Site logo

Menedżerowie w samorządach

Czy samorządy gospodarują finansami podobnie, jak menedżerowie zarządzają pieniędzmi w swoich firmach? Tak bywa, ale często zbyt mało jest tego menedżerskiego, przedsiębiorczego podejścia.

Wykorzystywanie produktów bankowych przez miasta na prawach powiatów w Polsce jest niewystarczająco eksploatowaną metodą w racjonalizacji ich gospodarek finansowych – ocenia dr Remigiusz Arendarski z Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Jego dysertacja może służyć samorządowcom za przewodnik nowoczesnego zarządzania miastem.
Badacz postanowił pokazać, jakie są w Polsce możliwości wykorzystywania poszczególnych produktów bankowych dla realizacji potrzeb finansowych miast. Opracował i przedstawił kompleksową metodę korzystania z tych produktów, odzwierciedlającą aktywne podejście do spraw gospodarki finansowej.
Praca dra Arendarskiego przedstawia uwarunkowania dla korzystania z usług (produktów) bankowych związane ze specyfiką gospodarki finansowej w samorządzie terytorialnym. Autor poświęcił wiele uwagi zagadnieniom teoretycznym związanym z menedżerskim podejściem do analizowanych spraw. Jego zdaniem, takie podejście ma bardzo pozytywne znaczenie i powinno być bardziej docenione, zwłaszcza w sprawach uczestnictwa miast na rynku bankowym.
Dr Arendarski scharakteryzował poszczególne produkty (instrumenty) bankowe i pokazał, jak miasta mogą dzięki nim poprawić swoją gospodarkę finansową. Omówił główne zalety i słabe strony produktów bankowych, zaproponował też kompleksową metodę postępowania, odzwierciedlającą menedżerskie podejście do spraw gospodarki finansowej. Pokazał, co powinno kształtować odbiór miast na rynku finansowym i jakie działania powinny podejmować miasta , by ten odbiór był dobry.
Praca brała udział w ubiegłorocznym konkursie “Nowe trendy” organizowanym przez Fundację Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych. Jest praktycznym przewodnikiem dla samorządowców-menedżerów.
źródło: PAP – Nauka w Polsce
Koniec artykułu. Może sprawdzisz inne treści?

Sprawdź inne artykuły, które mogą Cię zainteresować

Kampanie bardziej skuteczne

Kampanie społeczne powinny odwoływać się do kategorii MY, ponieważ wtedy bardziej mobilizują do działania. Wskazywanie cech wspólnych oraz zrozumiałego celu wzbudza odpowiedzialność u odbiorców –

Czytaj więcej »
Portal Studia.pl wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia Ci pełnego dostępu do jego funkcjonalności i gromadzeniu danych analitycznych. View more
Akceptuję