Celem studiów podyplomowych "Diagnoza z elementami terapii pedagogicznej" na Szczecińskiej Szkole Wyższej Collegium Balticum jest nadanie nauczycielom kwalifikacji do prowadzenia zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, dydaktyczno-wyrównawczych, indywidualnych lub grupowych w przedszkolu, szkołach i placówkach opiekuńczo-wychowawczych, prowadzących działalność terapeutyczną z dziećmi mającymi trudności w uczeniu się i wykazującymi zaburzenia zachowania.
Studia podyplomowe "Diagnoza z elementami terapii pedagogicznej" na Szczecińskiej Szkole Wyższej Collegium Balticum są skierowane do nauczycieli zainteresowanych tworzeniem optymalnych warunków nauki dla dzieci ujawniających specjalne potrzeby edukacyjne, prowadzeniem zajęć psychoedukacyjnych, warsztatowych, poradnictwa oraz konsultacji z zakresu diagnozy i terapii pedagogicznej dla ogniw procesu pomocy specjalistycznej.
Warunkiem przyjęcia na studia podyplomowe Diagnoza z elementami terapii pedagogicznej jest posiadanie przez Słuchacza pełnego przygotowania pedagogicznego.
Absolwenci nabywają praktyczne umiejętności w zakresie profilaktyki, diagnozy i korekcji zaburzeń rozwojowych, a tym samym nabywają kompetencje psychospołeczne i dydaktyczne terapeuty pedagogicznego. Uzyskują dodatkowe kwalifikacje zawodowe do prowadzenia różnorodnych form terapii pedagogicznej, w tym do pracy z dziećmi ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się i zaburzeniami zachowania oraz posiadającymi opinie i orzeczenia.
Absolwenci studiów podyplomowych "Diagnoza z elementami terapii pedagogicznej" na Szczecińskiej Szkole Wyższej Collegium Balticum mają możliwość zatrudnienia w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, świetlicach terapeutycznych, różnego rodzaju ośrodkach terapeutycznych, przedszkolach i klasach integracyjnych oraz innych placówkach opiekuńczo-wychowawczych.
Studia podyplomowe realizowane są przez Szczecińską Szkołę Wyższą Collegium Balticum wraz z Instytutem Nauki Lektikon NPDN w Zatorze.