Site logo

Studia na kierunku media i komunikacja społeczna. Program, zasady rekrutacji i możliwości pracy.

Studenci poznają najważniejsze sposoby konstruowania przekazu medialnego, doskonalenia warsztatu dziennikarskiego, kompetencji komunikacyjnych i umiejętności interpersonalnych oraz prezentacji, a także poznają mechanizmy, które kształtują przestrzeń polityczną Polski oraz Unii Europejskiej. Media i komunikacja społeczna we wszystkich jej aspektach, to jeden z najważniejszych czynników kształtowania współczesnej rzeczywistości społecznej, politycznej i gospodarczej, dlatego tak ważna jest umiejętność dostrzegania i komentowania wydarzeń na świecie.

Jak wygląda program studiów na mediach i komunikacji społecznej?

Na kierunku media i komunikacja społeczna student nauczy się rozumieć mechanizmy i zjawiska zachodzące we współczesnym świecie. Wybrane zagadnienia na kierunku media i komunikacja społeczna to:

  • Nauki o komunikowaniu
  • Encyklopedia prawa mediów
  • Historia i socjologia mediów
  • Współczesne systemy medialne
  • Podstawy estetyki współczesnej
  • Metody badań medioznawczych i badań opinii publicznej
  • Społeczne i kulturowe oddziaływanie mediów
  • Społeczeństwo informacyjne
  • Retoryka i erystyka
  • Stylistyka i kultura języka
  • Gatunki dziennikarskie
  • Etyka dziennikarska
  • Warsztat dziennikarski
  • Marketing i public relations
  • Dziennikarskie źródła informacji
  • Współczesne media
  • e-Dziennikarstwo
  • Psychologia w mediach

Porównaj ofertę uczelni

Myślisz o studiach na kierunku media i komunikacja społeczna. Sprawdź ofertę uczelni

Perspektywy pracy po studiach na kierunku media i komunikacja społeczna:

Absolwent kierunku media i komunikacja społeczna znajdzie zatrudnienie np. w domach mediowych, agencjach reklamowych, agencjach public relations, przedsiębiorstwo krajowe lub zagraniczne w działach marketingu i PR, administracji publiczna w działach komunikacji społecznej, agencjach eventowych, biurach rzecznika prasowego. Można również po tym kierunku podjąć pracę w agencjach badań rynkowych, firmach doradczych, instytutach badawczych, instytucjach zajmujących się gromadzeniem, przetwarzaniem i upowszechnianiem informacji, mediach ogólnopolskich i lokalnych (prasa, TV, radio, serwisy internetowe), ośrodkach kultury.

Koniec artykułu. Może sprawdzisz inne treści?

Sprawdź inne artykuły, które mogą Cię zainteresować

Portal Studia.pl wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia Ci pełnego dostępu do jego funkcjonalności i gromadzeniu danych analitycznych. View more
Akceptuję