Site logo

Turystyka międzynarodowa

Studia o profilu turystyka międzynarodowa to nowoczesne i elastyczne podejście do marketingu i zarządzania w turystyce. Z uwagi na globalne tendencje, nowe podejścia strategiczne oraz regionalną specyfikę obszarów turystycznych, od studentów tej specjalności wymagać się będzie zarówno nowatorskiego spojrzenia na problemy ruchu turystycznego, jak i dobrej orientacji w multikulturowym społeczeństwie światowym.

Najczęściej wykładane przedmioty:

regiony turystyczne świata, polityka turystyczna, rynki turystyczne, historia kultury,
socjologia czasu wolnego, marketing usług turystycznych i rekreacyjnych, planowanie turystyczne, badania rynku turystycznego, zarządzanie przedsiębiorstwem turystycznym, jakość i innowacje w turystyce, zarządzanie projektami turystycznymi, język obcy specjalizacyjny, promocja turystyki, elementy międzynarodowego prawa turystycznego, międzynarodowe organizacje turystyczne, międzynarodowe stosunki polityczne i gospodarcze, historia architektury i sztuki, geografia turystyczna, krajoznawstwo turystyczne, podstawy hotelarstwa;

Po studiach:

Absolwent specjalności posiada wiedzę i umiejetności z zakresu strategicznego zarządzania i obsługi, co pozwala mu podjąć pracę:
– w firmach i agencjach turystycznych
– w organizacjach turystycznych
– w instytucjach administracji rządowej i samorządowej związanych z rynkiem turystycznym
– hotelach i ośrodkach wypoczynkowych,
jako: menedżer ośrodków turystycznych
kierownik centrów obsługi turystycznej
rezydent
specjalista ds. turystyki w strukturach administracji rządowej i samorządowej.

Koniec artykułu. Może sprawdzisz inne treści?

Sprawdź inne artykuły, które mogą Cię zainteresować

Zawód: Pilot wycieczek

W branży turystycznej panuje przekonanie, że dobry pilot wycieczek jest na wagę złota – jego zadaniem jest bowiem sprawowanie opieki nad uczestnikami i dbanie o

Czytaj więcej »
Portal Studia.pl wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia Ci pełnego dostępu do jego funkcjonalności i gromadzeniu danych analitycznych. View more
Akceptuję