promocyjna i kryzysowa studenci uczą się, jak właściwie promować produkty i usługi, jak zarządzać informacją wewnątrz i na zewnątrz firmy czy organizacji, jak rozwiązywać konflikty poprzez działania negocjacyjne między rządem a społeczeństwem, między poszczególnymi grupami interesów, ale też konflikty i zatargi ujawniające się w indywidualnych protestach, wreszcie jak negocjować w sytuacjach zagrożenia życia.
Po studiach:
Absolwenci Komunikacji promocyjnej i kryzysowej podejmują pracę jako:
- rzecznicy prasowi firm i organizacji,
- rzecznicy funkcjonujący w strukturach władzy państwowej na różnych szczeblach: wojewódzkim, powiatowym, miejskim i gminnym,
- specjaliści od promocji w strukturach samorządowych,
- specjaliści od reklamy i promocji w agencjach reklamowych,
- agencjach public relations i działach promocji firm,
- negocjatorzy kryzysowi,
- menedżerowie programów kryzysowych,
- koordynatorzy działań kryzysowych w jednostkach organizacji różnego szczebla,
- pracownicy ośrodków interwencji kryzysowej,
- mediatorzy w sytuacjach kryzysowych,
- dziennikarze i specjaliści w działach reklamy mediów,
- specjaliści od planowania mediów w agencjach i działach promocji firm i organizacji,
- doradcy do spraw promocji.