Site logo

Student = biznes

Z danych Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości wynika, że w ciągu minionego roku liczba studenckich firm wzrosła o ponad 40 proc., informuje “Metro”.
Podczas gdy na początku 2008 roku w AIP działało ich około 450, teraz jest ich ponad 800. Studenci otwierają m.in. agencje hostess czy firmy szkoleniowe, ale królują sklepy internetowe czy portale.
Dlaczego studenci polubili biznes? – Wiele korporacji zawiesiło nabór, inne zwalniają pracowników. Kto nie chce zasilić grona bezrobotnych, musi działać. Rynek wymusił na studentach przedsiębiorczość, uważa Justyna Gaj, dyrektor biura komunikacji społecznej AIP.
Młodym przedsiębiorcom kibicują ekonomiści: – Nikt im nie powiedział, że coś jest niemożliwe, więc działają, mówi Andrzej Sadowski z Centrum im. Adama Smitha. – Nawet jeśli nie wszystkie firmy utrzymają się na rynku, ich założyciele zdobędą doświadczenie, będą wiedzieli, jakich błędów unikać w przyszłości, uważa Sadowski.
źródło: PAP, Puls Biznesu
Koniec artykułu. Może sprawdzisz inne treści?

Sprawdź inne artykuły, które mogą Cię zainteresować

Zawód z pasją – historyk sztuki

“Studiowanie sztuki daje wiele możliwości zawodowych” Studia humanistyczne nie muszą oznaczać bezrobocia. Przedstawiamy rozmowę z Marianną, która ukończyła historię sztuki i pracuje w zawodzie. Studia.net:

Czytaj więcej »

Jak pracują studenci?

Jak nie kolokwium, to cała sesja. Nagłe i niezapowiedziane rezygnacje z “powodów osobistych”, wakacyjne wyjazdy w ostatniej chwili, nierzadko przerost ambicji. Albo rotacja pracowników tak

Czytaj więcej »

Przywództwo w biznesie

Wielu dobrych liderów organizacji nie cechuje jeden typ przywództwa. Potrafią oni dynamicznie dostosowywać swój typ przywództwa do zmiennych warunków, w jakich funkcjonują ich organizacje. Umieją

Czytaj więcej »
Portal Studia.pl wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia Ci pełnego dostępu do jego funkcjonalności i gromadzeniu danych analitycznych. View more
Akceptuję