Arabic speech therapist lady working with kid girl pronunciation indoor

Logopedia – Uniwersytet Ignatianum w Krakowie

Studia na kierunku logopedia na Uniwersytecie Ignatianum to studia licencjackie i magisterskie. Studia prowadzone w trybie stacjonarnym i niestacjonarnym są prowadzone Instytucie Nauk o Wychowaniu na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Ignatianum w Krakowie.

Studia logopedyczne na Uniwersytecie Ignatianum w Krakowie to licencjacka i magisterska ścieżka kształcenia na kierunku pedagogika. To studia przygotowujące do pracy z osobami wymagającymi wsparcia w obszarze rozwoju mowy oraz niwelowania wad logopedycznych. W przypadku studiów II stopnia ścieżka logopedia wiąże się z kompetencjami w obszarze komunikacji społecznej.

Studia te prowadzone są prowadzone bezpłatnie w trybie stacjonarnym przez Instytut Nauk o Wychowaniu krakowskiej uczelni.

Pedagogika – ścieżki licencjackie:

  • Resocjalizacja kreująca
  • Pedagogika szkolna z profilaktyką społeczną
  • Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza z elementami tutoringu 
  • Poradnictwo i pomoc psychologiczno-pedagogiczna

Pedagogika – ścieżki magisterskie:

  • Logopedia z komunikacją społeczną
  • Pedagogika szkolna z terapią pedagogiczną
  • Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza z profilaktyką społeczną
  • Pedagogika resocjalizacyjna z interwencją kryzysową (stacjonarne)
  • Pedagogika resocjalizacyjna z interwencją kryzysową (niestacjonarne)
  • Pedagogika szkolna z terapią pedagogiczną (niestacjonarne)

Studia na kierunku pedagogika w trybie dziennym ma krakowskiej uczelni są bezpłatne, w trybie zaocznym są to studia płatne.

Program studiów logopedycznych na Ignatianum w Krakowie

Studia z logopedii na Ignatianum pozwalają zdobyć wiedzę i umiejętności m.in. z obszaru:

  • rozpoznawania diagnozowania i różnicowania zaburzeń mowy,
  • diagnozy i terapii pedagogicznej zaburzeń w czytaniu i pisaniu,
  • praktyki logopedycznej – etapy postępowania w diagnozie i terapii logopedycznej, metody badań logopedycznych i zasady różnicowania i diagnozowania zaburzeń mowy oraz metody usuwania zaburzeń mowy i wspomagania terapii logopedycznej,
  • efektywnej terapii dziecka z zaburzeniem mowy,
  • analizy wyników badań wykonanych przez innych specjalistów (foniatra, audiofonolog, laryngolog, ortodonta, psycholog).
  • psychologii i pedagogiki z zakresu sfer rozwoju osoby, wychowania i kształcenia oraz o specyfice i procesach w różnych środowiskach wychowawczych,
  • medycznych podstaw logopedii – otorynolaryngologii, foniatrii, ortodoncji i neurologii jeśli chodzi o budowę i funkcjonowanie narządów mowy oraz anatomii i fizjologii i patologii wybranych układów, a z zakresu pediatrii, geriatrii i psychiatrii wiedzę o normach i patologiach funkcjonowania jednostek i sposobach postępowania z nimi,
  • rozwoju człowieka w cyklu życia zarówno w aspekcie biologicznym, psychologicznym i społecznym oraz z zakresu teorii logopedycznej, jeśli chodzi o rozwój mowy i zaburzenia mowy,
  • jęzkoznawstwa i języka polskiego, w tym prawideł polskiej wymowy, zasady fonetyki i fonologii.

Praca po logopedii

Po studiach logopedycznych na krakowskiej uczelni można szukać możliwości zatrudnienia przy prowadzeniu zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka oraz jako nauczyciel-logopeda w:

  • przedszkolach,
  • ’szkołach podstawowych,
  • gimnazjach,
  • szkołach branżowych
  • innych placówkach oświatowych