Ich zdjęcia są na pierwszych stronach gazet, a niektórzy dorobili się statusu celebrytów. Blogerzy, żywy dowód na to, że ciekawym i systematycznym pisaniem da się dzisiaj w Polsce zarobić na życie. Bloger to ktoś, kto dąży do zbudowania grona odbiorców wokół swojej osoby lub marki (czyli nazwy bloga). W regularnych odstępach czasu tworzy treści na […]
Studenci poznają najważniejsze sposoby konstruowania przekazu medialnego, doskonalenia warsztatu dziennikarskiego, kompetencji komunikacyjnych i umiejętności interpersonalnych oraz prezentacji, a także poznają mechanizmy, które kształtują przestrzeń polityczną Polski oraz Unii Europejskiej. Media i komunikacja społeczna we wszystkich jej aspektach, to jeden z najważniejszych czynników kształtowania współczesnej rzeczywistości społecznej, politycznej i gospodarczej, dlatego tak ważna jest umiejętność dostrzegania […]
Prasoznawstwo to dyscyplina naukowa zajmująca się badaniami nad środkami masowego przekazu. Jest to nauka o tworzeniu, przekazywaniu oraz odbiorze prasy. Student w ramach tej specjalności będzie miał możliwość zapoznania się z problematyką współczesnych mediów w Polsce i na świecie, pozna prawne aspekty funkcjonowania mediów, różne techniki dziennikarskie oraz metody badań prasoznawczych. Również będzie mógł uczestniczyć […]
Specjalność ta została stworzona z myślą o krzewieniu kultury komunikacji jako wszechstronnego dialogu stanowiącego fundamenty funkcjonoawania demokracji. Poza klasycznym wykształceniem filozoficznym studenci zdobędą podstawy teoretyczne do rozwijania umiejętności komunikacyjncych, a nade wszystko świadomego uczestnictwa w strukturach demokratycznych poprzez społeczny dyskurs przy opanowaniu sztuki wolnej od autorytetu argumenatacji opartej na krytycznym i twórczym myśleniu. Najczęściej wykładane […]
Od czasów pierwszych “imprez masowych”, społeczeństw nigdy nie opuszczała żądza “igrzysk i chleba”. W związku z wielkoskalową medializacją wydarzeń sportowych, muzycznych, politycznych, narosła potrzeba wykształcenia kadry specjalistów zajmujących się relacjonowaniem i opatrywaniem profesjonalnym komentarzem tego typu imprez. Upadł mit “uniwersalnego dziennikarza”, dlatego uczelnie wychodzą naprzeciw wymaganiom dzisiejszej komunikacji medialnej. Dziennikarstwo muzyczne to kompleksowa wiedza dotycząca […]
Komunikacja w biznesie to profil stworzony głównie z myślą o podnoszeniu kwalifikacji pracowników sfery finansowej i gospodarczej. Jest to również ciekawy dział wiedzy dla studentów kierunków ekonomicznych i marketingowych. Będąc dyscypliną z pogranicza marketingu oraz nauk społecznych dostarcza uniwersalnych umiejętności istotnych dla rozwoju kariery, a także nawiązywania kontaktów biznesowych oraz budowania stabilności i zaufania dla […]
Dziennikarstwo i komunikacja społeczna to studia przeznaczone dla kandydatów, którzy mają świetny warsztat pisarski. Bez trudu przychodzi im pisanie notatek, sprawozdań, artykułów i uprawianie innych form literackich. Trzeba też zaznaczyć, że “zwariowany humanista” raczej nie zagrzeje długo miejsca na dziennikarstwie, ponieważ studia te wymagają ścisłego umysłu, jasnego formułowania myśli, znajomości prawa, ekonomii i innych dziedzin […]