phoca_thumb_s_pieniadzeNie ma dziś branży, która dziś nie odczuwałaby w mniejszym lub większym stopniu skutków kryzysu gospodarczego. Trend spowolnienie nie obejmuje jednak sieci Internet, gdzie ruch rośnie i będzie rósł. Czas kryzysu wręcz sprzyja bardziej intensywnemu korzystaniu z sieci. Szukając bowiem oszczędności wiele osób decyduje się na zakupy w e-sklepach rezygnując z wizyty w tradycyjnym centrum handlowym. W USA większość twierdzi, że Internet zmienia życie na lepsze.


Harris Inteactive dla Intela

Potwierdzają to badania przeprowadzone na zlecenie Intela przez firmę Harris Interactive w końcu ubiegłego roku w USA. Respondenci stwierdzali w nim, że dostęp do Internetu jest niezbędny w obecnej sytuacji gospodarczej. 95 procent dorosłych uznało za bardzo ważne, ważne lub dość ważne, aby ludzie dysponowali urządzeniami zapewniającymi dostęp do Internetu. Większość (82 procent) twierdzi, że urządzenia internetowe pozwalają im na bieżąco monitorować stan gospodarki. 87 procent dorosłych mówi, że dostęp do Internetu pomógł im oszczędzić pieniądze. Spośród nich zaś 84 procent zaoszczędziło pieniądze przez porównywanie cen online i wyszukiwanie najlepszej oferty przed podjęciem decyzji o zakupie, 66 procent zaoszczędziło pieniądze po prostu przez kupowanie online, a 65 procent mówi, że Internet pomógł im zaoszczędzić pieniądze, umożliwiając wyszukiwanie kuponów, rabatów albo specjalnych promocji Internetowych.


Internet wyprzedził telewizję - na razie w USA

Z badań Harris Interactive i Intela wynika, że dziś przeciętny Amerykanin mając do wyboru korzystnie z telewizji satelitarnej czy Internetu prędzej zrezygnuje z tej pierwszej usługi. Dlatego też intensywność korzystania z internetowej infrastruktury będzie dynamicznie rosnąć w najbliższych latach.


Cisco: trafik podwaja się co 2 lata z powodu HD

Z badań prowadzonych przez firmę Cisco w ramach projektu Visual Networking Index (VNI) wynika, że do 2012 roku ruch internetowy będzie się podwajać co dwa lata. W sumie do 2012 roku ruch IP wzrośnie sześciokrotnie. Głównymi czynnikami napędzającymi wzrost będzie transmisja obrazu w rozdzielczości HD i popularyzacja szerokopasmowego dostępu do Internetu. W tym okresie ruch IP generowany przez indywidualnych użytkowników sprawi, że co roku ilość przesyłanych danych będzie przyrastać o 46 proc.

office 583839 1280
Strategiczny Internet dla firm

To powoduje, że coraz więcej firm coraz bardziej swą strategię opiera na Internecie. Ten trend jest widoczny także w Polsce. "Obiegowa opinia w środowisku jest taka, że Internet skorzysta na kryzysie, ponieważ firmy będą starały się zoptymalizować procesy marketingowe i jednym ze sposobów na osiągnięcie tego jest przenoszenie aktywności do Internetu. W przypadku prasy możemy mówić nawet o przeniesieniu całej działalności do Internetu. Warto spojrzeć na strategię Agory, która nie zamyka działalności wydawniczej tylko przenosi ją do nowego medium" - mówi Artur Gortych, prezes zarządu agencji interatywnej Artegence. Podobnie uważa Tomasz Klekowski, dyrektor Intela na region Europy Centralnej i Wschodniej. - Uważam, że w branży IT wzrośnie rola firm wykorzystujących Internet jako platformę oferowania usług i produktów, ale z zastrzeżeniem, ze te firmy internetowe maja zdrowe podstawy finansowe" - mówi Tomasz Klekowski.


Polski Internet waży prawie 1,200 milionów

Nie dziwi więc, że w ubiegłym roku wartość całego polskiego rynku reklamy online osiągnęła wartość 1,174 mld złotych. To obliczenia firmy PricewaterhouseCoopers i IAB Polska. Oznacza to, ze w czasie spowolnienia gospodarczego, które w drugiej połowie ubiegłego roku było już odczuwalne, sektor reklamy internetowej zanotował fenomenalny wzrost aż o 58 procent.


Poza Internetem w mediach nie ma wzrostów

Taka dynamika powiększania tortu reklamowego nie może sie pochwalić żaden inny rodzaj medium na naszym rynku. Działające na tym rynku agencje interaktywne są przekonane, że i te rok będzie dla nich bardzo udany. Większość z mówiąc o prognozach wzrostu obrotów w 2009 roku, odważnie wskazując na dynamikę dwucyfrową (między 11 a 40 proc. wzrostu). Biznes wkraczający coraz szerzej do Internetu idzie bowiem tam gdzie są konsumencie. A jak stwierdzają ankietowani w badaniu Intela - życie staje się lepsze dzięki Internetowi. Dziewięciu na dziesięć (91 procent) dorosłych Amerykanów twierdzi, że dostęp do Internetu wpłynął pozytywnie na przynajmniej jeden aspekt ich życia.

eye

źródło: Komputer w Firmie

 

!-- Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->