Site logo

Kupujesz, bo nie myślisz

phoca_thumb_s_zorawski_tadeuszSkąd popularność tzw. żeńskich cen, czyli stosowanie ceny 9,99 zł zamiast 10 zł? Dlaczego, mimo że 60% badanych osób deklaruje chęć zakupu, to tylko 12% kupuje daną markę? I na co cierpi współczesny konsument? To tylko nieliczne pytania, które marketerzy stawiają sobie każdego dnia. Na wszystkie starał się odpowiedź Tadeusz Żórawski, Prezes Zarządu Domu Mediowego Universal McCann, który we wtorek, 9 marca odwiedził Wyższą Szkołę Logistyki. Gościnny wykład „Wyzwania i kierunki komunikacji marketingowej” zgromadził w Auli WSL ponad 300 studentów. Spotkanie odbyło się w ramach programu „LogMeeting. Spotkania i warsztaty w Wyższej Szkole Logistyki”.

Pasjonat mediów, komunikacji marketingowej i psychologii konsumenta, Tadeusz Żórawski z ogromnym zaangażowaniem zdradzał studentom tajniki marketingowego świata. Obalał mity i wyjaśniał naturę współczesnego klienta.

– Jako konsumenci cierpimy na przesyt informacjami, niedosyt czasu i zbyt duży wybór – wymieniał Tadeusz Żórawski. – Świat przesycony jest wiadomościami, co utrudnia nam podejmowanie codziennych decyzji. Poza tym człowiek musiał nauczyć się wykonywać wiele czynności w tym samym czasie, na przykład oglądając telewizję, pisze sms i surfuje po Internecie. Do tego, jako nabywcy mamy coraz większy wybór, co w cale nie jest dla nas ułatwieniem, bo przeprowadzone eksperymenty dowiodły, że im większy wybór, tym mniej kupujemy – wyjaśnił.

Podczas wykładu studenci dowiedzieli się jakie są największe mity tradycyjnego marketingu. Konsumenci nie myślą racjonalnie i linearnie, nie myślą słowami, ich wspomnienia nie odpowiadają dokładnie ich doświadczeniom, a firmy nie mogą w dosłowny sposób zaszczepić w nich sposobu myślenia o danej marce – to tylko niektóre z nich.

– Badania wykazały wysoki automatyzm w podejmowaniu decyzji nabywcy. Wybór danego towaru pokierowany jest emocjami. Firmy, nadając marce znaczeń, posługują się metaforami. Metafory te opierają się na podstawowych dążeniach człowieka – przyznał Tadeusz Żórawski. – Należą do nich między innymi: równowaga, chęć przemiany, przynależność do grupy oraz kontrola nad sobą i otoczeniem – wyjaśnił.

Wszystkie stwierdzenia, prowadzący potwierdzał przykładami reklam, oglądanych na co dzień w telewizji. Na zakończenie wykładu na studentów czekały certyfikaty uczestnictwa.

Organizatorem spotkania było Koło Menedżerów Marketingu WSL i Dział Marketingu.

Koniec artykułu. Może sprawdzisz inne treści?

Dzień Otwarty na Uczelni Łazarskiego

Wszystkich tegorocznych maturzystów serdecznie zapraszamy na Dzień Otwarty Uczelni Łazarskiego, który odbędzie się już 25 kwietnia. Odwiedź koniecznie kampus przy ul. Świeradowskiej 43, gdzie będziesz

Czytaj więcej »

Sukces Dnia Otwartego UEK

7 tysięcy maturzystów, ponad 60 stoisk prezentujących ofertę dydaktyczną, organizacje studenckie i koła naukowe, występ chóru „Dominanta”, prezentacja nowego filmu o Uczelni – to esencja

Czytaj więcej »
Portal Studia.pl wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia Ci pełnego dostępu do jego funkcjonalności i gromadzeniu danych analitycznych. View more
Akceptuję