Studia z zakresu Zarządzania kulturą i mediami dostarczają wiedzy zarówno teoretycznej z zakresu podstawowych obszarów kultury: literatury, filmu, muzyki, teatru, historii sztuki, antropologii oraz mediów, jak i praktycznej dotyczącej zarządzania i organizacji kultury w Polsce, jak i marketingu, ekonomiki oraz finansowania kultury i mediów. Istotnym aspektem przygotowania zawodowego jest również ukształtowanie kompetencji niezbędnych do posługiwania się najnowszymi narzędziami medialnymi oraz innowacyjnymi formami przedsiębiorczości w kulturze.
W trakcie studiów:
komunikacja społeczna, reżyseria, sztuka operatorska, fotografia i przetwarzanie obrazu, realizacja i analiza obrazu, montaż elektroniczny, muzyka i dźwięk, etyka w mediach, organizacja produkcji filmowej i telewizyjnej, zarządzanie w mediach regionalnych i lokalnych
Po studiach:
Wiedza i umiejętności absolwenta Zarządzania kulturą i mediami, wsparte realizacją projektów kulturalnych, spotkaniami z przedstawicielami wielu organizacji oraz praktykami zawodowymi, powodują, że jest on przygotowany do podjęcia pracy w instytucjach kulturalnych i medialnych: teatrach, muzeach, domach kultury, stacjach radiowych i telewizyjnych. Studia stwarzają także szansę zdobycia wysokich kwalifikacji, pozwalających na zatrudnienie w agencjach reklamy, sektorze IT oraz sektorze przemysłów kreatywnych.