Site logo

Podyplomowa logopedia online

Podyplomowe studia logopedii online

Gdzie studiować podyplomowo logopedię online?

Wszystkie studia podyplomowe logopedii online

Zobacz podyplomowe z logopedii

Jeśli szukasz podyplomowego logopedii prowadzonego w trybie stacjonarnym, sprawdź "podyplomówki", szkolenia i kursy BHP w różnych ośrodkach akademickich

Zobacz inne pedagogiczne kierunki podyplomowe prowadzone online

Myślisz nie tylko o podyplomowych z logopedii, ale także innych kierunkach związanych z pedagogiką? Sprawdź wszystkie kierunki "podyplomówek" pedagogicznych

Czy warto studiować podyplomowo logopedię prowadzoną online?

Zastanawiasz się nad "podyplomówką" z logopedii dla pedagogów na uczelni prywatnej lub państwowej? Podpowiadamy, co warto o tym wiedzieć.

Jeśli wahasz się, czy ma sens studiowanie jednego z kierunków związanych z logopedią: logopedia ogólna i kliniczna, logopedia z audiologią, neurologopedia, to poniższe informacje będą dla Ciebie bardzo interesujące. Zanim przystąpisz do rekrutacji na logopedię – dowiedz się o niej więcej. Sprawdź, co to jest logopedia, jakie daje możliwości studiowania i pracy dla absolwentów. Kierunki związane z logopedią dostępne są na studiach licencjackich (3 lata) oraz na magisterskich studiach uzupełniających (2 lata). Logopedia zajmuje się kształtowaniem właściwej mowy w okresie jej rozwoju i jej doskonaleniu w późniejszym okresie. Dzięki połączeniu wiedzy z takich dziedzin jak lingwistyka, medycyna, psychologia i pedagogika, kierunek ten pozwala na badanie i pogłębianie wiedzy na temat zaburzeń mowy. Na podyplomówkach uzyskasz podstawowe kompetencje w dziedzinie logopedii lub pogłębisz wiedzę z wcześniejszych etapów edukacji.

Podczas wykładów, ćwiczeń i laboratoriów zapoznasz się z tematyką zaburzeń mowy i słuchu, poznasz metody diagnozowania i rozwiązywania wspomnianych problemów zdrowotnych. Będziesz rozwijać wiedzę i umiejętności w dziedzinie fonologii i fonetyki artykulacyjnej, neurologii z elementami pediatrii, psycholingwistyki, audiometrii tonalnej i słownej, dydaktyki logopedii, komunikacji językowej, wspomagającej i alternatywnej, psychologii rozwoju dziecka, pedagogiki ogólnej, pediatrii-ortodoncji, rozwoju mowy dziecka, opóźnionego rozwoju mowy, dysleksji rozwojowej, metod badań logopedycznych, foniatrii, czy audiologii.

Na pewno interesuje Cię, jakie kierunki i specjalności w zakresie logopedii masz do wyboru. Można je pogrupować ze względu na budowanie swojej przyszłej ścieżki rozwoju zawodowego np. związanej z diagnozowaniem problemów wymowy i pracą z dziećmi nad poprawą wymowy, określeniem przyczyn i genezy wad wymowy pacjentów oraz doskonaleniem mowy osób dorosłych, przeprowadzaniem oraz interpretacją wyników badań narządu słuchu, czy narządów mowy, eliminowaniem wad wymowy poprzez przygotowywanie programów ćwiczeń, czy dobieranie środków technicznych w celu korygowania wad słuchu.

  • Logopedia ogólna: Studia na kierunku logopedia ogólna uczą podstawowych metod i technik badań logopedycznych, których celem jest wskazanie dzieci z wadami wymowy. Studenci podczas zajęć poznają zasady opisywania i kwalifikacji wad wymowy oraz usprawniania narządów artykulacyjnych i usuwania wad wymowy. Zapoznają się również z zasadami współpracy z lekarzem, psychologiem i pedagogiem w celu ustalania metod i trybu postępowania terapeutycznego w zakresie komunikacji (werbalnej i niewerbalnej). Studia na kierunku logopedia ogólna zawierają w swoim programie takie treści, jak wprowadzenie do nauki o języku, elementy prawa medycznego i oświatowego, wprowadzenie do komunikacji językowej, wspomagającej i alternatywnej, funkcjonalny opis języka, psychologia rozwoju dziecka, pedagogika ogólna, kwalifikowana pierwsza pomoc, anatomia i fizjologia człowieka, pediatria, ortodoncja, psycholingwistyka, rozwój mowy dziecka, opóźniony rozwój mowy.
  • Logopedia kliniczna: Studia na kierunku logopedia kliniczna skierowane są do osób cechujących się wzorcową wymową, wysoką kulturą języka oraz umiejętnością nawiązywania kontaktów. Studia mają charakter interdyscyplinarny. Łączą ze sobą wiedzę humanistyczną z wiedzą z zakresu nauk medycznych. W trakcie zajęć słuchacz zdobywa wiedzę na temat naukowych podstaw funkcjonowania narządów niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania narządu mowy i głosu. Poznaje metody diagnostyki i rehabilitacji logopedycznej i potrafi je zastosować do rozwiązywania problemów leżących w zakresie działań kompetencji logopedy klinicznego. Przykładowe przedmioty z toku studiów: wprowadzenie do nauki o języku, elementy prawa medycznego i oświatowego, wprowadzenie do komunikacji językowej, wspomagającej i alternatywnej, funkcjonalny opis języka, psychologia rozwoju dziecka, pedagogika ogólna, kwalifikowana pierwsza pomoc- anatomia i fizjologia człowieka, pediatria ortodoncja, psycholingwistyka, rozwój mowy dziecka, opóźniony rozwój mowy, psychologia kliniczna dziecka, dydaktyka nauczania początkowego, dyslalia, dysleksja rozwojowa, metody badań logopedycznych, podstawy foniatrii, podstawy audiologii.
  • Logopedia z audiologią: Studia na kierunku logopedia z audiologią pozwalają na uzyskanie wiedzy na temat diagnozowania i korekty zaburzeń mowy, przygotowują również do pracy z osobami z zaburzeniami słuchu. Absolwent studiów powinien być przygotowany do diagnozowania i prowadzenia terapii zaburzeń mowy i słuchu na poziomie poradnictwa ogólnego w placówkach oświatowych (przedszkolach, masowych szkołach podstawowych i gimnazjach) i placówkach służby zdrowia typu ambulatoryjnego (poradnie logopedyczne, poradnie audiologiczne, foniatryczne, otolaryngologiczne), domach pomocy społecznej. Podczas studiów zdobywa się wiedzę i umiejętności z zakresu diagnozowania i prowadzenia terapii zaburzeń mowy i słuchu, kształtowania i korygowania emisji głosu oraz techniki mówienia. Co więcej, zdobywa się wiedzę na temat biologicznych, psychologicznych i lingwistycznych prawidłowości funkcjonowania człowieka (szczególnie w zakresie zachowań językowych), patologii mowy i słuchu, a także ich terapii i rehabilitacji.
  • Audiofonologia: Słuchacze kierunku audiofonologia zostaną wyposażeni w szerokie spektrum umiejętności analizy narządu słuchu i równowagi oraz dowiedzą się o neurologicznych uwarunkowaniach rozwoju procesu komunikatywnego i poznawczego. Dodatkowo zapoznają się z techniką medyczną, która sprzyja diagnozowaniu aparatu słuchu i równowagi, będą operować programami testującymi słuch. Należy pamiętać o tym, że kandydatom przyda się rozszerzona wiedza z zakresu anatomii człowieka, a także fizyki. Słuchacz kierunku audiofonologia podczas studiów uzyskuje wiedzę konieczną do zrozumienia procesów biologicznych zachodzących w organizmie człowieka w warunkach zdrowia i choroby w zakresie niezbędnym w pracy audiofonologa. Poznaje również podstawowy zakres wiadomości dotyczący budowy i czynności poszczególnych układów i narządów, ze szczególnym uwzględnieniem anatomii i fizjologii narządu słuchu, głosu i mowy oraz ogólną wiedzę na temat etiopatogenezy, diagnostyki i metod leczenia wybranych chorób, zwłaszcza o znaczeniu społecznym oraz szczegółową wiedzę dotyczącą różnych rodzajów uszkodzeń narządu słuchu.
  • Neurologopedia: Studia neurologopedyczne jako specjalność w pełni przygotowują do wykonywania zawodu neurologopedy, którego kompetencje i umiejętności umożliwiają przeprowadzenie pełnej diagnozy zaburzeń mowy pochodzenia neurologicznego, wynikających ze zmian zachodzących w ośrodkowym i obwodowym układzie nerwowym. Dodatkowo studia przygotowują do wykonywania pogłębionej diagnozy zaburzeń mowy o charakterze audiofonologicznym, tj. wynikających z problemów otolaryngologicznych, foniatrycznych, audiologicznych. W trakcie zajęć przekazywane są treści umożliwiające wykonywanie diagnoz i prowadzenie terapii neurologopedycznej noworodków i wcześniaków, dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym, młodzieży, dorosłych, osób w wieku senioralnym, starzejących się fizjologicznie i dementywnie oraz znajdujących się w stanie paliatywnym, dotkniętych chorobami ośrodkowego i obwodowego układu nerwowego, w tym zaburzeniami psychicznymi oraz problemami otolaryngologicznymi, foniatrycznymi, audiologicznymi, tj. audiofonologicznymi. Przykładowe przedmioty z toku studiów: lingwistyczne podstawy neurologopedii, neurologia, zaburzenia zmysłu słuchu i równowagi, narządu głosu oraz połykania, psychiatria i geriatria, neurologopedia dziecięca i neonatologopedia, neurologopedia osób dorosłych z gerontologopedią i elementami logopedii paliatywnej, staż kliniczny.
  • Wczesna interwencja logopedyczna: Studia wczesna interwencja logopedyczna realizowane są jako specjalność na studiach z zakresu logopedii. Głównym celem specjalności jest przygotowanie do pracy zarówno z dziećmi jak i osobami dorosłymi. Zajęcia przygotowują specjalistów zatrudnionych w placówkach służby zdrowia, ośrodkach specjalistycznych, placówkach oświatowych (w tym w przedszkolach i szkołach podstawowych) itp., posiadających kwalifikacje do: wczesnej diagnozy oraz wieloprofilowego usprawniania dziecka, wczesnej kompleksowej profilaktyki niepełnosprawności, wczesnej pomocy rodzinie dziecka zagrożonego nieprawidłowym rozwojem bądź niepełnosprawnością, wczesnego wspomagania i usprawniania procesu nauczania i wychowania dziecka. Program studiów obejmuje m.in: podstawy rehabilitacji dzieci przedwcześnie urodzonych oraz z wadami rozwojowymi i genetycznymi, metody terapii dzieci z zaburzeniami rozwoju, metodyka pracy logopedycznej i terapeutycznej.

Studia logopedii w Polsce

Dobrą alternatywą dla podyplomowych studiów, logopedii mogą być uzupełniające studia magisterskie związane z logopedią. Zobacz, gdzie stacjonarnie warto logopedię na kierunkach magisterskich drugiego stopnia

Możliwości pracy po logopedii

Zastanawiasz się, jakie perspektywy pracy po skończeniu kierunku podyplomowego z logopedii?

Zawód logopeda: powołanie i wiele możliwości

Czym jest zawód logopedy? Logopeda zajmuje się diagnozowaniem i leczeniem zaburzeń mowy. Jego celem jest pomoc osobom, które mają problemy z komunikowaniem się z innymi ludźmi. Jest to zawód specjalistyczny, wykonywany tylko przez osoby z odpowiednim wykształceniem. Oprócz ukończenia określonych studiów logopedzi często kształcą się dalej, podejmując specjalizację, dodatkowe kursy, starając się o certyfikaty. Zobacz, jak zostać logopedą. Predyspozycje do

Czytaj więcej »

Studia na kierunkach logopedycznych należą do studiów pracochłonnych i bardzo ciekawych, jednak niezbyt wymagających. Dziedzina stale się rozwija, dlatego wiedza zdobyta na studiach nie oznacza końca nauki, osoby wiążące swoją przyszłość z wykonywaniem pracy w szkołach, ośrodkach medycznych, ośrodkach badawczych, czy prowadząc własną działalność gospodarczą muszą być przygotowane na ciągły rozwój i dostosowanie zdobytej wiedzy do potrzeb dzieci i dorosłych. Przyszli logopedzi muszą być osobami empatycznymi z dużą zdolnością wielowątkowego myślenia i otwartości na świat. Jeśli chodzi o zatrudnienie, to absolwentów tych kierunków stale poszukują instytucje publiczne takie jak ośrodki pedagogiczne, szkoły. Logopedzi mogą prowadzić również własną działalność. Absolwent musi wykazywać się umiejętnością kreatywnego myślenia, dużą szczegółowością i pedantycznym podejściem do wykonywanych obowiązków. Dodatkowo musi mieć na temat różnych procesów społecznych.

Logopedia, neurologopedia, audiologia to bardzo ciekawe kierunki studiów, zapewniające różne możliwości zatrudnienia i satysfakcjonujące wynagrodzenie. Należy sobie jednak odpowiedzieć na zasadnicze pytanie – czy ma się wyżej wymienione cechy i umiejętności. Jeśli tak, to rzeczywiście warto spróbować swoich sił w branży nauk logopedycznych.

  • Logopeda: Do pracy w charakterze logopedy przygotowują studia na kierunku unikatowym logopedia ogólna i kliniczna. Absolwenci tych studiów pracują głównie w placówkach oświatowych i ochrony zdrowia oraz do jako nauczyciel nauczania początkowego w szkołach podstawowych i integracyjnych. Absolwent powinien posiąść praktyczne umiejętności kształtowania i korygowania emisji głosu oraz techniki mówienia, co umożliwi mu pracę logopedy także w rozgłośniach radiowych i telewizyjnych, placówkach kulturalnych i innych zatrudniających ludzi zawodowo posługujących się głosem. Ukończenie specjalności nauczycielskiej w ramach kierunku studiów przygotowuje absolwenta do pracy w charakterze nauczyciela – logopedy i audiologa ogólnego. Logopeda to specjalista zajmujący się diagnozowaniem, stymulacją rozwoju mowy, profilaktyką oraz terapią zaburzeń mowy. Pomaga namierzyć i usunąć bariery w komunikacji językowej, które mogą zaburzać rozwój intelektualny, emocjonalny i społeczny dziecka. W trakcie pracy logopeda prowadzi zajęcia profilaktyczne, mające na celu sprawdzanie poprawności wymowy, zajęcia terapii logopedycznej, mające na celu poprawę wymowy oraz porady i konsultacje dla rodziców i opiekunów prawnych.
  • Audiofonolog: W celu pracy jako audiofonolog należy ukończyć studia z zakresu logopedii i audiofonologii. Absolwenci tych studiów to doskonali specjaliści od zaburzeń mowy, słuchu i równowagi, którzy bez większych problemów mogą znaleźć zatrudnienie w sektorze medycznym w ośrodkach, gdzie bada się te narządy, ale również w placówkach oświatowych, w których wspiera się w specjalistyczny sposób rozwój dzieci. Audiofonolog zajmuje się różnymi aspektami uszkodzeń słuchu oraz ich konsekwencjami. Dodatkowo diagnozuje czynności narządu słuchu i równowagi oraz określa neurologiczne uwarunkowania rozwoju procesu komunikatywnego oraz poznawczego stosując metody wspomagania słuchu, równowagi, mowy. Dobiera i konserwuje aparaty słuchowe, prowadzi rehabilitację w/w zaburzeń; współpracuje z otolaryngologami, audiologami i foniatrami oraz surdologopedami.
  • Neurologopeda: W celu pracy jako neurologopeda należy ukończyć studia logopedyczne o specjalizacji z zakresu neurologopedii lub podyplomowe studia o tej samej nazwie. Neurologopeda zajmuje się diagnozą i terapią różnych postaci zaburzeń mowy, języka i komunikacji spowodowanych opóźnionym dojrzewaniem lub uszkodzeniem ośrodkowego układu nerwowego zarówno u dzieci jak i dorosłych. Pacjentami są zwykle zarówno dzieci, jak i dorośli, cierpiący na całościowe zaburzenia, które mogą poważnie odbijać się na umiejętności mowy czy komunikacji. Jego praca trochę różni się od pracy logopedy, ponieważ neurologopeda zajmuje się głównie osobami z problemami z mową i językiem o podłożu neurologicznym. Posiada obszerną wiedzę na temat budowy i pracy mózgu, aparatu artykulacyjnego i mięśni twarzy. Warto podkreślić, że neurologopeda nie jest lekarzem.

Portal Studia.pl wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia Ci pełnego dostępu do jego funkcjonalności i gromadzeniu danych analitycznych. View more
Akceptuję