W związku z urynkowieniem działalności kulturalnej rozwinęło się zapotrzebowanie na specjalistów o rozległej wiedzy marketingowej oraz zdolnościach organizacyjnych i strategicznego planowania w kulturze.
Studia o profilu zarządzanie kulturą przeznaczone są głównie dla studentów kierunków humanistycznych i artystycznych, pragnących ponadto poszerzyć swoją wiedzę o wiadomości z zakresu zasad organizacji i metod zarządzania instytucjami zwiazanymi z kulturą i sztuką.
Studenci mogą również nabyć praktyczne umiejętności związane z organizacją imprez masowych i kameralnych, a także prowadzeniem przedsięwzięc w sferze twórczości nieprofesjonalnej.
Najczęściej wykładane przedmioty:
wiedza o kulturze i sztuce; organizacja instytucji kultury i sztuki; prawne podstawy działalności kulturalnej; media i komunikowanie społeczne; public relations, promocja i reklama;
Porównaj ofertę uczelni
Myślisz o studiach na kierunku zarządzanie kulturą? Sprawdź uczelnie.
Po studiach:
Dzięki wykształceniu z zakresu nauk humanistycznych i ekonomicznych absolwent przygotowany jest do pracy w:
– instytucjach kulturalnych
– ośrodkach kultury
– agencjach reklamowych
– działach public relations
– mediach
– firmach organizujących imprezy kulturalno – artystyczne.