Podstawowym celem kształcenia na kierunku "Resocjalizacja z profilaktyką uzależnień" prowadzonym przez Szczecińską Szkołę Wyższą Collegium Balticum w Szczecinie na Wydziale w Suwałkach jest nabycie przez studentów kompetencji do pełnienia roli zawodowej pedagoga-specjalisty do spraw resocjalizacji w różnorodnych placówkach opiekuńczo-wychowawczych i resocjalizacyjnych, jak i również nabycie odpowiedniej wiedzy umożliwiającej zrozumienie społeczno- kulturowego kontekstu wychowania resocjalizującego i profilaktycznego, oraz do dokonywania diagnozowania zagrożeń środowiskowych, opracowywania programów, organizowania i realizowania programów profilaktycznych.
Studia skierowane są do absolwentów studiów wyższych zawodowych lub studiów magisterskich, chcących uzupełnić kwalifikacje o możliwość pracy w placówkach resocjalizacyjnych. Specjalizacja jest skierowana do ludzi otwartych, chcących się realizować w swoim powołaniu, ludzi zdolnych do autorefleksji, odpowiedzialnych, wrażliwych na potrzeby ludzi.
Słuchacze studiów podyplomowych Resocjalizacja z profilaktyką uzależnień będą podejmować takie zagadnienia jak: elementy psychologii przestępczości i psychologii klinicznej, zagadnienia związane z psychopatologiami rodziny oraz praca z rodziną dysfunkcyjną, prawne podstawy resocjalizacji, metodyka pracy resocjalizacyjnej, negocjacje i mediacje w resocjalizacji, narkomania, alkoholizm. Studia wyposażą przyszłego pedagoga w określone kompetencje i przygotowuje do trudnej pracy w placówkach opiekuńczo-wychowawczych i resocjalizacyjnych, poradniach specjalistycznych, służbie zdrowia i sądownictwie.
Jednym z wymogów przyjęcia na studia podyplomowe na kierunku "Resocjalizacja uzależnień" prowadzone przez Szczecińską Szkołę Wyższą Collegium Balticum w Szczecinie jest posiadanie przez słuchacza pełnego przygotowania pedagogicznego.
Jednym z wymogów przyjęcia na studia podyplomowe na kierunku "Resocjalizacja uzależnień" prowadzone przez Szczecińską Szkołę Wyższą Collegium Balticum w Szczecinie jest posiadanie przez słuchacza pełnego przygotowania pedagogicznego.