Site logo

Zarządzanie oświatą w Rzeszowie

Organizacja i zarządzanie oświatą Rzeszów

Gdzie na studia z zarządzania oświatą w Rzeszowie?

Wszystkie studia z organizacji i zarządzania szkolnictwem, edukacją, szkołami, uczelniami w Rzeszowie i na Podkarpaciu

List view

Opinie o zarządzaniu oświatą

Poradniki dla przyszłych studentów organizacji i zarządzania oświatą Rzeszowie i na Podkarpaciu. Kierunki z zarządzania szkołami, uczelniami, placówkami edukacyjnymi okiem ekspertów, studentów, absolwentów i pracodawców

Zobacz inne studia pedagogiczne i z zarządzania publicznego w Rzeszowie

Szukasz innych studiów kształcących na kierunkach związanych z pedagogiką lub zarządzaniem placówkami publicznymi? Sprawdź wszystkie pedagogiczne i administracyjne kierunki studiowania

Kierunek zarządzanie w oświacie - program studiów, praca, zarobki (film)

Zobacz kierunek studiów w wideopigułce. Dowiesz się najważniejszych informacji: o czym są te studia, czego można się na nich nauczyć, przedmioty w planie zajęć, jakie trzeba mieć predyspozycje do kierunku, z czego można pisać pracę dyplomową, gdzie można znaleźć pracę po studiach. Przejrzyj dokładnie ofertę uczelni, które zachęcają do studiowania zarządzania w oświacie. Zapoznaj się z oferowanymi specjalnościami, szczegółowym programem zajęć, poznaj wykładowców oraz współpracę z potencjalnymi pracodawcami. Ten kierunek może nie tylko stworzyć możliwości budowania kariery, ale i rozwijania pasji oraz poszerzania horyzontów.

Czy warto iść na zarządzanie oświatą w Rzeszowie i na Podkarpaciu?

Zastanawiasz się nad studiowaniem kierunku organizacja i zarządzanie oświatą na rzeszowskiej uczelni prywatnej lub państwowej? Podpowiadamy, co warto o tym wiedzieć

Jeśli wahasz się, czy ma sens studiowanie jednego z kierunków związanych z pracą instytucji edukacyjnych i oświatowych, to poniższe informacje będą dla Ciebie bardzo interesujące. Zanim przystąpisz do rekrutacji na studia z zarządzania oświatą – dowiedz się o nich więcej. Sprawdź, jakie są dostępne kierunki oświatowe, jakie dają możliwości studiowania i pracy dla absolwentów. Możesz studiować przede wszystkim na studiach licencjackich (3 lata), a potem na magisterskich uzupełniających (2 lata). Nabywać nowe kompetencje lub pogłębiać wiedzę z wcześniejszych etapów edukacji na temat funkcjonowania krajowych i międzynarodowych instytucji oświatowych możesz również na podyplomówkach i kursach. Na pewno interesuje cię, jakie kierunki i specjalności z zarządzania oświatą masz do wyboru. Można je pogrupować ze względu na program studiów, którego dotyczą oraz przygotowanie do pracy w różnych rodzajach placówek edukacyjnych, szkół podstawowych, liceów, techników, szkół branżowych, szkół policealnych, pomaturalnych i szkół wyższych..

  • Organizacja i zarządzanie oświatą: Pedagogiczne studia administracyjne związane z funkcjonowaniem publicznej edukacji to studia kwalifikacyjne, wymagane od kandydatów na stanowiska dyrektora szkoły oraz inne stanowiska kierownicze w różnych typach placówek oświatowych. To także możliwość kariery w organach założycielskich – przede wszystkim wydziałach oświaty samorządów oraz organach nadzoru pedagogicznego – kuratoriach oświaty. Studenci poznają specyfikę zarządzania przedszkolami i różnymi typami szkół podstawowymi, liceami ogólnokształcącymi, technikami i szkołami branżowymi. Studenci poznają prawo oświatowe i przepisy związane z funkcjonowaniem oświaty, reguły zarządzania instytucjami edukacyjnymi, projektami oraz zespołami ludzkimi ze szczególnym uwzględnieniem nauczycieli i kadry administracyjnej szkół, system funkcjonowania polskiej oświaty, awansu zawodowego i wynagradzania, problematykę ekonomiczną, w tym finansowanie szkolnictwa ze środków publicznych, relacje z organami założycielskimi oraz nadzorem pedagogicznym. Studenci analizują funkcję dydaktyczną, opiekuńczą i wychowawczą oraz zapoznają się z różnymi typami aktywności przedszkolnej szkolnej: działalnością oddziałów i placówek  integracyjnych, specjalnych, dwujęzycznych, sportowych, artystycznych, rolniczych, leśnych, morskich, żeglugi śródlądowej, rybołówstwa, mundurowych. Program studiów zawiera także tematykę zarządzania innymi placówkami oświatowymi takimi jak bursy, szkolne schroniska młodzieżowe, placówki kształcenia ustawicznego i praktycznego, ośrodki dokształcania i doskonalenia zawodowego, ogniska artystyczne umożliwiające rozwijanie zainteresowań i uzdolnień artystycznych. Zarządzanie oświatą wiąże się także ze zdobywaniem wiedzy na temat organizacji i kierowania Młodzieżowymi Ośrodkami Wychowawczymi (MOW), Młodzieżowymi Ośrodkami Socjoterapii (MOS), specjalnymi ośrodkami szkolno-wychowawczymi oraz wychowawczymi dla dzieci i młodzieży wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki, metod pracy i wychowania.
  • Zarządzanie publiczne: Sektor publiczny w Polsce rozwija się dynamicznie od wielu lat. Rozwój ten spowodował wzrost zapotrzebowania na wysoko wykwalifikowanych specjalistów, którzy będą posiadać odpowiednią wiedzę i umiejętności z zakresu zarządzania w sektorze publicznym i społecznym. Kierunek zarządzanie publiczne wychodzi naprzeciw oczekiwaniom współczesnego rynku pracy. Absolwenci tego kierunku będą odpowiednio przygotowani do pełnienia ważnych funkcji w sektorze publicznym, społecznym i instytucjach typu non-profit. Program studiów został przygotowany w oparciu o najlepsze wzorce stosowane na uczelniach zagranicznych od wielu lat. Zajęcia prowadzą często doświadczeni specjaliści z sektora publicznego (np. pracownicy urzędów marszałkowskich i wojewódzkich). Studenci w czasie swoich studiów opanują szereg kluczowych umiejętności, np.: wykorzystanie różnorodnych instrumentów w procesie zarządzania organizacjami z sektora publicznego, kreowanie rozwoju społeczno-gospodarczego przy wykorzystaniu nowoczesnych metod i koncepcji, stosowanie nowatorskich rozwiązań w zakresie współpracy administracji publicznej z otoczeniem zewnętrznym. W programie studiów znajdą się także przedmioty, które w sposób przekrojowy będą prezentować zagadnienia z zakresu zarządzania sektorem publicznym, np.: podstawy działalności biznesowej, podstawy zarządzania, prawo cywilne i handlowe, matematyka i statystyka w zarządzaniu, marketing w administracji publicznej, przedsiębiorczość w sektorze publicznym, e-administracja, gospodarka przestrzenna, współpraca administracji publicznej z otoczeniem, system administracji publicznej, podstawy polityki publicznej.

Studia w Rzeszowie i na Podkarpaciu

Rzeszów – miasto położone w południowo-wschodniej Polsce. Jest to bardzo ważny ośrodek akademicki na studenckiej mapie Polski. Studiuje tu ponad 45 tysięcy studentów, a mury uczelni, w roli absolwentów, opuszcza kilkanaście tysięcy osób. To najważniejszy ośrodek akademicki południowo-wschodniej Polski, w którym można studiować ponad 200 kierunków w formie studiów licencjackich, inżynierskich, jednolitych magisterskich, magisterskich drugiego stopnia lub podyplomowych. Szeroka oferta kierunków na uczelniach państwowych i prywatnych sprawia, że na studia tu decyduje się bardzo wiele osób, nie tylko z lokalnych miejscowości, ale z całej Polski i zagranicy. Miasto posiada nowoczesną infrastrukturę oraz dogodną lokalizację, dzięki czemu poza nauką, można w nim aktywnie spędzać czas wolny. W Rzeszowie i jego okolicach zarejestrowanych jest około 30 tysięcy firm, w których absolwenci mogą rozpocząć swoje kariery. Poza nauką studenci otrzymują ciekawą ofertę spędzania wolnego czasu, między innymi w licznych i pięknych rzeszowskich parkach, których jest kilkanaście. Do najbardziej popularnych należą Park Papieski, Aleja pod Kasztanami w okolicy Zamku Lubomirskich, czy też Ogród Miejski im. Solidarności. Studenci mogą udać się do pobliskich lasów lub też malowniczych miejscowości takich jak Tarnobrzeg, Krosno i Przemyśl. Fani historii i zwiedzania mają do dyspozycji Zamek Lubomirskich, Muzeum Okręgowe, Muzeum Etnograficzne, podziemną Trasę Turystyczną, czy też zabytkowy Rynek. Na tym ostatnim znajdują się liczne restauracje oraz bary. Pod tym kątem oferta Rzeszowa jest w pełni dostosowana do potrzeb studentów. Bliskość Bieszczadów to kolejny atut Rzeszowa. Studiowanie w województwie podkarpackim możliwe jest nie tylko w Rzeszowie. Uczelnie, ich zamiejscowe oddziały lub filie, znajdują się w takich miejscowościach jak: Jasło, Stalowa Wola, Jarosław, Przemyśl, Krosno, Tarnobrzeg, Sanok, Nisko, Przeworsk i Mielec. W nich co roku studiuje około kilku, a nawet kilkunastu tysięcy osób.

Studia podyplomowe z zarządzania w oświacie w Rzeszowie i na Podkarpaciu

Gdzie w Rzeszowie i na Podkarpaciu zdobywać wiedzę z zarządzania w oświacie na studiach podyplomowych, kursach, szkoleniach - stacjonarnych i on-line?

Praca po studiach z zarządzania w oświacie

Zastanawiasz się, jakie perspektywy pracy po skończeniu zarządzania w oświacie na rzeszowskich i podkarpackich uczelniach?

Studia związane z funkcjonowaniem sfery edukacyjnej i oświatowej przede wszystkim przygotowują do pracy w instytucjach publicznych i samorządowych oraz innych instytucjach związanych z funkcjonowaniem oświaty na różnych szczeblach: lokalnym, krajowym i międzynarodowym. To także kariera w jednostkach podległych urzędom np. urzędach edukacji, kultury, sztuki, sportu, jak również w szkołach, bibliotekach i innych ośrodkach edukacyjnych. Zatrudnienie w instytucjach publicznych to również praca w funduszach oraz ośrodkach pokrewnych związanych np. z edukacją czy pomocą osobom dotkniętym różnymi trudnościami. Aby realizować się w zarządzaniu tymi jednostkami warto ukończyć studia z zarządzania oświatą oraz kierunki pokrewne. Dają one pewną wiedzę i kompetencje do zajmowania stanowisk menedżerskich.

  • Dyrektor szkoły i pracownik oświatowy: W celu pracy na stanowisku dyrektora szkoły, najpierw przez wiele lat trzeba być czynnym nauczycielem, a następnie ukończyć specjalistyczne studia z zarządzania w oświacie i ubiegać się o stanowisko dyrektora szkoły. Dyrektor szkoły to osoba, która kieruje placówką oświatową, jest jej przedstawicielem na zewnątrz, a także jest przełożonym nauczycieli i innych pracowników szkoły. Jest on swoistym kierownikiem zakładu pracy dla zatrudnionych w placówce nauczycieli i sprawuje nadzór pedagogiczny nad innymi zatrudnionymi tam pracownikami. Jest to bardzo ważny i odpowiedzialny zawód. Dyrektor musi dbać o bezpieczeństwo i rozwój jednostki, którą zarządza, a dodatkowo musi to robić zgodnie z określonymi przepisami prawa. Przy tych wszystkich wyzwaniach ważne jest, że zarządza grupą kilkudziesięciu, a nawet kilkuset pracownikami i tysiącami uczniów. Ma tak dużo zadań i obowiązków, że nie sposób tutaj wymienić wszystkich, ale najważniejsze z nich to: dysponowanie środkami określonymi w planie finansowym szkoły lub placówki przez radę szkoły, decydowanie w sprawach zatrudniania i zwalniania nauczycieli oraz pracowników niebędących nauczycielami, decydowanie w sprawie przyznawania nagród oraz wymierzania kar porządkowych nauczycielom, oraz innym pracownikom szkoły lub placówki, realizuje uchwały rady szkoły lub placówki oraz rady pedagogicznej (realizacja zadań zgodnych z uchwałami rady pedagogicznej i rady szkoły), przewodniczy radzie pedagogicznej, sprawuje nadzór pedagogiczny nad kierunkiem kształcenia, występuje z wnioskami, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej i rady szkoły, w sprawach odznaczeń, nagród i innych wyróżnień dla nauczycieli, współpracuje ze szkołami wyższymi w celu organizacji praktyk pedagogicznych, współpracuje z członkami rady szkoły, rady pedagogicznej, rodzicami i samorządem uczniowskim, stwarza warunki do rozwoju i samodzielnej pracy uczniów, skreśla ucznia w określonych w statucie szkoły przypadkach z listy uczniów (na podstawie uchwały rady pedagogicznej oraz po zasięgnięciu opinii samorządu uczniowskiego lub na pisemny wniosek rodziców bądź pełnoletniego ucznia o skreślenie z listy uczniów), odpowiada za realizację zaleceń wynikających z orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego ucznia, dba o wzbogacanie form działalności dydaktycznej w szkole, w tym działalności wychowawczej, dydaktycznej i innowacyjnej szkoły lub placówki, dba o zapewnienie pomocy nauczycielom w realizacji zadań dydaktycznych i w doskonaleniu zawodowym, współpracuje z lekarzami sprawującymi profilaktyczną opiekę zdrowotną nad dziećmi, sprawuje opiekę nad przebywającymi w szkole dziećmi i młodzieżą, wykonuje zadania związane z zapewnieniem bezpieczeństwa uczniom i nauczycielom podczas pobytu w szkole, dba o dydaktyczny i wychowawczy poziom szkoły lub placówki, wykonuje inne zadania wynikające z przepisów szczególnych.
  • Urzędnik państwowy: Urzędnik państwowy to potoczne określenie osoby wchodzącej w skład korpusu Służby Cywilnej – pracownika służby cywilnej (zatrudnionego na podstawie umowy o pracę), urzędnika służby cywilnej (zatrudnionego na podstawie mianowania) lub osoby zajmującej wyższe stanowisko w administracji państwowej (zatrudnionej na podstawie powołania). To bardzo wymagająca praca, wbrew opiniom o „leniwych urzędnikach” zwykle ich dzień pracy jest szczelnie wypełniony. Praca opiera się w dużej mierze na analizie dokumentów, załatwianiu formalności oraz podejmowaniu decyzji w sprawach publicznych. To ogromna odpowiedzialność i konieczność przestrzegania ustawowych terminów na załatwianie poszczególnych spraw, podejmowanie kroków administracyjnych. Urzędnik musi charakteryzować się bezstronnością, nieprzekupnością i „miękkimi kompetencjami”, takimi jak dobra współpraca w zespole. W dodatku musi być dyspozycyjny – np. może być przeniesiony decyzją przełożonego na inne stanowisko w urzędzie, do innego urzędu, a nawet oddelegowany czasowo do pracy w innej miejscowości. Jako absolwent studiów administracyjnych możesz starać się o pracę m.in. jako urzędnik państwowy w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów (czyli premiera), urzędach ministrów i przewodniczących komitetów wchodzących w skład Rady Ministrów, urzędach centralnych organów administracji rządowej, urzędach wojewódzkich oraz innych urzędach państwowych działających w terenie, Krajowej Informacji Skarbowej i izbach administracji skarbowej, służbach mundurowych – w tym Policji i Straży Granicznej.
  • Pracownik kuratorium oświaty: Pracownik kuratorium oświaty jest tradycyjnym urzędnikiem państwowym. Głównym zadaniem pracowników tego wydziału jest nadzór pedagogiczny. Ponadto kurator zajmuje się przygotowywaniem rocznego planu kontrolnego szkół na danym terenie oraz ocenianiem placówek oświatowych pod kątem merytorycznym, wychowawczym i funkcjonalnym. Podobnej ocenienie poddawani się także nauczyciele.
  • Pracownik wydziału edukacji urzędu miasta i województwa: Pracownik wydziału edukacji urzędu miasta i województwa jest tradycyjnym urzędnikiem gminnym. Do zadań jednostki należą sprawy oświaty, w tym szkół, przedszkoli i innych placówek oświatowo – wychowawczych. Są to zadania zlecone przez marszałka lub prezydenta miasta zgodne z uchwałami rady miasta.
  • Pracownik Ministerstwa Edukacji Narodowej: Pracownik Ministerstwa Edukacji Narodowej jest urzędnikiem państwowym. Ministerstwo realizuje zadania związane z przygotowywaniem strategicznych rozwiązań, rozwojem i finansowaniem: przedszkoli, szkół podstawowych, ponadpodstawowych, specjalnych i policealnych, polskich szkół za granicą, uczelni, instytutów badawczych, instytutów naukowych. Pracownicy realizują strategię wskazaną przez sejm i senat. Są to zadania zgodne z ustawami i rozporządzeniami. Dodatkowo współpracują z jednostkami samorządowymi.
  • Kierownik administracyjny na uczelni: W celu pracy na stanowisku menedżera akademickiego warto ukończyć studia z zarządzania w oświacie. Kierownik administracyjny kieruje administracją i gospodarką uczelni, podejmuje decyzje dotyczące mienia w zakresie zwykłego zarządu z wyłączeniem spraw zastrzeżonych w ustawie lub statucie dla organów uczelni. Do głównych obowiązków menedżera akademickiego należą: nadzór nad pracą podległego personelu (np. pracownicy dziekanatów, administracji itp.) organizowanie sprawnej pracy biura zgodnej z uchwałą uczelni, nadzór nad zaopatrzeniem w artykuły niezbędne dla funkcjonowania biura, nadzór nad sprawami gospodarczymi, organizowanie pracy firm współpracujących (np. firm remontowo-budowlanych, serwisowych itp.) Jest to bardzo odpowiedzialne stanowisko i związane z posiadaniem wiedzy i umiejętności w wielu zakresach.
  • Dziekan: W celu pracy na stanowisku Dziekana nie wystarczy ukończyć odpowiedniego poziomu studiów. Dodatkowo warto ukończyć odpowiednie studia podyplomowe z zarządzania lub zarządzania oświatą, uzyskać odpowiedni tytuł naukowy oraz, co najważniejsze, zostać wybranym przez przedstawicieli wydziału. Dziekan dba o przestrzeganie prawa i porządku przez pracowników wydziału, kontroluje przestrzeganie dyscypliny pracy oraz egzekwuje stosowanie przez podległych sobie pracowników przepisów powszechnie obowiązujących oraz wewnętrznych dotyczących funkcjonowania uczelni. Jest tak naprawdę zarządcą całego wydziału.
  • Prodziekan: W celu pracy na stanowisku prodziekana należy zdobyć odpowiedni tytuł naukowy. Warto też ukończyć studia podyplomowe z zakresu zarządzania oświatą. Dziekani wybierają swoich zastępców na okres sprawowania przez siebie funkcji. Prodziekani mają różne obowiązki i zadania, jednak ich głównym zadaniem jest opieka nad studentami i wydziałem. Podejmują decyzje w sprawach studenckich, wynikających z Regulaminu Studiów oraz rozpatrują inne, indywidualne sprawy studentów Wydziału. Np. wyrażają zgodę na: przeprowadzenie egzaminów komisyjnych, przedłużenie terminu złożenia indeksu w dziekanacie w celu zaliczenia semestru.
  • Rektor: W celu pracy na stanowisku Rektora nie wystarczy ukończyć odpowiedniego poziomu studiów. Dodatkowo trzeba ukończyć odpowiednie studia podyplomowe z zarządzania lub zarządzania oświatą, uzyskać odpowiedni tytuł naukowy oraz, co najważniejsze, zostać wybranym przez przedstawicieli uczelni. Rektor to najważniejsza osoba na uczelni. Stoi na czele administracji i zarządza instytucją. Do jego podstawowych obowiązków należy planowanie rozmaitych działań oraz opracowywanie strategii funkcjonowania szkoły wyższej. Rektor dba o przestrzeganie prawa i porządku przez pracowników uczelni, kontroluje przestrzeganie dyscypliny pracy oraz egzekwuje stosowanie przez podległych sobie pracowników przepisów powszechnie obowiązujących oraz wewnętrznych dotyczących funkcjonowania uczelni. Jest tak naprawdę zarządcą całej uczelni.
  • Kierownik administracyjny w szkole: W celu pracy na stanowisku kierownika administracyjnego w szkole warto ukończyć studia z zarządzania w oświacie. Kierownik administracyjny kieruje administracją i gospodarką szkoły, podejmuje decyzje dotyczące mienia w zakresie zwykłego zarządu z wyłączeniem spraw zastrzeżonych w ustawie lub statucie. Do głównych obowiązków kierownika administracyjnego w szkole należą: nadzór nad pracą podległego personelu (np. pracownicy sekretariatu, administracji itp.) organizowanie sprawnej pracy biura zgodnej ze statutem, nadzór nad zaopatrzeniem w artykuły niezbędne dla funkcjonowania biura, nadzór nad sprawami gospodarczymi, organizowanie pracy firm współpracujących (np. firm remontowo-budowlanych, serwisowych itp.) Jest to bardzo odpowiedzialne stanowisko i związane z posiadaniem wiedzy i umiejętności w wielu zakresach.
  • Wychowawca w ośrodkach specjalistycznych i szkołach: W celu pracy jako wychowawca w ośrodkach specjalistycznych i szkołach należy ukończyć studia pedagogiczne. Zalecanym kierunkiem jest zatem pedagogika specjalna. Wychowawca wypełnia zadania zawarte w indywidualnym planie pracy. Na jednego wychowawcę w placówce przypada nie więcej niż osiem dzieci. Typowe zadania: poznanie potrzeb dziecka, wykonywanie czynności zgodnie z potrzebami podopiecznych, zapewnienie opieki wychowankom, wychowywanie dzieci, kształtowanie zasad, wartości u podopiecznych, stworzenie domowej atmosfery w placówce, czynności pielęgnacje, podawanie posiłków, odprowadzanie dzieci do szkoły oraz odbieranie ic, pomoc w odrabianiu lekcji, organizacja czasu wolnego w placówce, współdziałanie z rodziną wychowanka, kontakt z nauczycielami podopiecznych, przygotowanie wychowanków do samodzielnego życia, opracowanie indywidualnego planu pracy, prowadzenie karty pobytu dziecka.
  • Pedagog – naukowiec: Jako absolwent studiów z zarządzania oświatą możesz rozpocząć aktywność naukową na uczelni lub w instytucji badawczej. Nieuniknione będą wtedy studia doktoranckie (po studiach magisterskich uzupełniających), praca naukowa, niekiedy praca dydaktyczna (uczenie studentów). Będziesz uczestniczyć w pracach badawczych, na ich podstawie przygotowywać artykuły i inne publikacje naukowe, uczestniczyć w seminariach i konferencjach związanych z zarządzaniem oświatą.

Praca po studiach w Rzeszowie i na Podkarpaciu

Rzeszów, jako miasto wojewódzkie, jest atrakcyjnym miejscem pod kątem pracy. Zdecydowanie wyróżnia się na tle innych miejscowości w południowo-wschodniej Polsce, dzięki czemu absolwentom dużo łatwiej wejść na rynek pracy. Obecnie stopa bezrobocia w Rzeszowie wynosi 5,6% i jest niższa od średniej krajowej, która przekracza 6% oraz dużo niższa od średniej wojewódzkiej. W całym województwie podkarpackim stopa bezrobocia wynosi 8,5%, dlatego nie dziwi fakt, że bardzo dużo osób decyduje się na studia, a następnie poszukiwanie zatrudnienia w Rzeszowie. W mieście tym zdecydowanie łatwiej znaleźć atrakcyjną pracę, w porównaniu z mniejszymi miejscowościami w regionie. Wielu studentów wchodzi na rynek pracy już w trakcie studiowania i łączy naukę z pracą zarobkową. Do największych pracodawców należą takie firmy jak Pratt & Whitney Rzeszów S.A., Firma Oponiarska Dębica S.A., Asseco Poland S.A, Federal-Mogul Gorzyce Sp. z o.o., Bury Sp. z o.o., Kirchhoff Polska Sp. z o.o., Polskie Zakłady Lotnicze Sp. z o.o. w Mielcu. Do innych atrakcyjnych pracodawców w regionie należą Hamilton Sundstrand Poland Sp. z o.o. w Rzeszowie oraz Fabryka Farb i Lakierów Śnieżka S.A. GK w Lubzinie. To miejsca, w których bardzo często swoje kariery zawodowe rozpoczynają absolwenci z rzeszowskich uczelni oraz z innych miast województwa podkarpackiego. Firmy te szukają wykwalifikowanej kadry zarządzającej oraz wysokiej jakości specjalistów, na przykład do obsługi systemów informatycznych i marketingu. Rynek pracy w Rzeszowie jest atrakcyjny. Są tu duże firmy, co jest dodatkowym atutem studiowania w tym mieście.

Zawód: psycholog biznesu

Co to jest zawód psycholog biznesu – co musisz wiedzieć. Na czym polega praca w branży psycholog biznesu? Jak zdobyć kwalifikacje i uprawnienia do wykonywania tej profesji w ABC? Jakie studia trzeba skończyć? Jakie trzeba mieć predyspozycje i przygotowanie? Jak wygląda kariera? Ile się zarabia? Czym jest zawód psycholog biznesu? Psycholog biznesu to osoba specjalizująca się w zastosowaniu wiedzy psychologicznej

Czytaj więcej »

Zawód: Coach

W Polsce są tysiące coachów, a uczelnie kształcą kolejnych adeptów niezwykle popularnej ostatnio profesji. Nie każdy może jednak zostać „osobistym trenerem”, ale każdemu zapewne przyda się chociaż część jego umiejętności, jeśli nie w życiu zawodowym, to na pewno w życiu prywatnym. Kim jest coach? To osoba, która pomaga ludziom w odkrywaniu najlepszej drogi do wyznaczonego celu i odnalezieniu pokładów niewykorzystanego

Czytaj więcej »

Zawód: HR Manager (kierownik ds. personalnych)

Co to jest zawód HR Manager – co musisz wiedzieć. Na czym polega ta praca w branży HR? Jak zdobyć kwalifikacje i uprawnienia do wykonywania tej profesji? Jakie trzeba mieć predyspozycje i przygotowanie? Jak wygląda kariera? Ile się zarabia? Czym jest zawód HR Manager (kierownik ds. human resources)? Czym się różni kierownik ds. personalnych od HR-owca? HR Manager to stanowisko

Czytaj więcej »
Portal Studia.pl wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia Ci pełnego dostępu do jego funkcjonalności i gromadzeniu danych analitycznych. View more
Akceptuję