Studenci poznają najważniejsze sposoby konstruowania przekazu medialnego, doskonalenia warsztatu dziennikarskiego, kompetencji komunikacyjnych i umiejętności interpersonalnych oraz prezentacji, a także poznają mechanizmy, które kształtują przestrzeń polityczną Polski oraz Unii Europejskiej. Media i komunikacja społeczna we wszystkich jej aspektach, to jeden z najważniejszych czynników kształtowania współczesnej rzeczywistości społecznej, politycznej i gospodarczej, dlatego tak ważna jest umiejętność dostrzegania i komentowania wydarzeń na świecie.
Jak wygląda program studiów na mediach i komunikacji społecznej?
Na kierunku media i komunikacja społeczna student nauczy się rozumieć mechanizmy i zjawiska zachodzące we współczesnym świecie. Wybrane zagadnienia na kierunku media i komunikacja społeczna to:
- Nauki o komunikowaniu
- Encyklopedia prawa mediów
- Historia i socjologia mediów
- Współczesne systemy medialne
- Podstawy estetyki współczesnej
- Metody badań medioznawczych i badań opinii publicznej
- Społeczne i kulturowe oddziaływanie mediów
- Społeczeństwo informacyjne
- Retoryka i erystyka
- Stylistyka i kultura języka
- Gatunki dziennikarskie
- Etyka dziennikarska
- Warsztat dziennikarski
- Marketing i public relations
- Dziennikarskie źródła informacji
- Współczesne media
- e-Dziennikarstwo
- Psychologia w mediach
Porównaj ofertę uczelni
Myślisz o studiach na kierunku media i komunikacja społeczna. Sprawdź ofertę uczelni
Perspektywy pracy po studiach na kierunku media i komunikacja społeczna:
Absolwent kierunku media i komunikacja społeczna znajdzie zatrudnienie np. w domach mediowych, agencjach reklamowych, agencjach public relations, przedsiębiorstwo krajowe lub zagraniczne w działach marketingu i PR, administracji publiczna w działach komunikacji społecznej, agencjach eventowych, biurach rzecznika prasowego. Można również po tym kierunku podjąć pracę w agencjach badań rynkowych, firmach doradczych, instytutach badawczych, instytucjach zajmujących się gromadzeniem, przetwarzaniem i upowszechnianiem informacji, mediach ogólnopolskich i lokalnych (prasa, TV, radio, serwisy internetowe), ośrodkach kultury.