Site logo

Public relations i dziennikarstwo

Cechą nieodłączną współczesnych przedsiębiorstw, instytucji i organizacji jest świadome kreowanie swojego wizerunku w interakcjach ze środowiskiem partnerów i odbiorców. Zdolność łączenia bogatej teorii z konstruktywną praktyką wywiera wpływ na efektywne stymulowanie poziomu konkurencyjności na rynku gospodarczym i w społeczeństwie. Ponadto, umiejętne wykorzystanie potencjału, jaki posiadają wolne media, zwane również “czwartą władzą”, jest jednym z głównych atutów dobrego spejalisty w tej dziedzinie.

Najczęścij wykładane przedmioty:

wstęp do nauki o państwie i prawie, teoria polityki, historia myśli politycznej współczesna myśl polityczna, systemy polityczne, system polityczny Rzeczpospolitej Polskiej, partie polityczne i systemy partyjne, samorząd i polityka lokalna, marketing polityczny, polityka społeczna i gospodarcza, stosunki międzynarodoweintegracja europejska, wstęp do statystyki i demografii, administracja publiczna, podstawy organizacji i zarządzania, prawa mediów, nauka Kościoła o mediach i dziennikarstwie, misja i etyka dziennikarza i pracownika mass mediów, systemy medialne w Polsce i na świecie, poprawność i kultura języka, źródła informacji dla dziennikarza, kreacja wizerunku i styl bycia pracownika mass mediów, biuro rzecznika prasowego i zasady współpracy z mediami, public relations i kształtowanie opinii publicznej, gatunki prasowe i dziennikarski warsztat językowy, retoryka i erystyka, agencje prasowe i praca z serwisem agencyjnym, dziennikarstwo internetowe, archiwum prasowe i wydawnicze;

Po studiach:

Absolwent jest wykwalifikowany w zakresie promowania i negocjowania oraz wyróżnia się wysoką kulturą językową i społeczną; może zatem rozpocząć karierę zawodową jako:
– specjalista ds. kreowania wizerunku i psychologii komunikacji między podmiotami
– rzecznik prasowy
– specjalista z zakresu Media Relations
– organizator wydarzeń medialnych
– doradca w zakresie tworzenia i realizowania strategii sponsoringowej i lobbingowej
– dziennikarz i publicysta.

Koniec artykułu. Może sprawdzisz inne treści?

Sprawdź inne artykuły, które mogą Cię zainteresować

Studia ekonomiczne

Grupa mocno związana z analizą produkcji, dystrybucją oraz konsumpcją dóbr. Kierunki te cieszą się ogromną popularnością. Wszystkie oparte są na wiedzy o tym jak jednostka

Czytaj więcej »

Zawód: Specjalista ds. marketingu

Specjalista ds. marketingu to wszechstronnie uzdolniona osoba, której głównym zadaniem jest sprawienie, żeby produkty lub usługi danego przedsiębiorstwa były bardziej rozpoznawalne, chętniej kupowane i wysoko

Czytaj więcej »
Portal Studia.pl wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia Ci pełnego dostępu do jego funkcjonalności i gromadzeniu danych analitycznych. View more
Akceptuję