Studia kierowane są do absolwentów wyższych uczelni o dowolnym profilu i kierunku, a szczególnie do osób kończących studia polonistyczne, pedagogiczne, psychologiczne, medyczne aktorskie, dziennikarskie, które interesują się zaburzeniami komunikacji językowej zarówno w mowie jak i w piśmie;
Oferta skierowana jest także do rodziców, którzy chcą świadomie kształcić sposób komunikacji i usuwać jej zaburzenia u własnych dzieci, czy też osób, które chcą odkryć możliwości swojego głosu i mowy i wykorzystywać je w różnych sferach: osobistych i zawodowych;
Studia mogą stanowić bazę teoretyczno-praktyczną dla osób ubiegających się o przyjęcie na studia podyplomowe specjalizacyjne z zakresu neurologopedii, surdologopedii, wczesnej interwencji logopedycznej i wczesnego wspomagania rozwoju czy logopedii medialnej.
Program studiów:
I semestr
Autokreacja;
Profilaktyka logopedyczna;
Kształtowanie mowy dziecka;
Wstęp do logopedii;
Wstęp do praktyk;
Anatomia narządu mowy i foniatria;
Lingwistyczne podstawy logopedii: fonetyka i fonologia;
Audiologia;
Ortodoncja;
Zajęcia praktyczne (4 grupy po 5-6 osób).
II semestr
Neurologia;
Lingwistyczne podstawy logopedii: gramatyka języka polskiego;
Psychologiczne podstawy logopedii;
Pedagogiczne podstawy logopedii;
Zaburzenia komunikacji językowej: jąkanie;
Psycholingwistyka;
Kultura języka polskiego;
Diagnoza i terapia zaburzeń mowy o typie dyslalii obwodowej;
Zajęcia praktyczne (4 grupy po 5-6 osób).
III semestr
Wczesna interwencja;
Zaburzenia komunikacji językowej: pochodzenia korowego;
Zaburzenia komunikacji językowej: z powodu niedosłuchu;
Zaburzenia komunikacji językowej: w opóźnionym rozwoju mowy i innych zaburzeniach psychogennych;
Zaburzenia komunikacji językowej: autyzm;
Zaburzenia komunikacji językowej: afazja;
Warsztat pracy logopedy;
Metodyka logopedyczna;
Metody i techniki badań logopedycznych;
Emisja głosu;
Praktyki logopedyczne;
Seminarium: przygotowanie studium przypadku.
IV semestr
Zaburzenia komunikacji językowej:dyzartria;
Zaburzenia komunikacji językowej: w niepełnosprawności intelektualnej;
Terapia logopedyczna wg Szkoły Krakowskiej;
Klasyfikacja zaburzeń mowy;
Podstawy psychoterapii;
Postępowanie diagnostyczne;
Praktyki logopedyczne (4 grupy po 5-6 osób);
Seminarium: prezentacja studium przypadku i egzamin dyplomowy.
Rekrutacja:
Kandydaci zobligowani są do dostarczenia kompletu następujących dokumentów:
wypełnionego formularza zgłoszeniowego,
CV,
dowodu wpłaty wpisowego w wysokości 400 zł zaliczanego na poczet czesnego (na podstawie umowy o odpłatności za studia),
skanu/ksero dyplomu ukończenia szkoły wyższej oraz skan/ksero dowodu osobistego.
Studia trwają dwa semestry. Zajęcia odbywają się w trybie sobotnio-niedzielnym, dwa razy w miesiącu. Uczelnia zastrzega sobie prawo do niewielkich zmian w programie lub organizacji zjazdów. Uruchomienie kierunku jest uzależnione od liczby kandydatów. Harmonogram studiów przygotowany zostanie po zakończeniu procesu rekrutacji.