Site logo

Zarządzanie i marketing w służbie zdrowia

Kiedyś wydawało się, że dziedziny te nie mają zbyt wiele wspólnego. Bo jak połączyć bezcenną ochronę zdrowia z racjonalnym zarządzaniem i marketingiem. Dziś, w czasach wysokiej konkurencji i bezproblemowej mobilności człowieka, sytuacja uległa radykalnej zmianie. Jak wszystkie inne instytucje, te działające w obszarze służby zdrowia potrzebują specjalistów, kórzy rozumiejąc specyfikę dziedziny będą umieli optymalnie nimi zarządzać. Zapotrzebowanie na tego typu specjalistów stwarza absolwentom duże możliwości zatrudnienia.    

Najczęściej wykładane przedmioty:

istota i metody zarządzania, zmiany w opiece zdrowotnej, strategie rozwoju zakładów opieki zdrowotnej, strategie marketingowe zakładów opieki zdrowotnej, rynek usług medycznych w Polsce, zarządzanie zasobami ludzkimi, public relations jako strategia komunikowania.   

Po studiach:

Absolwent jest przygotowany do podjęcia pracy na stanowiskach kierowniczych w zakładach ochrony zdrowia, szpitalach, instytucjach opieki zdrowotnej, przychodniach, zarówno publicznych, jak i niepublicznych oraz podejmowania własnej działalności gospodarczej w sektorze usług medycznych.  

Koniec artykułu. Może sprawdzisz inne treści?

Sprawdź inne artykuły, które mogą Cię zainteresować

Studia na kierunku chemia kosmetyczna

Chemia kosmetyczna to kierunek studiów oferujący studentom możliwość zdobycia wiedzy z zakresu chemii fizycznej, ogólnej, organicznej oraz chemii związków wielkocząsteczkowych w ujęciu praktycznym. Głównym przedmiotem

Czytaj więcej »
Portal Studia.pl wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia Ci pełnego dostępu do jego funkcjonalności i gromadzeniu danych analitycznych. View more
Akceptuję