Na zdecydowanej pierwszej pozycji uplasował się Uniwersytet Jagielloński w Krakowie. Drugie, trzecie i czwarte miejsce ex aequo zajęły: Politechnika Warszawska, Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie oraz Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Poniżej znajdziecie pełne zestawienie rankingu Premium Brand 2015:
Ranking Premium Brand 2015 powstał w oparciu o wyniki badania reputacji marek i firm, którego organizatorem jest Fundacja na rzecz reputacji marki “Premium Brand”. W tegorocznej, jubileuszowej 10 edycji projektu, analizie poddane zostały również polskie uczelnie.
Badanie reputacji marki Premium Brand jest badaniem opinii Polaków na temat marek, które biorą udział w badaniu. Corocznie badanie jest realizowane przez Ogólnopolski Panel Badawczy Ariadna na ogólnopolskiej próbie konsumentów liczącej n=2500 osób. Badanie jest realizowane metodą CAWI (computer assisted web interview). Struktura próby jest dobierana wg reprezentacji w populacji Polaków w wieku od 15 lat dla płci, wieku, wykształcenia i wielkości miejscowości zamieszkania. Każda marka jest oceniana przez nie mniejszą grupę niż n=500.
Za opracowanie wyników i przygotowanie raportów z badania odpowiedzialny jest Dom Badawczy Maison.