Site logo

SDA Bocconi i Bulgari lansują wspólnie specjalizację w zarządzaniu w sektorze luksusu

SDA Bocconi School of Management i włoska marka dóbr luksusowych Bulgari połączyły swoje siły i ekspertyzę aby utworzyć nową specjalizację w biznesowym zarządzaniu luksusem (luxury business management). Ta opcja będzie dostępna dla wybranych 20. uczestników przyszłorocznego programu MBA (zapisy do 30 kwietnia 2011) i pozwoli studentom na zdobycie kompetencji menadżerskich w dziedzinie produktów i serwisów związanych z luksusem.

Podczas trwania specjalizacji każdy z uczestników będzie miał okazje do odbycia dwóch praktyk : trzymiesięcznego stażu w głównej siedzibie Bulgari w Rzymie oraz dwumiesięcznego stażu związanego z projektem studiów w jednej z międzynarodowych filii grupy Bulgari lub też innej marki specjalizującej się w luksusie.

20 uczestników będzie również mogło zmierzyć się ze sobą, biorąc udział w trwającej trzy dni grze branżowej marki Bulgari, która pozwoli przetestować ich zdolności radzenia sobie z wyzwaniami i metodami zarządzanie w sektorze luksusowych marek.

Współpraca z wiodącą w sektorze luksusu marką, jaką jest Bulgari, gwarantuje naszemu programowi doskonałe połączenie ze sobą teorii i praktyki – podkreśla Alberto Grando, dziekan SDA Bocconi, jedynej włoskiej szkoły która plasuje się w rankingu zarówno Financial Times i Bloomberg Businessweek – Wspólnie będziemy mogli łatwiej stawić czoła wyzwaniom dwóch konkurencyjnych rynków, jakimi są edukacja i luksus.

Jestem dumny z tego że marka Bulgari stała się partnerem prestiżowej szkoły biznesu, jaką jest SDA Bocconi, i dzięki temu będzie mogła bezpośrednio wnosić udział w rozwijanie kompetencji przyszłych menadżerów z sektora luksu – dodaje Francesco Trapani, CEO grupy Bulgari. Inwestowanie w rozwój edukacji zawsze było i będzie gwarancja najlepszego i najszybszego zwrotu z inwestycji. Jestem przekonany, że zarówno dla obu firm jak i uczestników MBA, ta współpraca okaże się doskonałą okazją do wymiany doświadczeń i odniesienia profesjonalnych oraz osobistych korzyści.

Udział w programie utworzonym przez SDA Bocconi oraz Bulgari zagwarantuje uczestnikom uzyskanie dyplomu MBA z SDA Bocconi oraz certyfikatu specjalizacji w zarządzaniu w sektorze luksusu.

SDA Bocconi jest szkołą zarządzania otwartą w ramach Uniwersytetu Bocconi i ma za zadanie promowanie kultury menadżmentu oraz rygoru naukowego. Szkoła została założona w 1971 i proponuje szeroką ofertę programów MBA, Master oraz szkoleń dla kadr. Bocconi SDA jest wiodącą instytucja we Włoszech, która posiada uznanie w skali międzynarodowej. Według ostatniego rankingu Financial Times (2011), SDA Bocconi znalazła się na 10 miejscu najlepszych szkół zarządzania w Europie i 28 miejscu na świecie. W 2010, szkoła uplasowała się na 17 miejscu w Europie wg. Financial Times i na 18 miejscu na świecie wg. rankingu Bloomberg Businessweek.

Bulgari jest jednym z ważniejszych światowych aktorów na rynku luksusowych marek. W 2010 roku obroty handlowe Bulgari wyniosły 1,069 milliona euro. Bulgari posiada liczną sieć sklepów usytuowanych w najbardziej ekskluzywnych dzielnicach miast całego świata. Pod koniec grudnia 2010 roku, marka Bulgari posiadała 293 sklepy na świecie, w tym 173 sklepów posiadanych bezpośrednio. Bulgari produkuje całą gamę różnych produktów, w tym między innymi biżuterię, zegarki, akcesoria i perfumy. Grupa jest pod kontrolą rodziny Bulgari, która posiada 51% wszystkich akcji. Pozostałe 49.0% akcji są w wolnym obrocie na giełdzie w Milanie.

Koniec artykułu. Może sprawdzisz inne treści?

Sprawdź inne artykuły, które mogą Cię zainteresować

Portal Studia.pl wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia Ci pełnego dostępu do jego funkcjonalności i gromadzeniu danych analitycznych. View more
Akceptuję