Komunikacja w biznesie to profil stworzony głównie z myślą o podnoszeniu kwalifikacji pracowników sfery finansowej i gospodarczej. Jest to również ciekawy dział wiedzy dla studentów kierunków ekonomicznych i marketingowych. Będąc dyscypliną z pogranicza marketingu oraz nauk społecznych dostarcza uniwersalnych umiejętności istotnych dla rozwoju kariery, a także nawiązywania kontaktów biznesowych oraz budowania stabilności i zaufania dla promowanej marki. Poznane socjotechniki i efektywne metody komunikacyjne pozwalają rozwinąć zdolności negocjacji, wpływają pozytywnie na autoprezentację oraz uczą sztuki dyplomacji w biznesie.
Najczęściej wykładane przedmioty:
strategia promocji, zachowania nabywców, komunikacji multimedialna, techniki sprzedaży, analiza rynku, korespondencja biznesowa, marketing społeczny, merchandising, prawo w reklamie i promocji, public relations, prezentacje i wystąpienia publiczne, rola lidera w pracy zespołowej, plan marketingowy, technologie informacyjne w zarządzaniu sprzedażą, zarządzanie kanałami dystrybucji, etyka w relacjach gospodarczych, diagnostyka procesów komunikacyjnych z zakresu gospodarki, komunikacja internetowa a marketing w sieci, sztuka negocjacji i podejmowania decyzji, podstawy komunikowania się i rozwiązywania konfliktów, systemy motywowania pracowników, socjotechniki;
Po studiach:
Absolwent komunikacji w biznesie znajdzie zatrudnienie w profesji:
– menedżer ds. komunikacji marketingowej i wewnętrznej
– specjalista ds. public relations
– menedżer ds. promocji produktu i marki
– specjalista ds. obsługi klienta
– specjalisty do spraw wymiany międzynarodowej
– analityk rynku.