Site logo

E-marketerzy z papierem – jak znaleźć studia podyplomowe dla siebie?

Na polskim rynku jest niemal 50 podyplomowych kierunków związanych z marketingiem internetowym, komunikacją w sieci, social media i zarządzaniem serwisami internetowymi. Jak wybrać te kilkanaście weekendowych zjazdów, by stać się skutecznym e-marketerem?

Najstarsza polska podyplomówka dla e-marketerów zaprasza już po raz 17 na niezwykłe spotkania podczas zajęć w warszawskiej Szkole Głównej Handlowej. Jednak nie jest to wcale najpopularniejszy kierunek podyplomowy w naszym kraju dla przyszłych pracowników agencji interaktywnych, project managerów czy specjalistów od biznesu w sieci. Z pewnością mieszkańców miast oddalonych od stolicy i myślących o internecie bardziej marketingowo skusi propozycja, którą przygotowały Wyższe Szkoły Bankowe. Na podyplomowe studia Innowacyjny E-marketing, których pierwsza edycja wystartowała rok temu w poznańskiej WSB, można zapisać się aż w 8 miastach, m.in. Chorzowie, Szczecinie, Toruniu i Łodzi.

Rosnące budżety promocyjne na działania w sieci sprawiają, że to właśnie rozwój w tym kierunku budzi coraz większe zainteresowanie u myślących o pracy nie tylko w branży stricte związanej z kształtowaniem wizerunku firmy czy instytucji. Marketing internetowy to także istotny aspekt działań przy prowadzeniu własnego biznesu.

– Nikt lepiej niż osoby zakładające startupy nie wie, jak ważna jest wiedza przekazywana przez doświadczonych praktyków – twierdzi Agata Wiśniewska, koordynator studiów podyplomowych E-marketing z Centrum Kształcenia Podyplomowego Uczelni Łazarskiego w Warszawie – W programie podyplomowych studiów E – marketing postawiliśmy w stu procentach na współpracę z ekspertami rynku – założycielami własnych firm bądź przedstawicielami uznanych agencji, domów mediowych, firm email marketingowych i agencji SEO/SEM. To gwarancja uczenia się od najlepszych na realnych, aktualnych case’ach. Kadra wykładowców to podstawowe kryterium wyboru podyplomówki.

Praktycy to nie wszystko…

Zdaniem ekspertów z Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, największej humanistycznej niepublicznej uczelni Dolnego Śląska, warto wybierać uczelnię z doświadczeniem w prowadzeniu studiów podyplomowych. Istotne jest także sugerowanie się miejscem szkoły w Rankingu Uczelni Akademickiej, który co roku przygotowują czasopisma, m. in. „Rzeczpospolita”. – Dobrze zrobić rozeznanie i poszukać informacji od osób, które ukończyły studia podyplomowe na interesującym nas kierunku i uczelni – radzi Dorota Wróblewska-Cwenar, doradca zawodu Biura Karier DSW – Ważny jest program kształcenia i to, czy jest on zgodny z Krajowymi Ramami Kwalifikacji. Istotne jest także zwrócenie uwagi, aby zajęcia teoretyczne były powiązane z praktycznymi, co pozwoli na zdobycie wiedzy i konkretnych umiejętności. Ważne jest również, czy dany kierunek oferuje wystarczającą ilość godzin dydaktycznych, gwarantującą uzyskanie kwalifikacji/uprawnień. Takim przykładem jest zdobycie tzw. „przygotowania pedagogicznego”, niezbędnego do pracy w przedszkolu, szkole. Warto zwrócić uwagę na koszty, jakie będziemy ponosić w związku z podjęciem studiów podyplomowych. Trzeba zorientować się czy czesne można opłacać w ratach, jeśli tak to w jakich oraz czy będziemy również zobowiązani do uiszczenia dodatkowych opłat związanych ze studiami.

Czego nie powinno zabraknąć na dobrym e-marketingowym kierunku? Możliwości czerpania nie tylko z wiedzy wykładowców, ale także otwartości na pomysły uczestników, różnorodnych aspektów aktywności w sieci – od social media przez e-commerce po na przykład analitykę internetową. Pytając o nasz wymarzony e-kierunek powinniśmy także zwracać uwagę nie tylko na kadrę, ale też formę prowadzenia zajęć. Bo chyba wielu z nas nie chciałoby spędzić 200 godzin wpatrując się w slajdy z Power-Pointa…

Na co zatem zwrócić uwagę myśląc o podyplomowym kształceniu dla e-marketerów?

– Wybierając studia przede wszystkim warto zwrócić uwagę na kadrę dydaktyczną – twierdzi Mateusz Tułecki, opiekun specjalności Marketing w sieci oraz Zarządzanie i marketing projektów internetowych w Wyższej Szkole Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie – Uważam, że powinna składać się z praktyków, którzy na co dzień zajmują się daną branżą. Nam się to udało – jesteśmy dumni, bo pod względem kadrowym nasze studia nie mają sobie równych nie tylko w Krakowie, ale i w Polsce. Dodatkowo liczy się zawieranie nowych znajomości z ludźmi, którzy zrobili sporo ciekawych i innowacyjnych projektów lub inwestują w startupy na pewno w przyszłości zaprocentuje. Ponadto, wybierając studia warto zwrócić uwagę, czy zajęcia mają charakter praktyczny, czy zmuszają do kreatywnego myślenia i rozwiązywania problemów oraz rozwijania własnych projektów.

Portal NowyMarketing.pl także pomaga osobom zainteresowanym rozwojem w zakresie marketingu w sieci. Przy współpracy z Centrum Edukacji i Rozwoju EFEKTY, wydawcą portali Studia.net, Kierunki.net i StudiaPodyplomowe.net realizuje projekt “Studia E-marketera”. Projekt zakłada publikację bazy e-marketingowych kierunków studiów oraz raportu o wyróżnionych propozycjach edukacyjnych polskich uczelni w specjalnie przygotowanym rankingu programów podyplomowych. W rankingu oceniano m. in. doświadczenie prowadzących, praktyczność programu i wykorzystanie komputerów podczas zajęć. Efekty e-marketingowych potyczek opublikujemy już wkrótce.

Adam Piwek, Nowy Marketing

Koniec artykułu. Może sprawdzisz inne treści?

Bez matematyki kariery nie zrobisz

Matematyki można nauczyć każdego, tylko trzeba wiedzieć jak. Jak więc rozbudzać w uczniach zainteresowanie matematyką, techniką i naukami ścisłymi? Jak uczyć matematyki by rzeczywiście jej

Czytaj więcej »

Pierwsza firma inkubatora UŚ

Lege Artis to pierwsza firma, która rozpoczęła działalność w ramach Akademickiego Inkubatora Przedsiębiorczości Uniwersytetu Śląskiego. Własnością firmy jest również edukacyjny portal www.matura-zdasz.pl. Założycielkami Lege Artis

Czytaj więcej »
Portal Studia.pl wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia Ci pełnego dostępu do jego funkcjonalności i gromadzeniu danych analitycznych. View more
Akceptuję