Gmina, powiat lub województwo mogą okazać się celnym strzałem w walce o stypendium. Coraz częściej pojawiają się w nich oferty pomocy materialnej dla studentów.
Informacji najlepiej szukać na stronach internetowych instytucji. Każda bowiem określa indywidualnie kryteria, wysokość oraz ilość stypendiów, które przyznaje w danym roku akademickim.
Przykładowo w Wydziale Edukacji Urzędu Miejskiego Wrocławia realizowany jest tzw. Studencki Program Stypendialny. Oto warunki, które trzeba spełnić, by starać się o stypendium Prezydenta Wrocławia.
Kto może się ubiegać o stypendium samorządowe?
Takie stypendia skierowane są do osób osiągających wysokie wyniki w nauce. Przede wszystkim trzeba studiować we Wrocławiu. O taki grant mogą starać się ci, którzy są laureatami ogólnopolskich olimpiad przedmiotowych oraz studiują na pierwszym roku studiów stacjonarnych na uczelni publicznej i niepublicznej. Drugą grupę stanowią zaś ci, którzy uzyskali prawo do studiowania zagranicą i jednocześnie są studentami min. trzeciego roku studiów jednolitych magisterskich, trzeciego roku studiów I stopnia lub pierwszego i drugiego roku studiów II stopnia.
Jakie dokumenty są potrzebne do uzyskania stypendium?
Przede wszystkim potrzebny jest wniosek. Uczelnia zbiera takie wnioski i zgłasza listę kandydatów do Wydziału Edukacji Urzędu Miejskiego Wrocławia (zwykle do 15 października). Do wniosku powinny być dołączone:
- rekomendacja i prezentacja kandydata,
- dokumenty potwierdzające status studenta I roku,
- dokumenty potwierdzające status laureata Olimpiady Ogólnopolskiej,
- formularz do księgowości.
W przypadku kandydatów wybierających się na studia zagraniczne, lista potrzebnych dokumentów jest nieco dłuższa. Poza stosownym wnioskiem niezbędne będą również:
- rekomendacja i prezentacja kandydata
- zaświadczenie z uczelni o średniej ocen
- uzasadnienie wniosku
- dokumenty poświadczające osiągnięcia studenta,
- dokumenty potwierdzające status studenta III roku lub lat wyższych
- zaświadczenie o zgodności kierunku nauki pobieranej za granicą z kierunkiem podjętych studiów,
- informację o kosztach studiów zagranicznych
- zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o dochodach za rok poprzedzający termin złożenia wniosku, każdego dorosłego członka rodziny
- edukacyjne oczekiwania studenta związane z wyjazdem zagranicznym
Ważne:
Stypendium jest przyznawane na okres 9 miesięcy.