Site logo

MediaTory – Polskie Radio sześciokrotnie nominowane

image001

Polskie Radio zdobyło 6 nominacji do MediaTorów – Studenckich Nagród Dziennikarskich, przyznawanych przez studentów dziennikarstwa. MediaTory to plebiscyt, w którym studenci dziennikarstwa 11 uczelni publicznych wybierają dziennikarzy i ludzi mediów, których działalność w danym roku akademickim uznali za wzorową. Polskie Radio zdobyło nominacje w pięciu kategoriach: Nawigator, Akumulator, Promotor, Inicjator i Reformator.

W kategorii Nawigator, w której nagradzani są publicyści, dzięki którym poglądy czytelników, widzów i słuchaczy „zaczynają iść własną drogą”, nominację zdobył Wiktor Legowicz. Dziennikarz Programu 3 Polskiego Radia otrzymał ją za „przystępne dla każdego słuchacza audycje ekonomiczne, dzięki którym gospodarowanie pieniędzmi staje się choć trochę łatwiejsze i przyjemniejsze”.

Nagroda w kategorii Akumulator przyznawana jest za „ładowanie odbiorców pozytywną energią” – w niej nominację otrzymał inny dziennikarz radiowej Trójki – Artur Andrus, autor „Akademii Rozrywki”, w której wykłada dobry humor i opanowanie, a także z dziennikarskim polotem i starannością komponuje poezję i piosenki, co czyni go prawdziwym wirtuozem „dziennikarstwa lirycznego”.

W kategorii Promotor, w której nominowani pokazują nową, internetową twarz dziennikarstwa, kandydatem do nagrody jest internetowy kanał tematyczny Polskiego Radia – „Radia Wolności”, prezentujący audycje nadawane do Polski zza żelaznej kurtyny i umożliwiający internautom dostęp do historycznych nagrań m.in. BBC i Radia Wolna Europa.

Nominację w kategorii Inicjator, za to, że „można inaczej”, zdobyło Studio Reportażu i Dokumentu Polskiego Radia. Wśród argumentów znalazły się m.in. „niezłomne propagowanie coraz mniej popularnego gatunku jakim jest reportaż radiowy”, „pielęgnowanie dziennikarstwa najwyższej próby” oraz „godna podziwu odwaga w ciągłym kultywowaniu inicjatywy sprzecznej z potrzebami współczesnego rynku medialnego”.

W kategorii Reformator, w której nagrody przyznawane są za „materiały, które zmieniają rzeczywistość z dobrym skutkiem”, Polskie Radio otrzymało aż dwie nominacje – obie za akcje społeczne radiowej Trójki. Jedną z nich jest „Adopcja po polsku”, akcja organizowana wspólnie z tygodnikiem „Newsweek” (za przełamanie społecznego tabu i poruszenie trudnych kwestii związanych z adopcją; za realną pomoc przyszłym rodzinom adopcyjnym i zastępczym), a drugą – kampania społeczna „Wybory dla wszystkich”, organizowana z Rzecznikiem Praw Obywatelskich, która trwa do 9 października br., a którą Trójka otrzymała m.in. za umożliwienie osobom starszym i niepełnosprawnym uczestnictwa we współtworzeniu polskiej demokracji; za wpływ na władze i za audycje, informujące o nowym prawie wyborczym i alternatywnych metodach głosowania.

Zwycięzcy piątej, jubileuszowej, edycji Plebiscytu zostaną ogłoszeni na finałowej gali 3 grudnia w Auditorium Maximum UJ w Krakowie.

Koniec artykułu. Może sprawdzisz inne treści?

Sposób na maturę z WOS-u

Zdajesz maturę z WOS-u? Zależy ci na dobrym wyniku? Zapisz się na przyspieszone korki, które poprowadzą wykładowcy z Katedry Nauk Politycznych Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej.

Czytaj więcej »
Portal Studia.pl wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia Ci pełnego dostępu do jego funkcjonalności i gromadzeniu danych analitycznych. View more
Akceptuję