Site logo

Polskie studentki najlepsze na świecie!

Pranie, które trwa kilka chwil, jest bezgłośne i w pełni ekologiczne – wystarczy umieścić odzież w specjalnym pokrowcu i odwiesić ją do szafy. Być może stanie się to kiedyś rzeczywistością dzięki nowatorskiemu środkowi do prania o nazwie Persilan Oxygen, którego koncepcję opracowały Anna Szarecka i Anna Szpot z warszawskiej Szkoły Głównej Handlowej. Studentki bardzo przekonująco zaprezentowały swój innowacyjny pomysł na produkt firmy Henkel w roku 2050 i zwyciężyły w międzynarodowym finale konkursu studenckiego Henkel Innovation Challenge, pokonując najlepsze zespoły z całego świata.
Polskie zwyciężczynie, na co dzień studentki kierunku Finanse i Rachunkowość na SGH, wyprzedziły ekipy z Francji i Turcji, plasujące się na drugim i trzecim miejscu w konkursie oraz pozostałych studentów reprezentujących inne kraje z Europy oraz regionu Azji i Dalekiego Wschodu. Nagrodami dla laureatek są bilety lotnicze dookoła świata. Dodatkowo każda z nich otrzyma także po 1000 euro kieszonkowego na podróż. Polska drużyna wraz z ekipami z Francji i Turcji weźmie również udział w spotkaniu z prezesem Kasperem Rorstedem w Dusseldorfie.

„Polska drużyna zdystansowała pozostałe ekipy zarówno pomysłem jak i jakością przygotowanej biznesowej prezentacji Jesteśmy pod wrażeniem ich kreatywności, ducha współpracy i prezentowanego wysokiego poziomu merytorycznego”
– mówi Gerald Krenn, jeden z mentorów polskich studentek, na co dzień szef działu Kosmetyków Pielęgnacyjnych i Zapachowych w Henkel Polska.
Henkel Innovation Challenge to międzynarodowy konkurs, w ramach którego studenci prezentują swoje pomysły na innowacyjne produkty na miarę 2050 roku. W tym roku odbyła się jego czwarta edycja. Najlepsze zespoły studentów z 14 krajów Europy oraz 4 zespołów z Azji i Dalekiego Wschodu najpierw prezentowały swoje kreatywne koncepcje podczas finałów krajowych, które odbyły się na początku 2011r. Lokalni zwycięzcy zostali zaproszeni do Berlina, by podczas wielkiego finału raz jeszcze przedstawić swoje pomysły na produkt roku 2050 oraz zaproponować działania marketingowo-sprzedażowe związane z wprowadzeniem wymyślonych przez siebie rozwiązań na rynek.
Koniec artykułu. Może sprawdzisz inne treści?
Portal Studia.pl wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia Ci pełnego dostępu do jego funkcjonalności i gromadzeniu danych analitycznych. View more
Akceptuję